Gå til innhold
Hundesonen.no

Bouvier des Flandres, Dipsy


Taz

Recommended Posts

Det er vel kanskje på tide å presentere Dipsy her på forumet.

Hun er av rasen Bouvier des Flandres og er fra Danmark.

En herlig liten jente med fart i, som Diego faktisk liker.. :shocked:

Her er noen bilder av jenta.

5 uker hos oppdretter

30Mars2007299copylite.jpg

8 uker, drakamp med sösken

20April2007082copylite.jpg

Oppstilt 8 uker

20April2007320copylite.jpg

9 uker

24April2007091Dipsynesten9uker.jpg

28April2007089Dipsylittover9uker.jpg

Ting går litt for fort for valpelabber

28April2007090Dipsylittover9uker.jpg

10 uker

09Mai200704510uker.jpg

11 uker

12Mai200704311uker.jpg

12 uker :o

19Mai2007252Dipsy12uker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Herlig :o

Hva skal du bruke henne til?

Jeg har kun positive minner fra Bouvieren jeg kjente. Så herlig, lærevillig og vakker.

Kos deg med den lille, du er heldig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt valp...

...men har de lov til å ha hvitt oppå nesen??

på rasestandaren står det ingenting om hvor det er lov til å ha hvitt. men det stod at hvis det er for mye hvitt er det en diskvalifiserende feil. hvor mye for mye hvitt er stod det heller ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine kommentarer, koselig at dere liker jenta mi. :innocent:

Herlig :D

Hva skal du bruke henne til?

Jeg har kun positive minner fra Bouvieren jeg kjente. Så herlig, lærevillig og vakker.

Kos deg med den lille, du er heldig :D

Skal pröve henne på gjeting. :ahappy:

Ellers blir det litt lydighet og spor. (Og andre ting som vi syns virker göy)

Søt valp...

...men har de lov til å ha hvitt oppå nesen??

Nei, de har ikke lov å väre hvite på nesen når de er voksne.

Men det hvite forsvinner med alderen. :D

(Mest sannsynlig iallefall, pelsen under er sort)

Nydelig :o Elsker den rasen, og kunne gjerne tenkt meg en selv.

Kan jeg bare spørre om de røyter ? :)

De röyter ikke, men det er mye pelsstell og de drar i gjengjeld med seg hele skogen/stranda inn. :P

Turbogutten: De har lov å ha litt hvitt på haken og halsen. Men ikke andre plasser.

Noen ganger kan de ha en stripe som går fra haken og ned til under magen, og ikke alltid det regnes som diskvaliserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlig jente! ;)

Og så skjønt det bildet der hun tryner! :ahappy:

Takk.. :P

Er så morsomt når valper ikke har kontroll på bena.

Fineste jenta:D Knott gleder seg til å leke.. :P

Dipsy gleder seg å leke med "lille" Knott også.. :P

Så flott!

Har du tre hunder nå?

Nei, Domino hadde OCD og leddbånd som holdt på å ryke.

Har 2 hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dipsy begynner å få skjegg.. :) ^_^

(Også er hun nå 4 mnd så det er ben og ører overalt. Uproposjonert ja)

IMG_2404.jpg

Tusen takk for fine kommentarer om jenta mi..

Hun er nydelig i mine øyne også.. ^_^ Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...