Gå til innhold
Hundesonen.no

Portisvalpiser


Silje_M_H

Recommended Posts

Jeg må bare legge inn skryteinnlegg om valpene Zira fikk den 10. mai. :D Fødselen gikk kjempegreit. Alle ploppa rett ut, bortsett fra en liten fyr som ville komme feil vei. Men det gikk bra det og:) Det endte til slutt med 4 tisper og fem gutter. Det var to brune og resten svarte. Alle hadde mer eller mindre hvite avtegn. Jeg legger inn et bilde fra de var bare noen timer gamle. Flere kommer etterhvert! Ting tar bare litt tid for meg noen ganger:p

Fdsel-14.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!

SÅ utrolig søte! Gud, jeg begynner å bli ordentlig sjarmert av portisen nå. :)

Syns de sorte med bare hvitt på potene var de vakreste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne små! :D Synes du skal beholde en av de brune, de var søtest :)

Er det forresten vanlig å bruke halsbånd på så små valper?

Har mest lyst på den med rødt halsbånd tror jeg. Foreløbig. Den har så flotte avtegn.

Og om det er vanlig å ha halsbånd veit jeg ikke. Veit om noen som knyter på andre bånd. Synes de halsbånda var veldig praktiske, selv om det å ta ting rundt halsen dems selvfølgelig innebærer en viss risiko. Man kan jo ta på neglelakk eller noe for å skille de, men synes det er mye lettere med halsbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er småbarna sine det! :)

Jeg var så heldig at jeg fikk være med på fødselen og ta bilder da de var 3 dager gamle. Har status som en slags tante, samt fotograf nå! Det var trolig lærerrikt å få være med på an valpefødsel. Nå er jeg beredt til å ta imot "mitt" eget kull en dag.

Her hjemme har forhandlingene holdt på for fullt, men det ser ikke ut til at det blir noen valp på meg i denne omgang, selv om det frister mye. Jeg må nok nøye meg med å være sammen med de små fram til de leveres. Forhåpentligvis kan jeg låne valpen Silje beholder så mye jeg vil (ikke sant, Silje?? :D )

Gleder meg til å komme og ta 1 ukes bildene! -_-

Gi de små en stor kos fra tante-Maria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine de er :hmm: Hvor mye hvitt kan de ha? Har møtt så få av den rasen :P

Håper det går fint med både mor og valpene :P

Svarer jeg, siden Silje er lott lost! :hmm:

Rasen skal ha maks 30% hvitt på kroppen. De brune og de svarte kan ha hvite avtegn. Det er også tillatt med ensfargede svarte, brune eller hvite. Forøvrig skal ikke avtegnene være helt "random" på hunden. Det er f.eks. ikke tillatt med hvite flekker midt på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...