Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min er født!

Guest Christine

Recommended Posts

Skrevet

Pass på så du ikke bruker opp pengene du egentlig skal bruke til å betale valpen, på valpeting :D

Vet du hvilke farger det er i kullet? *Nysgjerrig*

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer så mye! Den valpen som kommer til deg, er heldig! :D Nå er det bare å vente på bilder! Vente, vente..

Guest Christine
Skrevet

Tusen Takk igjen :D

Bildene kommer når de kommer, fordi både pappa og oppdretteren mener de ikke er noe å ta bilder av akuratt nå.. Ingen som tenker på meg her- er det vel? :D

Begge foreldredyr er rød/hvite og har en fin stamtavle. Premiert på både jakt og utstilling begge to, fri for CL og HD-index'en ligger på 102 og 104 :D

Oppdretter har hytte i Trøndelag, så da slipper jeg å reise så langt for å se på valpene, noe som er en liten fordel. Oppdretteren har også krav om at alle avkom skal stilles på jaktprøve, men det var uansett en plan jeg hadde, bare at nå vet jeg at jeg må. (Vi snakker jo tross alt om en fremtidig Jakt champion her, gjør vi ikke? :P)

Dette blir veldig spennende for meg og jeg gleder meg til jeg får den hjem !

(Navn er ikke bestemt enda, men jeg har en liste med mange fine forslag på.)

Skrevet

Gratulerer igjen Christine:D Dette fortjente du.. Har vært en utrolig spennende ventetid! Gleder meg til lille nurk kommer i hus:D

Guest Christine
Skrevet

Nå har jeg fått 17. Mai bilder av valpene og legger ut et bilde her:

2001_01010001.jpg

*Sukk* :hmm:

Skrevet

Iiih, valpen begynner jo faktisk å bli virkelig jo. Bilder av små rottelignende skapninger som en gang blir søte... Også har jeg fått være med på første innkjøp av ting til valpen!

Guest Christine
Skrevet
Iiih, valpen begynner jo faktisk å bli virkelig jo. Bilder av små rottelignende skapninger som en gang blir søte... Også har jeg fått være med på første innkjøp av ting til valpen!

Den har da alltid vært søt? :hmm:

Haha, joda, jeg har vært på en liten shoppingrunde: halsbånd, bånd, liten apportbukk og et tyggebein.

Blir nok stor-shopping seinere tenker jeg :hmm:

Guest Just me!!
Skrevet

Oii, så søte små! Du er fortsatt like heldig,hihi. :hmm:

Husker forresten du skrev noe om sommerplanene dine.. Reise noen steder. Oslo kanskje? *hinthint*

Guest Christine
Skrevet
Oii, så søte små! Du er fortsatt like heldig,hihi. :hmm:

Husker forresten du skrev noe om sommerplanene dine.. Reise noen steder. Oslo kanskje? *hinthint*

Sommerplanene? Hmm..

Åhh, de om hva man skal gjøre i sommer? :hmm:

Hehe, har liksom flere som prøver å få meg til å komme sørover i sommer, men vet liksom ikke hva det blir til. Tror jeg skal ringe søskenbarnet mitt og spørre om jeg og en vilter hund kan komme og bo hos de under Bjerke.. Hadde vært rågøy, men så spørs det jo om det blir litt for mye for den lille på så kort tid.

Skal iallefall ned til Elverum en tur for å møte noen personer, men det er uten valpen da.. haha :P

Jeg synes også at jeg er heldig, har liksom ikke helt gått opp for meg :rolleyes:

Guest Just me!!
Skrevet

Så dere kommer på Bjerke? Det er bare fem min unna her, så vi er nok garantert der. :hmm:

Skal vel en tur på vestlandet og.. Hm. Jaja, lykke til med valpetassen da!

Guest Christine
Skrevet

Veit ikke... 0.01 % sikkert :hmm:

Tusen Takk for lykkeønskning, føler jeg trenger den :hmm:

Guest Christine
Skrevet
Nåmmin, de var jo nesten litt søte selv på marsvinstadiet jo...! :hmm:

Hvilket marsvinstid? <_<

Guest Christine
Skrevet
Marsvin nei, hvite rotter er de! :hmm:

(Men søte er de allerede)

Takk liksom <_<

Syns de ser ut som små valper jeg :closedeyes:

Guest Christine
Skrevet
Nydelige små valper :hmm:

Blir morsomt å følge med dem fremover, og ikke minst se hvilken som blir din :hmm:

Hilsen Monica som er helt desperat og som gleder seg minst like mye som meg :closedeyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...