Gå til innhold
Hundesonen.no

Russetid...


Artemis

Recommended Posts

Vi får bombet skolen med egg HVER natt. Det er jo et skikkelig pes for vaskepersonalet å få vekk. Utrolig irriterende. Vi på Lillestrøm er nerdene, kjedelige, skolelysene, ja.. Alle i området er imot Lillestrømrussen.. 8-)

Jeg er ikke russ i år btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke noe nytt med kidnappinger, anmeldelser, folk som blir kastet i vannet, kledd av og teipet fast og slike ting.. Jeg føler ikke at jeg går glipp av noe ved å ikke være russ. Får bare et mer og mer negativt og kritisk syn på hva russetiden dessverre har blitt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Da er nok Klosterskogen-russen veldig snill i forhold. Er noe en gang innimellom, men ikke enormt liksom. Var noen i klassen som ble kidnappa forrige år, men tror ikke det var grusomt alvorlig. Vannkrig er vanlig, men jeg ser ikke på det som noe forferdelige greier. Og man trenger ikke å velge å ta de verste knutene, faktisk. Vet om en på Skien vgs som valgte å bli døpt i coca cola istedenfor alkohol, og det gikk også helt greit det. Jeg tror det blir litt hva man gjør det til. Og det å si at russetiden ER sånn blir litt feil. Den er sånn for noen, men selvfølgelig ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er forferdelig synd at man skal ødelegge for hverandre...

Men jeg synes det også er synd at pga alt hærverket og andre dumme ting som noen idioter kommer med så skal folk få et hat mot russ og ser ikke gøyen i det. Vi har vært en veldig snill russ, det verste som skjedde på skolen vår var at ei jente i 1.klasse fikk eddikk på øyet og måtte til lege, men da fikk vi kjeft så det holdt, så det var første og siste gang.

Russetiden er så UFATTELIG gøy, og jeg syns at russetiden gjorde at alle 3 årene med allmenn drit var verdt det! Syns nesten synd på dem som ikke har vært russ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vert rolig i år MEN det er folk som ikke er russ som gjør ting for å ødelegge for russen(jeg måtte politi vitne mot noen)

Eller er alt det russen har gjort arti, pynta rundkjøringer men truser osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er russ neste år, men skal være snill russ og hjelpe gamle damer over veien og gi is til små barn! :) Men jeg skal også har jeg bestemt meg for å dynke nesten alle med vann da :D De fleste overlever litt vann på kroppen - det er i hvertfall ikke herverk da... det blir for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok Klosterskogen-russen veldig snill i forhold. Er noe en gang innimellom, men ikke enormt liksom. Var noen i klassen som ble kidnappa forrige år, men tror ikke det var grusomt alvorlig. Vannkrig er vanlig, men jeg ser ikke på det som noe forferdelige greier. Og man trenger ikke å velge å ta de verste knutene, faktisk. Vet om en på Skien vgs som valgte å bli døpt i coca cola istedenfor alkohol, og det gikk også helt greit det. Jeg tror det blir litt hva man gjør det til. Og det å si at russetiden ER sånn blir litt feil. Den er sånn for noen, men selvfølgelig ikke alle.

Jeg døpte meg i non stop jeg :)

På skolen vår har vi fått revet ned ene veggen på stabburet, og noen benker og en sofa har blitt påtent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er russ neste år, men skal være snill russ og hjelpe gamle damer over veien og gi is til små barn! :) Men jeg skal også har jeg bestemt meg for å dynke nesten alle med vann da :D De fleste overlever litt vann på kroppen - det er i hvertfall ikke herverk da... det blir for dumt!

For å si det sånn, nei det er ikke herverk, men jeg går alltid med mobiltlf (og mp3-spiller), og jeg blir fly forbanna om jeg skal bli bløt. (surt for russen, for jeg hadde krevd erstatning :) )

De kan dynke hverandre ned, og de andre som er med på "leken", men for guds skyld, la de uskyldige få slippe.

(har ikke veldig lyst til å bli sjuk heller for å si det sånn)

Og nå høres jeg vel ut som en sur gammel tante, men en vakker dag blir jeg nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann er en uting når man ikke er forberedt. Jeg ble lynings på noen små pøbler som kom med gedigne vanngevær å sprutet mens jeg snakket i telefon (når jeg var russ). Usj, hadde de ødelagt den så hadde det blitt dyrt :closedeyes: Vannkrig er gøy om man er en gjeng som er med på den, ikke å sprute på folk som aner fred og ingen fare.

Jeg husker når jeg gikk i 8 og var med noen venner ned på "røykehjørnet" når skolebussene kom. Da hadde visst russen terrordag eller noe og gikk inn på bussen og hentet en tiendeklassing og la han oppi et sånt stort hvitt plastikkar (sånn som du finner på kaier) full av fiskeslog og andre ekle saker. Stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så utrolig lite tolerante, og ingen "dør" av litt vann. Én ting er å hive 10 liters bøtter over folk så de er dryppende våte, men vi kjørte rundt og hev vannballonger slik at folk ble våt på beina og i verstefall litt oppover buksen.

Hvis en mobil tlf eller en mp3 spiller blir ødelagt av én vannsprut så er det vel heller leverandøren man burde kreve erstatning fra, og ikke russen.

Astrid: Det er ingen som MÅ døpes i alkohol, hele skolen vår ble døpt i såpevann av den enkle grunn at folk skulle på byn etterpå og ville ikke være helt klissete av øl og andre ekle saker. Så det er ikke unaturlig av folk blir døpt i annet en øl :)

Og som donnygutten skriver så er det egentlig flertall i "ikke-russ" som lager hærverk. Her samlet hele ungdomsskolen seg (som ligger rett ved siden av min vgs) og skulle ta russen. De kom INN på skolen vår og heiv vannballonger så hele vestibylen var klissvåt. Hvem fikk skylden? Nettopp, oss for vi var RUSS må vite. Det av vi hadde sittet helt uprovoserende inne på skolen og hatt friminutt var ingen interessert i, det var våres feil, dermed basta...

MÅ folk være så utrolig grinebitere? Jeg syns det blir for dumt iallefall for jeg vet hvor morro det er, og man er bare russ én gang i livet (ja jeg vet at det er russ hvert år, men kan man ikke unne dem den gleden og få sprute litt vann og kjøre noen ganger i rundkjøringen uten å klikke vegg i mellom?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så utrolig lite tolerante, og ingen "dør" av litt vann. Én ting er å hive 10 liters bøtter over folk så de er dryppende våte, men vi kjørte rundt og hev vannballonger slik at folk ble våt på beina og i verstefall litt oppover buksen.

Hvis en mobil tlf eller en mp3 spiller blir ødelagt av én vannsprut så er det vel heller leverandøren man burde kreve erstatning fra, og ikke russen.

MÅ folk være så utrolig grinebitere? Jeg syns det blir for dumt iallefall for jeg vet hvor morro det er, og man er bare russ én gang i livet (ja jeg vet at det er russ hvert år, men kan man ikke unne dem den gleden og få sprute litt vann og kjøre noen ganger i rundkjøringen uten å klikke vegg i mellom?)

Det er RUSSEN jeg krever erstatning fra, så JA Det vil få konsekvenser fra min side. Det er et fåtall av mobiltelefoner som SKAL tåle vann. Og får du litt vann på det og den blir ødelagt så er det ikke leverandøren sin skyld.

Dere har valgt å bli russ, ikke vi andre "uskyldige". gå å heller plag de som er med på "leken". Så lenge det går utover andre så bør det kuttes ut mener jeg (så lenge det ikke er greit).

Det at man er det en gang i livet er ingen unnskylding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så utrolig lite tolerante, og ingen "dør" av litt vann. Én ting er å hive 10 liters bøtter over folk så de er dryppende våte, men vi kjørte rundt og hev vannballonger slik at folk ble våt på beina og i verstefall litt oppover buksen.

Da må det være forskjell på dere fra andre russ rundt om i landet, for her i byen er det ikke beina dine russen sikter mot med vannballonger og vanngevær....... <_<

MÅ folk være så utrolig grinebitere? Jeg syns det blir for dumt iallefall for jeg vet hvor morro det er, og man er bare russ én gang i livet (ja jeg vet at det er russ hvert år, men kan man ikke unne dem den gleden og få sprute litt vann og kjøre noen ganger i rundkjøringen uten å klikke vegg i mellom?)

Selvom en er russ bare 1 gang i livet (noe som forøvrig ikke er heeelt sant for alle, siden et par folk jeg kjenner har vært russ 2 ganger) så betyr ikke det at du trenger å bruke russetida til å gjøre bøll og kødd med andre folk som ikke er russ...

Personlig har jeg egentlig ingenting imot russ. Det jeg har noe imot er at det finnes de som bruker russebuksa/-lua/-whatever som en unnskyldning for å "ha lov" til å gjøre bøll!

De som bruker russetida til å feire slutten av vgs sammen med venner og kjente og tar knuter og har det moro må jo for all del få lov til det, men det skal ikke gå negativt utover andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være forskjell på dere fra andre russ rundt om i landet, for her i byen er det ikke beina dine russen sikter mot med vannballonger og vanngevær....... <_<

Selvom en er russ bare 1 gang i livet (noe som forøvrig ikke er heeelt sant for alle, siden et par folk jeg kjenner har vært russ 2 ganger) så betyr ikke det at du trenger å bruke russetida til å gjøre bøll og kødd med andre folk som ikke er russ...

Personlig har jeg egentlig ingenting imot russ. Det jeg har noe imot er at det finnes de som bruker russebuksa/-lua/-whatever som en unnskyldning for å "ha lov" til å gjøre bøll!

De som bruker russetida til å feire slutten av vgs sammen med venner og kjente og tar knuter og har det moro må jo for all del få lov til det, men det skal ikke gå negativt utover andre!

:)

Veldig bra skrevet.

Det er det værste jeg ser, personer som blir tøffere, forandrer seg, tror de "har lov" til å gjøre mer enn vanlig osv osv, fordi man har på seg en russebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker russetida til å feire slutten av vgs sammen med venner og kjente og tar knuter og har det moro må jo for all del få lov til det, men det skal ikke gå negativt utover andre!

Takk!

Hilsen snill russ som ikke har hevet én eneste vannballong :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet faktisk en hel vannballong under toget når jeg var russ :) Forøvrig mot en som hadde kastet samme vannballong mot meg, men den sprengtes ikke *ler* Når jeg var russ så var det faktisk ungene som var de verste når det gjaldt vannspruting, eggkasting etc. og ikke russen.

Men hærverk og innblanding av folk som ikke har noe med russefeiringa å gjøre syns jeg er unødvendig og jeg ser ikke hva som er morsomt med det. Jeg ser heller ikke hva som er morsomt med å sprute vann på tilfeldige folk heller.

Men, å surre dopapir rundt lærernes biler, det var gøy det :D Særlig når lærerne tok hevn og gjorde det samme med flere av bilene til medruss av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærverk er jeg imot, vannspruting og annet uskyldig morro syns jeg er greit.

Men som sagt er det forskjell på det å DYNKE noen og det å sprute litt vann på.

Ang det med mobil, så vet ikke jeg iallefall om en eneste mobil telefon som har blitt ødelagt av én vannsprut. Jeg har hatt veldig mange mobiler i løpet av livet og de har gjennomgått alt fra å ligge under en hell i regnvær i to uker, fra det og få en dæsj med vann på seg. Ikke vært noe gale med noen av dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er ulykken ute og man har sprutet på en mobil som ikke tålte en dritt, eller som er gammel og skrøpelig :hmm:

Jeg valgte å ikke være russ, og jeg føler ikke at jeg har gått glipp av noe. Annet enn masse festing, men det går da an å få gjort på fritiden uansett. Kunne tenkt meg å ha vært på et av de store treffene bare for å se hvordan stemningen er der, men det føles som sagt ikke som noe tap. Jeg syns det blir for mye negativt og spetakkel til at det morsomme klarer å overskygge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er ulykken ute og man har sprutet på en mobil som ikke tålte en dritt, eller som er gammel og skrøpelig :hmm:

Jeg valgte å ikke være russ, og jeg føler ikke at jeg har gått glipp av noe. Annet enn masse festing, men det går da an å få gjort på fritiden uansett. Kunne tenkt meg å ha vært på et av de store treffene bare for å se hvordan stemningen er der, men det føles som sagt ikke som noe tap. Jeg syns det blir for mye negativt og spetakkel til at det morsomme klarer å overskygge det.

Er faktisk litt enig her, jeg hadde det kjekt som russ(selv om jeg faktisk var flink til å lese til heldagsprøver og ikke bare være ute på fest), men samtidig så var jeg nesten litt flau over å være russ, fordi det var så mange russ som oppførte seg som idioter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...