Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder som slikker


softis

Recommended Posts

Jeg har hatt en heftig diskusjon med læreren min i dag. Vi hadde om sykdommer og snakket om måter man kan få sykdommer. Han kom inn på at dyr var fæle på å gi sykdommer med spyttet sitt. Han sa at det dummeste han kunne se var at noen lot hunden sin slikke seg i ansiktet. Det var visst som å be om å bli syk. Jeg protesterte(som vanlig :rolleyes: ) i mot og mente at hunder har en ganske ren munn. (met å ha hørt at de til og med har renere enn mennesker?)

Men han sto på meningen sin. Han ble visst så kvalm av at folk lot hundene sine slikke seg og andre fordi det var en skikkelig uting som var farlig.

Er bare litt nysgjerrig på hva dere mener? Lar dere hunden deres slikke dere i ansiktet/ på munnen?

Jeg har alltid latt Villa slikke meg når vi koser og jeg har ikke vært syk på i hvertfall et halvt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mythbusters har bevist at hunder har renere munn enn mennesker... Jeg er alltid skeptisk til å la fremmede hunder slikke meg i ansiktet - hunder spiser relativt ekle ting. Men så lenge folk lar andre mennesker slikke mandlene sine tror jeg det er vesentlig større smittefare der enn at en hund slikker deg på handa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mythbusters har bevist at hunder har renere munn enn mennesker... Jeg er alltid skeptisk til å la fremmede hunder slikke meg i ansiktet - hunder spiser relativt ekle ting. Men så lenge folk lar andre mennesker slikke mandlene sine tror jeg det er vesentlig større smittefare der enn at en hund slikker deg på handa...

var det jeg mente. Takk, nå har jeg bevis til læreren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mythbusters har bevist at hunder har renere munn enn mennesker... Jeg er alltid skeptisk til å la fremmede hunder slikke meg i ansiktet - hunder spiser relativt ekle ting. Men så lenge folk lar andre mennesker slikke mandlene sine tror jeg det er vesentlig større smittefare der enn at en hund slikker deg på handa...

Vel, de beviste vel at hunder hadde mindre av de bakteriene vi mennesker hadde i munnen, vel? Ikke at de hadde mindre bakterier, men andre? :)

Ikke for det, jeg lar mine hunder slikke meg på haka - så sant jeg ikke nettopp har sett at de har fått i seg noe ekkelt da - og er forholdsvis frisk.. Den eneste sykdommen jeg har, tror jeg neppe kommer fra bikkjene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden's munn er renere enn menneskers. Det har tilogmed læreren min gidd seg på! (Hun er sykepleier og veldig opptatt av hygiene!) Jeg har også hørt at det er bedre å få "kyss" fra hunden sin enn venninner og slikt.

Tassen har alltid fått lov til å "kysse meg" og slikke meg i ansiktet. Noen syns det er ekkelt og det får være deres sak. Jeg syns det er koselig jeg og føler vi blir knyttet godt sammen av det! Abby har også begynt å slikke meg i ansiktet nå.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du får høre med læreren din om han er ukyssa, aldri drukket av samme glass som noen, aldri bitt negl, aldri spist noe uten å vasket hender først...osv

Ikke at man skal la hvem som helst hund slikke deg grenseløst i ansiktet til en hver tid , men hvis man er redd for å bli alvorlig syk av det så tror jeg man har en del andre ting å stresse litt over også.

Epler f.eks er egentlig ikke noe poeng å vaske før man spiser de fordi de er tilsatt så mye sprøytningsstoffer.

Bite negler er som å slikke toalettskål kanten.

Ja, mye spennede fakta. Har man ikke et problem, så kan man lett skape et:)

Jeg burde vel egentlig kanskje vært død nå når jeg jobber med barn på dagen og hunder på kvelden. Mere bakterier kommer man vel ikke borti:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen har alltid fått lov til å "kysse meg" og slikke meg i ansiktet. Noen syns det er ekkelt og det får være deres sak. Jeg syns det er koselig jeg og føler vi blir knyttet godt sammen av det! Abby har også begynt å slikke meg i ansiktet nå..

Samme her.

Hundene mine "kysser meg" hele tiden dem. Syntes det er koselig jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er hyggelig at hunden kysser, så lenge det er begrenset og at jeg bestemmer når den får lov.

Takk for masse bra ting jeg kan si til den "perfekte" læreren min som kan og vet alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de beviste vel at hunder hadde mindre av de bakteriene vi mennesker hadde i munnen, vel? Ikke at de hadde mindre bakterier, men andre? :)

Nei.. Jeg satt og så på dette på Discovery, og der lot de en hund slikke i en sånn skål man dyrker bakterier i (som jeg seff ikke husker hva heter), og et menneske slikke i en annen. Når bakteriene var ferdig dyrket var det ca halvparten så mye bakterier i hundeprøven som i menneskeprøven. Mythbusters rock!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er :) Har alltid syns det. Derfor har jeg prøvd å ikke tillate slikking i ansiktet. Selv om hun prøver ofte. Syns det er ekkelt. Spesiellt når hun slikker seg i ræva først. Så spiser hun mat som lukter råtten fisk og ånden er ikke så god. Så blir man klissete, våt og ekkel..

Ofte spiser hunder både råtten søppel, bleier og andre dyrs dritt. Så jeg vet aldri hva en fremmed hund netopp har slukt i seg.

Syns også det er litt ekkelt å se folk som lar hundene rundsleike dem i ansiktet og munnen.. Men hver sin lyst. :) "hygenisk" eller ikke, så er det blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Hunden min slikker faktisk ikke folk i ansiktet (eller noen andre steder) :rolleyes: Kanskje hun rett og slett er litt bærthe og synes mennesker er litt for ureinslige! :) Men selv er jeg ikke så glad i slikking i anskiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg det IKKE, men er ikke redd for bakteriene. Som neglebiter er jeg overbevist om at jeg får i meg langt mere ærsj på den måten...

Men fordi jeg ikke liker det, ikke oppmuntrer hundene til å gjøre det, og ikke tillater dem det - så er mine ikke spesielt slikkete heller. Men et lite sånn "jeg KAN ikke styre meg"-nuss en gang i blant er jo så søtt at det er nesten greit, da..

Også har jeg en som blir helt "lyrisk" hvis hun får slikke føttene/tærne mine, da.. Hun blir helt fjern i blikket og kan slikke og slikke og slikke - nærmest til jeg får gnagesår. Litt søtt, men ganske ekkelt og det kiler som søren!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg det IKKE, men er ikke redd for bakteriene.

*Skrive under*

Er ikke noe særlig å bli slikket av en hund som akkurat har spist bæsj og rundslikket kjønnsorganet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nei, jeg er ikke no glad i at hunder slikker meg. Hverken i ansiktet eller andre steder. Men det er ikke fordi jeg er redd for bakterier.

Og at hunden sin mund er ren er vel å ta litt hardt i. Hundens munn er full av bakterier akkurat som vår munn er. Men det er ikke de samme bakterinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke no glad i at hunder slikker meg. Hverken i ansiktet eller andre steder. Men det er ikke fordi jeg er redd for bakterier.

Og at hunden sin mund er ren er vel å ta litt hardt i. Hundens munn er full av bakterier akkurat som vår munn er. Men det er ikke de samme bakterinene.

Det er ingen sm har sagt den er ren, men den inneholder mindre bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke hysterisk noen av veiene jeg.... mine hunder har en ting for å slikke ører, så det går innimellom... klining med hundene er ikke no for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit så lenge det ikke blir for mye av det. Et suss i ny og ne er da bare koselig. men notorisk slikking er æsj. Onkelen min har en flat som er helt ekstrem, og det er bare ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma vasker ørene til de hun liker, om hun får lov. Og jeg koser med henne vil hun ofte slikke på hendene mine.. Det er hennes kosing tilbake på meg. Hun lukker øynene nesten helt og bare koser. :) Hender hun slikker i ansiktet mitt og, men hun godtar det hvis jeg snur meg vekk og sier rolig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg løfter opp Rikke og koser henne, så får jeg av og til et par nuss! Det syns jeg bare er koselig jeg. Men unngår det hvis hun nettopp har vaska seg eller spist no ekkelt.

Men nå har jo Rikke en temmelig liten tunge da. :)

Hun liker forresten veldig godt å slikke hender mens hun blir klappet, men det liker jeg ikke. Det blir bare irriterende for hun gir seg jo ikke. :P Så da tar jeg bare å flytter litt på henne, sånn at hun skjønner at hun ikke skal!

Java er ikke så voldsomt sleikete av seg enda. Biter mest! :) Men er samme "regler" der som på Rikke.

Andre hunder liker jeg ikke at sleiker meg i ansiktet. Men det er rett og slett bare fordi jeg ikke veit hva de har spist/vært borti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...