Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim

turbogutten

Recommended Posts

Skrevet
Hundesport datt ned i postkassa i dag, og mens jeg kjapt skummet gjennom annonsesidene oppdaget jeg dette: "NORSK KENNEL KLUB ønsker velkommen til internasjonal eksteriørutstilling, lydighets- og agilitykonkurranser i Granåsen Skiarena, 23. og 24. juni 2007."

Hva i alle dager er dette forno? Betyr det at jeg må busse til NKK Trheim i stedet for å gå femten minutter ned til Leangen?

Hehe, jeg må bare si dette. Stakkar Ingvild hvis hun måtte ha tatt buss til NKK Trondheim, slik som enkelte andre må gjøre hvert år :)

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Skrevet

Jeg kommer med dyret mitt, Malin og Vanilla. Gleder meg til å se Malin og Vanilla i AG :) *Jeg er slem*

Skrevet
Jeg kommer med dyret mitt, Malin og Vanilla. Gleder meg til å se Malin og Vanilla i AG :) *Jeg er slem*

:D

Hjelp, jeg vil ikke! Har bestemt meg for å ikke ødlegge feltene mine så jeg gidder ikke :closedeyes: Haha, pinglete jeg?

Guest Christine
Skrevet
Jeg har veldig lyst... :hmm: Kanskje... Kanskje ikke... :hmm:

Du skal!

Skrevet

Skal ikke i år, er på cruise den uka der jeg :hmm:

Men kunne veldig gjerne tenkt meg og vært i Tr.heim da også... :glare:

Vi skal dit, men vet ikke enda om vi skal inn å titte på nkk trondheim. Vi skal derimot på Nrk sitt og stille Decoy på valpeshowet der :hmm: Men kan hende vi skal innom nkk å titte på lp og ag en tur. Får se når det nærmer seg.

Bah, jeg får ikke sett på, men lykke til! :P

• 2 weeks later...
Skrevet
Hvor skal du bo hen?

:Laugh: jeg vet faktisk ikke ;) er Guro og Line som har fiksa overnattingen.. det er en hytte ;) hvis en av de ser denna tråden svarer de sikkert :Laugh:

Skrevet

møkk dritt mongo og alt stygt man kan finne på å si uten å banne!!!

GROMF NÅ er jeg SUR, er KUN 22 langhårs collier påmeldt! ;):shocked: OG JEG GLEMTE Å MELDE PÅ!! kan tru jeg fikk meg en midt i fleisen nå eller?

Jeg skulle jo , men GLEMTE!

Banke seg selv litt opp nå... grr

MÅtte bare få ut LITT frustrasjon her...

Skrevet

19 sorte dvergschnauzere! Den største konkurransen vi har hatt så langt var 1 stk på hundefestivalen i fjor. 3 på Oppdal til helga dog. Men jeg har uansett ingen forhåpninger da pelsen er for dårlig ;)

Skrevet

Gleder meg! :P

19 Salukier påmeldt. Håper på en haug med hannhunder, men det er vel en haug med svenske tisper som vil ta fra oss stor certet! BUHU

40 Dalmiser påmeldt, er som regel det :P

16 Juniorhandere på lørdag

og bare 12 på søndag! Det høres bra ut Line :P

AMANDA; Mamma som har oversikten over tr.heim.. Jeg har rett og slett ikke peil :P Om det går noe galt camper vi hos tanta mi :P (selvom hun ikke liker hunder :P )

EDIT: Hehe, dommeren som dømmer saluki (Per Lundstrøm) i tr.heim, dømte meg opp til beste junior handler på en salukispesial sommer 2004 :P Visste det var noe kjent med navnet!

http://www.saluki.se/dogshows/2004/bilder/...ing_040530.html

Pokker ta! Skulle meldt på Zolla også, han sa selv at han forelsket seg i henne. Arg, at jeg ikke sjekker opp dommerne FØR påmeldingsfristen er ute :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...