Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte får din hund "snacks"?


Renate A

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Han får litt her og der. Altså ikke noe fast!

Ofte får han etter kloklipp og børsting! Da legger jeg et bein litt lengre bort fra oss, og så må han ligge og vente til han får ta det!

Vi har en mann som er innom her med javne mellomrom og gir Atheo en tørrfisk! Trenger jeg si at han er Atheos yndlingsperson? :rolleyes: Hihi!

Anniken&rotta: Synes du V&H lukter fælt?? Det lukter nesten godt jo... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene får kyllingvinger når det er slikt å finne på tilbud. Grisehaler, oksepenis osv får de nesten aldri. Fenris slukte en oksepenis hel en gang (den kom ut nesten like hel etter en dag eller så) , og forrige hunden min satt neten griseøret fast i halsen, så jeg måtte stikke hånda neddi halsen og plukke det ut. hvem vet hvordan det hadde gått om jeg ikke hadde vært hjemme...

Det er derfor hunder ikke skal ha tilgang på slike ting mens vi er borte!

Og så må man selvfölgelig passe på litt slik at ting ikke blir slukt helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre har fri tilgang til sånne 'vanlige' tyggebein, det er liksom det enkleste når en har to makulatorer i hus... Ellers får de et eller annet godt hver dag, enten det er middagsrester de dagene vi har feks. kylling, fisk o.l., tørrfisk, griseører/-haler, tørkede muskler av diverse slag, kong med leverpostei og tørket lever osv..

De er i grunnen veldig bortskjemte, jeg er veldig glad for at ingen av dem legger veldig lett på seg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF! Ja, Vom&hundemat lukter jo silo på pakke, blandet med ødelagt mann! Eller noe lignende. Helt forferdelig lukt... Den er ikke så ille hvis jeg har latt kjøttet ligge i fryseren til rett før jeg tar det opp da. Så lar jeg det ligge litt i lunket vann, uten at det blir FOR tint - for da kommer stanken med en gang.

Jeg har en litt sensitiv nese, tror jeg. Har ganske dårlig syn og bruker verken briller eller linser for tiden, så nesa prøver sikkert å gjøre opp for manglende syn. Haha

OT...

EDIT: Har du prøvd å koke/steke V&H? *SPY*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila får en greenies hver dag ( etter mat ) også får Whisky en hav stupe etter ha har spist sin mat.

Får dem ett Laika tyggebein innimellom ( kanskje en gang i uka )

Får jo seff go`biter når vi trener så går jo masse i det,spesielt da Whisky er valp og vi øver på innkalling :ahappy:

Ellers en kong m leverpostei når dem skal ligge hjemme over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophus får snacks et par ganger i uka, dvs tørrfisk (som han må spise ute..så det er egentlig væravhengig om han får noe godt..) Som godbit når vi trener får han tørkede ansjoser og fysetørket sei. Men til min store glede fant jeg tørkede strutseprodukter i en dyrebutikk i Oslo her om dagen og i går fikk han sin første strutsesene, så jeg krysser fingrene for at det går bra med magen hans og vi kan utvide snacks utvalget litt.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 2 Boxere får "godis" veldig ofte ;

Margbein, griseører, struper, griselapper, kyllinghalser,kokte kraftbein, muskel og tørrfisk..

Ihvertfall annhver kveld og når vi skal ut på lengre kjøreturer får de noen godt i buret sitt å ligge å tygge på også.

Tequila får en greenies hver dag ( etter mat )

HVER dag ? Det kan umulig å være bra ? Ble rådet til å gi mine en Greenies ca 1 gang pr mnd for å forhindre tannsten og plakk.

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod. Pointerguri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 2 Boxere får "godis" veldig ofte ;

Margbein, griseører, struper, griselapper, kyllinghalser,kokte kraftbein, muskel og tørrfisk..

Ihvertfall annhver kveld og når vi skal ut på lengre kjøreturer får de noen godt i buret sitt å ligge å tygge på også.

HVER dag ? Det kan umulig å være bra ? Ble rådet til å gi mine en Greenies ca 1 gang pr mnd for å forhindre tannsten og plakk.

Jeg tenker også at Greenies hver dag ikke kan være særlig bra.. Men du Jane skriver at du gir hundene dine snacks i hvertfall annenhver kveld. Vil det si at du til og med kan gi de et griseøre f.eks, hver dag? For det kan da heller ikke være så heldig? Er ikke griseøre sterk kost for magen?

Er ikke meningen å gjøre dette til en debatt altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griseører er fulle av salt som jeg nevnte isted. Derfor burde de ikke gies mer enn 2-3 ganger i uka eller noe sånt!

Jeg for min del kutter dem helt ut, og kjøper heller ører som ikke er så salte eller andre tyggeting.. Syns det virker som griseører er veldig "fort gjort" å tygge opp også. Syns det er greit med noe som holder litt, så slipper jeg å kjøpe nytt så ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig her. Det kommer an på hva vi har og sånt. Men et par tre ganger i uken kanskje.? Da varierer det ifra koteletter til oksehudsbein. Hmm det minner meg på at vi må kjøpe inn flere bein og sånt nå snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund får middags resten nesten hver dag.

( mindre tørrfor når hun får dette )

Hver dag får hun en liten tyggesak ( Friskis tyggesak sånn i myk "stoff" som hun bruker 2 sek på ). Gir en sånn når jeg går om morgningen.

Akkurat nå for tiden har jeg masse griseører da jeg fikk et kjempe tilbud på dem. Så hun får 1-4 i uka, alt litt ettersom.

Ellers har hun fri tilgang på "politistaver". De er ypperlige siden hun ikke klarer/orker å tygge dem i stykker på en dag/gang. Samt at det hjelper mot tannsten siden hun må jobbe/gnage på dem. Griseører og annet er borte på noen sekunder, men politistavene kan hun ha i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får ikke så mye utenom tørrfôr og treningsgodbiter egentlig, ville tenke meg at han får noe gjennomsnittlig en gang i uken. Han kunne gjerne fått mer, men jeg glemmer alltid å kjøpe ting... <_<

Men når han først får noe går det for det meste i struper, griseører og oksemuskler. Han får innimellom tyggebein, men han synes egentlig de ikke er så spennende. De kan gjerne bli liggende i ukesvis før han til slutt bestemmer seg for å sluke det.

Hender han får noen Dentastix også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske skjelden kita får noe sånt.. Ho liker ikke så godt bein å griseører å sånt.. Men gir ho feks. en tom dorull ellr katteeske (mat i ) . Så legger vi mat oppi der (kattemat ) hehe.. Så river hun det ut.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små tyggepinner har de tilgjengelig hele tiden. Spesielt Twiggy er veldig glad i dem,deilig for valpetenner som klør. Griseører har de tilgjengelig når jeg har kjøpt det (ca et par ganger i mnd) men i tillegg så har de til gjengjeld et øre i mange mange dager. Er veldig greit å kunne kjøpe ett øre og klippe det i to så hade de hver sin bit i iallefall tre dager.

Annet enn griseører og tyggepinner får de svæært sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ligger det tyggebein, leker o.l rundt i hele leiligheten.

Prøver å plukke alt opp og legge det i kurven i ny og ne, men dagen etterpå har Dipsy slengt absolutt alt rundt på gulvet igjen.

Men hun får griseører, margben, strup o.l 2 ganger i uken.

Men som regel bare ligger margben osv på gulvet etter at hun har fått ut alt det i midten, også etter en stund finner Diego ut at "Hmm.. Det ser godt ut" også kan han ligge å kose seg med ett tomt margben i maangen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lenge siden Tessa var i tannfellingen, og den verste valpebitingen, så da hadde hun fri tilgang til diverse tyggebein av oksehud, griseører osv. Nå har hun ett griseøre og ett stort bein av oksehud, som hun har fri tilgang til. I tillegg har hun noen forskjellige tyggesaker for tannhygiene. Hun bruker imidlertid uker og måneder for å spise de opp, så trenger ikke å kjøpe så ofte ;)

Av godbiter er hun veldig kresen, og bryr seg ikke om slike tørre..Da må det være pølse, skinke, svinekjøtt eller kylling. Dette får hun som regel kun når vi trener. Enten på kurs, eller trening hjemme. Men det hender jo at noen middagsrester og andre godbiter finner veien til hennes munn..merkelig nok..Vanskelig å motstå det søøte blikket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea får godbit (kjeks) hver gang hun kommer inn inngangsdøra. En uvane hele familien har vendt henne til. Hun kommer ikke inn dersom hun ikke får godbit. Vår store feil, helt klart.

Ca. 1 gang i uka får hun tunfisk.

Hver dag får hun/har hun tyggebein av oksehud o.l som ligger over alt i huset.

2-3 ganger i uka får hun tørrfisk, griseører, oksemuskel eller slike ting.

Nesten hver dag trener vi med godbiter, gjerne doko eller pølsebiter.

Noen ganger får hun middagsrester (f.eks. grillet kylling).

Når vi har det tilgjengelig får hun rått kjøtt (kjøttdeig, kylling, margbein osv.).

Og ellers får hun godt nå og da. Vi gir henne alltid i små mengder så hun ikke skal bli dårlig. Ser på lista at jeg gir uttrykk for at hun får ekstremt mye godbiter, men det er ikke så mye som det ser ut til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga fòrallergi/intoleranse på Argon blir det sjeldent noe ekstra her på alle. Har et par bein liggende som tar evigheter å tygge på for å få noe i seg. De blir brukt i ny og ne av Balder,men Argon gidder sjeldent å tygge på de, bare bærer de rundt, og Kira prøver å grave de ned:) Ellers blir det et margben eller urøkt griseøre 1 gang i månden kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har noen vanlige tyggebein liggende til enhver tid, også får de kanskje et griseøre/muskel/strupe o.l. et par ganger i mnd, alt ettersom hva jeg har liggende eller kjøper når jeg likevell er innom en dyrebutikk, men siden de kan bli dårlig i magen av det prøver jeg å begrense det.(også bruker min voksne bare 2min på å sluke et svært griseøre! Valpen bruker 5min)

Ellers får de noe middagsrester, brødskiver o.l. et par ganger i uka.

Og godbiter når vi trener, der går det i fiskeboller, leverpostei, pølse og diverse annet hundesnaks.

Også har jeg et par slike baller man kan stappe godbiter i så de får jobbe, det får de innimellom, fylt med pølse, tørrfor o.l.

Og de får endel "is" som jeg lager av vann og diverse våtfor, leverpostei og andre saker, spesielt på sommeren når det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...