Gå til innhold
Hundesonen.no

Myndeører


mara

Recommended Posts

Min whippetvalp sine ører er HELT på halv tolv... Det ene ligger omtrent oppå hodet, mens det andre er et vanlig hengeøre. Skjønner at dette er normalt på en del raser, men når kan jeg forvente at han får de karakteristiske whippet-ørene? Får han de i det hele tatt? :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til. Jeg er ganske bombesikker på det. Tannfellingsperioden pleier å være "verst" - da kan ørene fly litt i alle retninger. Når den er over, pleier de som regel å være mer eller mindre "normale". Det er forresten forskjell på myndeører, også blant de som skal ha rosenører. Såvidt jeg har skjønt, har ulvehunder ofte litt tendens til hengeører, mens whippets med "øreproblemer" som regel har tendens til ståører.

Om foreldrene eller øvrige hunder i slekta har tendens til ståører, er det mulig at det kan være en idé å massere folden litt (brett øret slik det skal være, og masser lett - bare sånn at du ser hunden nyter det). Har aldri behøvd å gjøre det selv, men har hørt rådet gitt. Taping har jeg aldri hørt om, og med så bevegelige ører som whippets har, kan jeg ikke tenke meg annet enn at det må være veldig plagsomt for hunden.

De aller fleste whippets kan forøvrig reise ørene helt av og til, men det betyr ikke at de "har ståører".

Valpeører på halv-åtte (eller tolv, eller ti...) er nå noe av sjarmen med whippetvalper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ja, klart det er sjarmerende.

Har lagt merke til at de er "ordenlige" korte perioder, også plutselig er de helt skakke igjen. Rare valpen.

vi smører oss med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...