Gå til innhold
Hundesonen.no

Portisvalpiser


Silje_M_H

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Nå har vi vært der :o Og mørke grønne åpna øynene når vi var der, på fanget mitt ;) (eller den satt på fanget mitt og jeg merka det hihi...)

Ja.. stakkars.. Gjett om han skvatt fælt når Lills var det første han så!

Haha! Neida Lill:p Bærre tullær

Skrevet
Ja.. stakkars.. Gjett om han skvatt fælt når Lills var det første han så!

Haha! Neida Lill:p Bærre tullær

jepp, han prøvde å lukke de igjen!

Jeg er så heldig at jeg allerede har vært å kosemost på de to ganger alt, og lilla er min yndling, det nydelige bleste hennes altså :o Zira er jo verdens nydeligste portis så jeg håper de blir like pene som hu, venter bare på at de skal begynne å bevege seg litt så kommer jeg igjen, hihi!

Har resten av gjengen åpna øynene nå?

Skrevet
jepp, han prøvde å lukke de igjen!

Jeg er så heldig at jeg allerede har vært å kosemost på de to ganger alt, og lilla er min yndling, det nydelige bleste hennes altså :o Zira er jo verdens nydeligste portis så jeg håper de blir like pene som hu, venter bare på at de skal begynne å bevege seg litt så kommer jeg igjen, hihi!

Har resten av gjengen åpna øynene nå?

Ja nå er det bare den blå som mangler! Han er en treiging altså. De beveger seg som små lyn nå. Det er like før de går (riktignok med beina ut til alle kanter da men).

Skrevet

Tenkte forresten jeg skulle fortelle hva de skulle hete. Kennelnavnet er Bontiac, og kullnavnet blir Arriscado som betyr risikabel på portugisisk. (Det kan også bety fryktløs. Det spørs på sammenhengen.)

Det sistet navnet er fargen de har på halsbåndet på portugisisk.

Dermed skal de hete:

-Bontiac's Arriscado Cor De Rosa (rosa)

-Bontiac's Arriscado Azul (blå)

-Bontiac's Arriscado Escuro Verde (mørkegrønn)

-Bontiac's Arriscado Leve Verde (lysegrønn)

-Bontiac's Arriscado Vermelho (rød)

-Bontiac's Arriscado Amarelo (gul)

-Bontiac's Arriscado Roxo (lilla)

-Bontiac's Arriscado Branco (hvit)

Men så var det den lille brune tispa da, som ikke har noe halsbånd. Da har jeg flere alternativer å velge mellom.

Jeg tenkte for eksempel på:

-Desconhecido (ukjent)

-Doure (brun)

-Forasteiro (outsider)

-O último (de siste)<- tispa ble født sist

-Nenum Colar (ikke halsbånd)

Så da lurer jeg egentlig på hvilket av navnene til den brune tispa dere liker best? Jeg har problemer med å velge.

Skrevet

I går knipset jeg litt flere bilder av de små, siden Siljes kamera lever sitt eget liv. Resten av de utvalgte bildene vil Silje legge ut selv (bla bla bla). Jeg må si jeg liker livet som deltidsansatt kenneltante! Min egen hund er kjedelig og har løpetid for tida, så hun lever livet i senga si stort sett hele dagen. Det er da greit å i det minste ha Zira og valpene å finne på noe med. :innocent:

Her er den svarte hannhunden (mørkegrønn) som åpnet øynene først av alle:

zira_valper_10dager_morkgroennvalp1.jpg

Her er min yndling, nemlig den brune tispen. Jeg har brukt utallige timer på å overtale de her hjemme til å la meg få henne, men dessverre må jeg nøye meg med én hund til jeg flytter ut! Er ikke denne jenta bare helt knusbedårende? Hun er i alle fall helt vill og gal når det gjelder å nå fram til "matfatet". :rolleyes: *drømme om en brun tispe*

zira_valper_10dager_brunvalp2.jpg

Skrevet

Jeg syns O`Ultimo var finest jeg til den som var uten bånd.

Jeg likte best den valpen med gult halsbånd og den uten halsbånd. Likte best dem brune jeg også.

Stilige stamtavle navn!

Lykke til videre med valpene!!

Skrevet

Som nevnt tidligere, valpene er nydelige :innocent: Liker de brune best jeg da :D

Synes både kennelnavnet og kullnavnene du har valgt var utrolig stilige! Og så kan jeg jo legge til at jeg likte Nenum Colar best av alternativene dine til sistefrøken :ahappy:

Skrevet

-Doure (brun) <-- synes jeg hun bør hete i og med at de andre har fargenavn så synes jeg det blir rart at en av de ikke har det.

Men så må jeg bare få med at det kan være vanskelig å få registrert navn som er over 15bokstaver bare så du er klar over det, kjenner ei som hadde valgt tre navn til hunden etter kennelnavnet så nkk mente det ble for langt og registrerte kun to...

Ellers så kommer jeg, hmmm, neste uke kanskje, hihihi...?

Skrevet

Du får navnet registrert så sant det ikke overskrider det maksimale antallet bokstaver.

Jeg er enig med Kristine i at Doure er fint.. Men egentlig liker jeg fler av de andre også. Hun kom jo liksom som en liten atpåkladd.. :innocent: Fine valpen sin det.

Guro: Vi tenkte å prøve og ta oppstillingsbilde bare for moro skyld. Haha. Det var vel ikke så smart, og heller ikke så veldig pent. Stakkars! Dyremishandling :closedeyes: Tror nok vi må vente en god stund, til valpene klarer å sette bena under seg! Foreløpig fungerer åling/kravling best for dem.

post-43-1179850043_thumb.jpg

Skrevet
Du får navnet registrert så sant det ikke overskrider det maksimale antallet bokstaver.

Jeg er enig med Kristine i at Doure er fint.. Men egentlig liker jeg fler av de andre også. Hun kom jo liksom som en liten atpåkladd.. :innocent: Fine valpen sin det.

Guro: Vi tenkte å prøve og ta oppstillingsbilde bare for moro skyld. Haha. Det var vel ikke så smart, og heller ikke så veldig pent. Stakkars! Dyremishandling :closedeyes: Tror nok vi må vente en god stund, til valpene klarer å sette bena under seg! Foreløpig fungerer åling/kravling best for dem.

Hei du! Ta vekk det stygge bildet!!!

:ahappy:

Skrevet
De blir bare vakrere og vakrere :ahappy: Gleder meg til å se oppstillingsbilder uke for uke (et lite hint til Maria :D )

Har du fått mange forespørsler på valpene? :innocent:

Jada, jeg tror det var 17 stk som villa ha valp.. De gikk raskt unna.

Skrevet

Det var veldig pent, var det ikke? :innocent:

De er så nydelige uansett, så et "mindre pent" bilde går vel bra?

Guest Vicky
Skrevet

Gratulerer som nybakt oppdretter! Valpene ser superherlige ut! :innocent:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...