Gå til innhold
Hundesonen.no

Portisvalpiser


Silje_M_H

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar
Nå har vi vært der :o Og mørke grønne åpna øynene når vi var der, på fanget mitt ;) (eller den satt på fanget mitt og jeg merka det hihi...)

Ja.. stakkars.. Gjett om han skvatt fælt når Lills var det første han så!

Haha! Neida Lill:p Bærre tullær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. stakkars.. Gjett om han skvatt fælt når Lills var det første han så!

Haha! Neida Lill:p Bærre tullær

jepp, han prøvde å lukke de igjen!

Jeg er så heldig at jeg allerede har vært å kosemost på de to ganger alt, og lilla er min yndling, det nydelige bleste hennes altså :o Zira er jo verdens nydeligste portis så jeg håper de blir like pene som hu, venter bare på at de skal begynne å bevege seg litt så kommer jeg igjen, hihi!

Har resten av gjengen åpna øynene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, han prøvde å lukke de igjen!

Jeg er så heldig at jeg allerede har vært å kosemost på de to ganger alt, og lilla er min yndling, det nydelige bleste hennes altså :o Zira er jo verdens nydeligste portis så jeg håper de blir like pene som hu, venter bare på at de skal begynne å bevege seg litt så kommer jeg igjen, hihi!

Har resten av gjengen åpna øynene nå?

Ja nå er det bare den blå som mangler! Han er en treiging altså. De beveger seg som små lyn nå. Det er like før de går (riktignok med beina ut til alle kanter da men).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte forresten jeg skulle fortelle hva de skulle hete. Kennelnavnet er Bontiac, og kullnavnet blir Arriscado som betyr risikabel på portugisisk. (Det kan også bety fryktløs. Det spørs på sammenhengen.)

Det sistet navnet er fargen de har på halsbåndet på portugisisk.

Dermed skal de hete:

-Bontiac's Arriscado Cor De Rosa (rosa)

-Bontiac's Arriscado Azul (blå)

-Bontiac's Arriscado Escuro Verde (mørkegrønn)

-Bontiac's Arriscado Leve Verde (lysegrønn)

-Bontiac's Arriscado Vermelho (rød)

-Bontiac's Arriscado Amarelo (gul)

-Bontiac's Arriscado Roxo (lilla)

-Bontiac's Arriscado Branco (hvit)

Men så var det den lille brune tispa da, som ikke har noe halsbånd. Da har jeg flere alternativer å velge mellom.

Jeg tenkte for eksempel på:

-Desconhecido (ukjent)

-Doure (brun)

-Forasteiro (outsider)

-O último (de siste)<- tispa ble født sist

-Nenum Colar (ikke halsbånd)

Så da lurer jeg egentlig på hvilket av navnene til den brune tispa dere liker best? Jeg har problemer med å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går knipset jeg litt flere bilder av de små, siden Siljes kamera lever sitt eget liv. Resten av de utvalgte bildene vil Silje legge ut selv (bla bla bla). Jeg må si jeg liker livet som deltidsansatt kenneltante! Min egen hund er kjedelig og har løpetid for tida, så hun lever livet i senga si stort sett hele dagen. Det er da greit å i det minste ha Zira og valpene å finne på noe med. :innocent:

Her er den svarte hannhunden (mørkegrønn) som åpnet øynene først av alle:

zira_valper_10dager_morkgroennvalp1.jpg

Her er min yndling, nemlig den brune tispen. Jeg har brukt utallige timer på å overtale de her hjemme til å la meg få henne, men dessverre må jeg nøye meg med én hund til jeg flytter ut! Er ikke denne jenta bare helt knusbedårende? Hun er i alle fall helt vill og gal når det gjelder å nå fram til "matfatet". :rolleyes: *drømme om en brun tispe*

zira_valper_10dager_brunvalp2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns O`Ultimo var finest jeg til den som var uten bånd.

Jeg likte best den valpen med gult halsbånd og den uten halsbånd. Likte best dem brune jeg også.

Stilige stamtavle navn!

Lykke til videre med valpene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere, valpene er nydelige :innocent: Liker de brune best jeg da :D

Synes både kennelnavnet og kullnavnene du har valgt var utrolig stilige! Og så kan jeg jo legge til at jeg likte Nenum Colar best av alternativene dine til sistefrøken :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Doure (brun) <-- synes jeg hun bør hete i og med at de andre har fargenavn så synes jeg det blir rart at en av de ikke har det.

Men så må jeg bare få med at det kan være vanskelig å få registrert navn som er over 15bokstaver bare så du er klar over det, kjenner ei som hadde valgt tre navn til hunden etter kennelnavnet så nkk mente det ble for langt og registrerte kun to...

Ellers så kommer jeg, hmmm, neste uke kanskje, hihihi...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får navnet registrert så sant det ikke overskrider det maksimale antallet bokstaver.

Jeg er enig med Kristine i at Doure er fint.. Men egentlig liker jeg fler av de andre også. Hun kom jo liksom som en liten atpåkladd.. :innocent: Fine valpen sin det.

Guro: Vi tenkte å prøve og ta oppstillingsbilde bare for moro skyld. Haha. Det var vel ikke så smart, og heller ikke så veldig pent. Stakkars! Dyremishandling :closedeyes: Tror nok vi må vente en god stund, til valpene klarer å sette bena under seg! Foreløpig fungerer åling/kravling best for dem.

post-43-1179850043_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får navnet registrert så sant det ikke overskrider det maksimale antallet bokstaver.

Jeg er enig med Kristine i at Doure er fint.. Men egentlig liker jeg fler av de andre også. Hun kom jo liksom som en liten atpåkladd.. :innocent: Fine valpen sin det.

Guro: Vi tenkte å prøve og ta oppstillingsbilde bare for moro skyld. Haha. Det var vel ikke så smart, og heller ikke så veldig pent. Stakkars! Dyremishandling :closedeyes: Tror nok vi må vente en god stund, til valpene klarer å sette bena under seg! Foreløpig fungerer åling/kravling best for dem.

Hei du! Ta vekk det stygge bildet!!!

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir bare vakrere og vakrere :ahappy: Gleder meg til å se oppstillingsbilder uke for uke (et lite hint til Maria :D )

Har du fått mange forespørsler på valpene? :innocent:

Jada, jeg tror det var 17 stk som villa ha valp.. De gikk raskt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...