Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste bånd til trening?

Recommended Posts

Liker bånd av stoff best. Til konkurranser har jeg et som er mulig å korte inn med en spenne på (ikke dette med karabinkrok i hver ende), så mulig å få akkurat så langt/kort som mulig og lite nok til å være i lommer uten bry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt favorittbånd til trening er et flettet stoffbånd (de som man får kjøpt på en del utstillinger, finnes i svart, blå, rød, beige osv). På den nederste delen er det et slags håndtak som gjør det perfekt til å henge over skuldra når jeg skal trene med henne løs (det er en ring der hvor jeg kan hekte fast kroken på båndet).

Dessuten er det ikke så veldig langt, sånn at det ikke er noe problem å holde i litt av det når jeg trener lineføring. Også er det behagelig å holde i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig liker jeg å trene best med retriverkobbel men ute blandt folk liker jeg å bruke strup og tøy bånd siden da føler jeg jeg har bittelitt mer kontroll hvis jeg trener løst å han skulle finne på å løpe en tur (lettere å ta tak i ett strup bånd enn pels:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Lær er favoritten, men ikke hva som helst <_<

Ved kjøp av ny line blir den nøye inspisert, prøve holdt, dratt i, vekt osv. Den skal helst være med karabin krok, men om alt annet stemmer så kan den ha annet. Linens lengde skal være slik ar jeg kan feste dem sammen, lage to rundinger og henge den over skulderen uten at den henger og slenger.

Den forje linen jeg kjøpte kostet 380kr :D Det er fettet mykt lær som er slite sterkt. jeg har også tidligere hatt en slik line som jeg mistet(som jeg kjøpte i england) så når jeg fant den på NKK Hamar i fjor så måtte jeg ha den!

Liner er en vitenskap for meg, det er mitt "verktøy" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker tøy-line. Gjerne flettet, som jeg har hatt i flere år nå. Men nå kommer det snart et nytt bånd i hus, så da får vi se. Liker de korte, ikke mye over en meter. Og så skal de likevel kunne festes rundt skuldrene/midjen. Har jeg først et bånd jeg liker, trenger jeg ikke mer enn ett. Og som noen andre nevnte, det er praktisk at de kan vaskes. Men jeg kan være enig i at lær-liner kan være penere å se på, enn gamle slitte tøy-liner, og at gode lærliner er vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best nylon/tøy bånd da jeg synes disse er best å holde i,samt lett å putte i lomme. Men det må være sånn klips som har "håndtak" på, ikke sånn man "smacker" rett på halsbåndet ( om noen hang med på den :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker aller best et fettet mykt lærbånd på rundt 1,5 m, med GBG krok(veldig viktig :D )

Nå bruker jeg retriever kobbel som jeg liker godt i vente på å finne nytt lærbånd, er veldig nøye på hvordan jeg vil ha det og gode lærbånd vokser ikke på trær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• At de aldri har hatt syke hunder synes jeg høres rart ut. Men det er ikke alt man kan se på forhånd, og at en hund utvikler en plage som er vanlig hos rasen er nok en risiko dere må ta. At hunden ikke er registrert på dere er en annen sak. Det burde dere jo få ordnet, og jeg synes det er noe NKK burde rådgi dere om hva dere skal gjøre når oppdretter ikke responderer. 
    • Hei. Det ligger tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere både på facebooksiden til kennelen og på googlesiden. Kennel har drevet i flere år og har mange hunder registrert i NKK. Ja, valpen hadde vetattest og chip. Vi kontaktet Dyreid også og der hadde de ingenting registrert på Idnummeret som fulgte helseattesten, men de begrunnet det med at ikke alt var i orden med NKK-registreringen. Nå som det er ordnet så har Idnummeret dukket opp hos dyreid, men valpen står da på oppdretter. Vi ble ikke informert om risiko for utvikling av noen helseproblemer i det hele tatt. Oppdretter sa mens vi stadig fikk svar at hen aldri har hatt syke hunder noen gang. 
    • Hva mener du med registrert oppdretter og anmeldelser? Hvor er disse anmeldelsene fra, har dere snakket med tidligere kjøpere?  Det er ikke oppdretter som er registrert i NKK, men foreldrehundene. Dette bør man såklart sjekke på forhånd, men ser også ut til å stemme i dette tilfellet siden valpene omsider er registrerte. Det kan også være lurt å sjekke om oppdretter er registrert hos raseklubben og kullet er godkjent etter deres retningslinjer, eventuelt hvorfor ikke. De fleste raseklubber har rimelige krav som de fleste seriøse oppdrettere følger, men det finnes unntak både når det gjelder krav og seriøsitet der også. Hadde valpen veterinærattest og chip ved levering? Hvis valpen hadde anlegg for å utvikle sykdom da så skal det være dokumenter, og kan være grunnlag for avslag i pris eller heving av kjøp. Har dere kontaktet Dyreidentitet om dette? 
    • Hei. Lang historie kortet ned. Kjøpte valp i starten av desember av nkk-registrert oppdretter med gode reviews. Hen virket seriøs og svarte ”riktig“ på det vi hadde av spørsmål. Eneste var at stamtavle skulle ettersendes pr post pga en feil i registreringen til far. Tiden gikk og ingen stamtavle kom. DyreId vi fikk med helseboken dukket heller ikke opp ved søk og vi tok kontakt med NKK som sa vi måtte ta det med oppdretter. Valpen vår (en corgi) fikk påvist short ulna syndrom tidlig og vi hadde store problemer med å få svar/responser fra oppdretter ang dette, så vi hadde ikke rare håpet om svar ang manglende registrering og der står saken vår nå 6 mnd etter kjøp. Kullet er omsider registrert i nkk, men med oppdretter som eneste eier. Hen står da også som eier hos DyreId fant jeg ut i dag. Meldte hen på nytt i dag morges og fikk ikke svar, så har nå informert om at vi kommer til å anmelde for svindel om ikke forholdet blir rettet innen utgangen av morgendagen. Vi har kjøpt en valp på falske premisser når oppdretteren ikke sørger for å ordne ting i henhold til kontrakten. Det er en rimelig fortvilet situasjon. Vi ønsker å være registrerte eiere hos NkK og DyreID slik at alt er i orden. Hva mer/annet kan vi gjøre? Føler vi ikke har en sak når ikke oppdretter gjør det hen skal og NkK ikke vil hjelpe. Er det bare tull da at det lønner seg å kjøpe valp fra registrert oppdretter? 
    • Dra på utstilling og få en dommer til å bedømme henne. Trolig har hun steil front, og det er det ingenting å gjøre med. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...