Gå til innhold
Hundesonen.no

Sover hun mye?


Recommended Posts

Om dere er hjemme en dag, hva gjør hunden deres da? Sover den hele dagen likevel? Har en tispe på snart 8 mnd og hun sover nesten hele tida og er ellers veldig rolig også om ettermiddagen. Vi merker nesten ikke at vi har hund. Er dette vanlig? Forandringen skjedde vel for ca 1 mnd siden, men har kommet litt gradvis. Før var hun ganske så rampete og aktiv på kveldstid. Er en del hjemme om dagen, varierer litt fra dag til dag, men før brukte hun midt på dagen å bli ganske aktiv, stjele klær i skapet, titte ut vinduet osv. før hun igjen la seg.

Hun blir gladelig med ut på tur, men hun trekker ikke i båndet. Dette har vi jo trent på så bør vel bare være glad for det. Hun "dilter" rolig med og snuser rundt omkring.

Er det vanlig at hundene roer seg i denne alderen? Eller er hun uvanlig rolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"plutselig" ble frøkna mi nogenlunde sånn hun også. Det kom i samme alder også. Hun sover nesten hele tiden inne hvis det ikke er noe som skjer, og ute på tur tusler hun bare rundt og titter litt her og der, snuser litt.. Men det er ikke vanskelig å få henne med på noe liksom heller. Hun går bare ikke i 200km/t nonstop lengre. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var godt å høre. Begynte å bli litt bekymret for at det var noe galt med henne. Hun var jo så vill før, vi fikk knapt se på tv i fred.

Før lurte vi på hva vi skal gjøre fordi hun var så vill, nå lurer vi på hva vi skal gjøre fordi hun er så rolig, noe skal det være! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte akkurat det samme vi også. Hun er 9mnd nå, og er av liten rase (blanding) og de blir jo fortere "voksne" enn større hunder. Men alikevel trodde jeg ikke det skulle gå så fort, liksom..!

Har hun hatt løpetid forresten? Veit du det? Jeg er faktisk usikker på om jenta mi har hatt en løpetid som jeg ikke har fått med meg, men jeg tviler egentlig.. Derimot tror jeg kanskje løpetiden er rett rundt hjørnet. Kan ikke være lenge til den kommer tror jeg. :ahappy: Prøv å legg merke til om hunden hovner opp "der bak" ..

Før fikk jeg aldri sitte med laptopen i fred, men nå snorker dyret bak meg i hundesenga - og løfter såvidt på øyelokkene når jeg rører på meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trro det der er veldig rase og individbetinget...Min valp "våknet" plutselig når hun var 6mnd , før det så syntes jeg faktisk at belgervalper var oppskrytt. Nåp kan hun holde det gående hele dagen om hun får velge.. Hadde fortrekt at hun var sånn når hun var liten og nusselig faktisk <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Ja hun har hatt løpetid, hun fikk den noen dager før hun ble 7 mnd (altså 1 mnd siden). Merket det først på at det kom blodstriper i pelsen, og så på at hun hovnet opp. Trodde ikke jeg skulle se det for hun har så mye pels, men det var lett å se. Er det vanlig at de blir roligere etter første løpetid? Syntes bare hun var vel rolig, men jeg er oppvokst med belger, så der ser man...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner VELDIG igjen det der! - Fra å ha en normal, litt hyper flatvalp, fikk jeg en daff og noe giddalaus "tenåring". På lydighetstreningene gjorde hun det hun skulle, men i sitt helt egne tempo. Under fellesdekken hente det at hun strakk seg helt ut, slikket på en blad imens hun omtrent sovnet. Om jeg ropte på henne under treningen travet hun stille og rolig bort til meg. Hvis vi trente utstillingen datt alltid halen ned, veldig kjedelig synes jeg! Hun ble sånn når hun var ca. 9-10 mnd, to mnd etter fikk hun løpetid. Denne perioden varte i ca. to mnd til. Etter dette har jeg fått hunden min tilbake! :P Det er kjempe gøy å trene med henne igjen, hun kommer som en vind!

Hun hatt en løpetid etter dette, men da merket jeg ingen ting til dette.

Så jeg tror det har litt med alderen og løpetid å gjøre, det går nok over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...