Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjælden eller vanlig?

Tina

Recommended Posts

Skrevet

Ser I mange pudler i Norge, jeg tror kun jeg har set omtrent 4 i mit liv. :? :P

Snur meg etter alle hunder jeg :oops: Uansett rase eller blanding :P Men nei jeg ser ikke mange puddler i Norge. Iallefall ikke de med utst klipp :?

Skrevet

Jeg tror jeg så en sånn polarhund i dag, eh, Akita eller noe? Ikke sikker.. Men den var grisesvær!! Trodde ikke de var så store.. Så ja, da snudde jeg meg.

Pluss en gang jeg spilte fotballkamp var det en mann med en KEMBO bikkje der, jeg trodde kanskje det var blanding med IW, men neida, det var en briard!

Skrevet

Syns det er litt kjekt med en litt sjelden rase.

Er ikke så mangen så har Chow.. Har bare sett 3 selv.. :P

(Utenom Diego da)

Får ofte masse spørsmål om rasen osv..

Men alltid kjekt det.. :P Utenom når de spør om høyden, også sier jeg 56 cm også vet de ikke hvor høyt det er..

Mange som gjetter hvilken rase det er, og til nå så har folk spurt om det er en Katt, Bamse, Chihuahua, hva er det osv..

Var faktisk ei jente i går som sa: Er det en hund?

Også sier jeg ja. også sier hun: Hmm.. Ok, Trodde det var en Bjørn, den ligner ikke på en hund.

Også var det en engelsk jente i byn som pekte på Diego og sa til faren at det så ut som en bjørn osv. Også kalte hun han en: Teddy dog.. :P

Så oppmerksomhet det får jeg med han.. :P

Men valgte ikke den rasen pga at den er sjelden, men bare bonus.. :P

Skrevet
Det rareste jeg har hørt, var en dame som trodde jeg hadde en stor dachs! :P

Haha. :P

Får ofte spørsmål om mine er Cockere da.

En gang når jeg var på et hotell med mine to når Oscar var rundt 10 uker i forbindelse med en utstilling kom det et gammelt ektepar å hilste på de. De trodde det var Cockere og at det var mor og datter. Trodde de ble født brune og endret farge til Tricolor. :P

Skrevet
Jeg tror jeg så en sånn polarhund i dag, eh, Akita eller noe? Ikke sikker.. Men den var grisesvær!! Trodde ikke de var så store.. Så ja, da snudde jeg meg.

hehe :P Akita Inu blir DIGRE!

Men det som er med puddeln er itte det at'n er så vanlig, men den er veldig kjent for det :P Sånn som dobbern og dalmatinern(je ser i hvertfall itte mange dalmatnere...)

Skrevet

Papillon er vel ikke så vanlig, tror jeg. Får i alle fall myyye oppmerksomhet når jeg går med LiLi. "Eeeer det en hund?" "Er det en katt?" "Se, hun går tur med katten sin" "Ååå, det er en sånn chihuahua"" "Seeeeeeee *peke*, så liiiiiten" "Er den farlig?" "Såååå søøøøt" "Hva kostet den?" "Sånn vil jeg også ha" "Næææææææh" "Blir den stor?" "Kan jeg klappe den?" "Hvilken rase er det?"

Hmm, ja, man kan trygt si at det kan bli for mye av det gode i blant.. Som regel synes jeg bare det er koselig, men det som er irriterende er når folk snakker om henne "bak ryggen min". altså diskuterer høylydt om det er "en sånn hund som Paris Hilton har" og om det er en chihuahua eller en katt. Da er det bedre at de spør meg. En annen ting som er irriterende er unger som ikke tar et nei for et nei. F.eks. her om dagen kom det ei vilt fremmed jente bort og spurte om hun kunne få gå med hunden min. Altså holde i båndet hennes. Nei, sa jeg. Hun spurte igjen og igjen og til slutt begynte hun å hylgrine.. Herregud.. Jaja.. Det var nå litt klaging da, men altså, som regel synes jeg bare det er koselig at folk vil hilse på, spørre o.l. Kjekt med en hund som lager litt oppmerksomhet. Hun kan faktisk sjekke gutter også, selv om hun er sukkersøt :)

Skrevet
Papillon er vel ikke så vanlig, tror jeg. Får i alle fall myyye oppmerksomhet når jeg går med LiLi. "Eeeer det en hund?" "Er det en katt?" "Se, hun går tur med katten sin" "Ååå, det er en sånn chihuahua"" "Seeeeeeee *peke*, så liiiiiten" "Er den farlig?" "Såååå søøøøt" "Hva kostet den?" "Sånn vil jeg også ha" "Næææææææh" "Blir den stor?" "Kan jeg klappe den?" "Hvilken rase er det?"  

Hmm, ja, man kan trygt si at det kan bli for mye av det gode i blant.. Som regel synes jeg bare det er koselig, men det som er irriterende er når folk snakker om henne "bak ryggen min". altså diskuterer høylydt om det er "en sånn hund som Paris Hilton har" og om det er en chihuahua eller en katt. Da er det bedre at de spør meg. En annen ting som er irriterende er unger som ikke tar et nei for et nei. F.eks. her om dagen kom det ei vilt fremmed jente bort og spurte om hun kunne få gå med hunden min. Altså holde i båndet hennes. Nei, sa jeg. Hun spurte igjen og igjen og til slutt begynte hun å hylgrine.. Herregud.. Jaja.. Det var nå litt klaging da, men altså, som regel synes jeg bare det er koselig at folk vil hilse på, spørre o.l. Kjekt med en hund som lager litt oppmerksomhet. Hun kan faktisk sjekke gutter også, selv om hun er sukkersøt :)

hehe, naboen her har også en papillon, og venninna mi har to. de er så søte atte! Naboen sin papillon hoppet opp på tassen og skulle "ta han" når han var valp så han er livredd små hunder :)

Skrevet

hehe, naboen her har også en papillon, og venninna mi har to. de er så søte atte! Naboen sin papillon hoppet opp på tassen og skulle "ta han" når han var valp så han er livredd små hunder :)

hehe :) dakar Tassen!

Skrevet

hehe :) dakar Tassen!

det er ikke alltdi så gøy for vi hadde besøk av noen som har toy puddel også plaget han Tassen ved å bite han i halen og bjeffe til han. Så Tassen tok tak i han og ristet han :) jeg trodde seriøst fyren var død jeg, men han hadde bare besvimt av skrekk :-o han hadde ikke skader eller noe altså..

Skrevet

det er ikke alltdi så gøy for vi hadde besøk av noen som har toy puddel også plaget han Tassen ved å bite han i halen og bjeffe til han. Så Tassen tok tak i han og ristet han :) jeg trodde seriøst fyren var død jeg, men han hadde bare besvimt av skrekk :-o han hadde ikke skader eller noe altså..

Huffameg :) Er ikke så gøy da nei.. Men bra det gikk bra da :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
    • Hei! valpen vår på 14 uker har egentlig vært eksemplarisk, bortsett fra litt utfordringer på natt og med bur. Men nå har det virkelig blitt ekstremt mye biting. Vi fører dagbok og ser at det sammenheng mellom overstimulering og lite søvn som gjør at han får disse bite periodene. Det går ikke an å avlede han med gobiter, bein eller ignorering og vi må sette han i timeout for å roe han.    noen som har noen tips til å håndtere dette? Han biter oss til blods og sikter fast når han skal følges i timeout eller ut for å gå på do. Vi vet vi skal prøve å unngå overstimulering og at han må få mer søvn. Men enn så lenge har vi slitt litt med å få han til å roe seg alene på dag og kveldstid 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...