Gå til innhold
Hundesonen.no

Helt utrolig! - YouTube

jeanette-k

Recommended Posts

Skrevet

Hehehe, må bare glise litt av hva hun eieren sier i begynnelsen av filmen "What people tends to notice about her is that she has only two hind legs..." jeg vet ikke om noen hunder som har mer enn to bakben...:D

Skrevet

Jeg syns ikke noe om at hunder med et så stort handicap får leve opp.. uansett om den kan trenes til å gå på bakbeina resten av livet.

Skrevet

Er overrasket over hvor godt hunden faktisk er i stand til å bevege seg/fungere, men jeg har likevel delte følelser over hvorvidt det er riktig å la denne hunden være slik. Fra naturens side ville hun jo aldri overlevd...

Skrevet

jeg synes det der var latterlig og sykt...stakkars hund..Klart at jeg føler en viss glede over å se gode historier,men denne hunden så ut til å ha et meget anstrengende liv...

Jeg ville ikke hatt en sånn hund i live...det er ikke normalt...

Lurer på om de tilrettelegger mosjonen og tar hensyn til at hunden faktisk må streve med å "gå"...

Ryggen så ikke særlig bra ut og det må uansett hd resultater være belastende for hunden og gå slik.Den er ikke skapt for det.

Halen ser ut til å "flagre" for å holde balansen,ikke av glede...så jeg likte ikke filmen...

Skrevet

Jeg synes også dette er grotesk. Hunder med så sterke funksjonshemminger bør få slippe. Er ikke sikker på om jeg synes det er riktig å amputere to bein på en hund heller, men likevel synes jeg denne karen ser mindre plaget ut:

Skrevet

Fikk bare tårer i øynene jeg. Syns det så veldig slitsomt ut å hoppe rundt på bakbeina sånn som den første der måtte gjøre.. Den så så trist ut når den lå ved beina hennes og tittet rundt seg med øynene.. Kan jo ikke gjøre stort mye annet.. Nei, jeg syns det bare var trist jeg. Trist at ikke hunden har fått 4 føtter slik som de fleste andre.. Syns nesten at den kanskje skulle fått slippe. -_-

Skrevet

Er veldig enig med de siste innleggene her, syns det var litt ekkelt,. Nydelig hund men alt for stort handicap til å få leve opp. Tenk på den slitasjen for de stakkars bakbena.. Off.. Nei det var litt grotesk selv om menneskene bare har gjort det med gode intensjoner.

Skrevet

Jeg kan ikke dømme hva som er riktig eller galt, men jeg vet at jeg aldri hadde gjort det mot min egen hund, da skulle han heller fått slippe..

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at disse eierene ser TYDELIG om hunden lider eller ikke...

De ville gi den hunden en sjanse til å leve.. og jeg synes ikke at det ser ut som hunden lider..

Hvis den hadde synes det var så forferdelig å gå sånn så hadde den vel ikke gjort det..

Det ser rart ut.. hunden ser ikke ut til å lide.. og jeg er sikker på at hvis eierene ser etter vært at nei.. denne hunden har det ikke godt.. så hadde de avlivd den..

Skrevet
Jeg kan ikke dømme hva som er riktig eller galt, men jeg vet at jeg aldri hadde gjort det mot min egen hund, da skulle han heller fått slippe..

Enig..

Skrevet

Jeg mener hunden så tydelig anstrengt ut...Det er ikke heldig for en hund.Se filmen igjen og se hvor misformet rygg og kropp den får av å gå som den ikke er skapt for.Det er forkastelig.

Hunden blir påtvunget sirkusaktiviteter..jeg hadde sikkert klart å lære meg å hinke på en fot jeg og..Spesielt om jeg ikke kunne snakke og utrykke meg og noen som bestemte overmeg ønsket og tvang meg til det...Jeg kunne som hund aldri tatt ei hagle til kjeften og fått det unnagjort.

*Dobbelpost, mod Crizpo*

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...