Gå til innhold
Hundesonen.no

Flatt hår, hvordan få det stort?


ellish

Recommended Posts

Ja som topic sier så sliter jeg med litt sånn flat kjedelig hår! :yes: Bruker elnett fra Loreal og den funker greit (i 5 min.) Så er det noen som har noen tips til meg? Noe jeg kan gjøre eller kjøpe? :ahappy:

Tips tas godt imot! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Bøy deg ned mot gulvet(sånn at håret faller nedover) børst masse på "begge" sider, ha i hårspray og sleng håret oppover igjen. Vanskelig å forklare, så si i fra om du ikke skjønner det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

børst håret feil vei inn mot røttene, så børster du forsiktig over det igjen så man ikke kan se at du har tupert det, kan spraye for å holde lenger. proffs hårspray er bra!:ahappy:

Er den bra altså? Blir håret sånt fett av den? Det er jo også ett problem! :ahappy:

Tusentakk alle sammen, inn mot røttene ja! Det skal jeg huske på! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vasker håret, har jeg i skum etterpå før det er tørt. Viktig å få skummet ved hår-røttene, ikke i tuppene. Det er røttene som skal gi volum, ikke tuppene, hvis du skjønner. Så bøyer jeg hodet nedover, og føner nedover til det er tørt. Spray har jeg ikke behov for etterpå. Det faller litt sammen etterhvert (men så ser jeg jo ut som en løve rett etter føning også, da, så det er greit), og det holder seg til dagen etter. Hariomatherapy fra Nicky Clarke eller noe sånt heter den jeg har best erfaring med, kjøpes på KappAhl, med gull-aktig farge på boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Har hørt at den fra Nicky Clarke skal være god! Men hvordan blir håret av den? Sånn tungt og fettete om du skjønner? For det er derfor jeg vanligvis ikke bruker skum. :)

Nei, ikke tungt og fettete; jeg hater det!

Den gjør heller ikke at håret klistrer seg sammen i strimler og ser fettete ut, når det regner. Har en fra KMS som gjør det, og som gjør at fingrene kjennes fettete/seige ut når jeg tar mye i håret. Jeg syns den fra Nicky Clarke holder godt, så jeg vasker håret bare annenhver dag, skummet holder seg selv om jeg kammer (det gjør ikke det frisør-skummet fra KMS). Blir selvsagt noe mindre volum enn rett etter føning, men det holder greit for min del. Har hår ca til skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet! Jeg bruker shampoo fra define med sånn effekt at håret blir tykkere og etterpå bruker jeg hårskum fra samme serie. Så føner jeg det.

Og om hårspray har jeg også et tips; ikke bruk pump-spray. De inneholder veldig ofte fuktighet som gjør håret flatt. Bruk heller sånn tørrspray. Personlig er fructis sin spray min yndling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også kom jeg på en ting til! Hehe.

Hårruller! Ganske store med en diameter på ca. 3-4 cm. Ta dem i i vått hår og ha dem i til håret er HELT tørrt. Da skal jeg love deg at håret blir stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe samme problemet, bare det at jeg har masse fall i håret NEDE, men oppe med hodebunnen er det flatt og skikkelig kjedelig. Har vurdert å kjøpe volum shampo på frisør salongen, for jeg liker ikke å bruke så mye spray o.l daglig i håret, og så HATER jeg å føne...kjeeedelig...noe som vet om en god shampo vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...