Gå til innhold
Hundesonen.no

Man skal høre mye..


Marianne

Recommended Posts

:Laugh: Utrolig mye bra!

Kom på en til! Da Tequila kom til Norge og bare hadde vært her i noen dager så var vi å tasset en tur i Frognerparken. Hun fant seg en liten terriersak som hun lekte med en 10 minutter, eieren og jeg stod å pratet og jeg fortalte at hun hadde nettopp kommet til landet. Damen klikket i vinkel og hylte at jeg måtte være gal som dro med meg sånne smittebærere inn i landet! Uansett hvor mye jeg forklarte at jeg hadde en bunke med papirer på henne og at hun var rabiesvaksinert så hjalp det ikke, damen var hysterisk og nappet med seg hunden. Hun satte han ned etter noen meter, hva skjedde? Jo seff løp han tilbake til Tequila for å leke mer, damn dama ble enda mer hysterisk... :rolleyes:

Nei for Norge er jo ikke strenge når det kommer til innførsel av hunder... Neeeei da....! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

jeg er såå lei av kommentaren "ååh, du har sånn Lassie-hund du". "Eh nei". "Ååh, er det sånn mini-collie da?" Nei, tenk det heter Shetland Sheepdog!

Også var det en som ble såå sinna fordi hunden min ikke kom da han så "på plass". Hvorfor i all verden skulle nå min hund komme på plass til en ukjent? Prøvde å forklare at hunden min, den skal adlyde meg, ikke alle andre. Men neida, det fikk den se å lære seg snarest. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en gjenganger:

- Er det tvillinger?

- Nei, det er far og sønn.

- Åja... Ja, jeg ser jo at den ene er jo litt større enn den andre.

Hehe, de er 7 og 9 år og burde være ferdig utvokste nå. Og det at sønnen kan være større enn sin far, ser ut til å være et ubegripelig mysterium for enkelte... :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havana - du vet vel at hvis man har 2 hunder er den største er ALLTID mor eller far til den mindre??

Selv har jeg opplevd dette med både skye terriere og amerikansk cocker - helt tydelig valpene til enhver beardis som har vært med, ikke sant?

Mest fornærmet blir man kanskje når folk spør "Hva er den blanding av?" når man står der med sin utstillingschampion...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av en mann om at jeg måtte dra til vetrinæren med Lunah så fort som mulig, for hun kunne bli blind nemlig og dø, fordi hun var så rød rundt øya (lite pigment, rosa hud). For det hadde nemlig skjedd med hunden til samme mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt feil, trodde mannen mente dine hunder spiste dårlig for også :yes: Men ja, hehe, burde kanskje feie sin egen dør litt.

- - -

Takk for advarselen, jeg stopper nå all foring med kjøtt og går over på aspargissuppe, men frykter litt for naboens gartnerhus, hører at de kan bli planteetere o.O

*Knis* Det var ikke meningen å sette alle pigger ute her.. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har jo hatt husky, så jeg har fått høre en del rare greier..

- De dro f.eks i båndet fordi de så på seg selv som lederene i flokken, og burde derfor legges på rygg og tvinges til underkastelse med jevne mellomrom - gjerne en gang om dagen i begynnelsen..

- De er egentlig halvville, så enhver befatning med rått kjøtt vil selvsagt vekke ulven i de og derfor føre til at de vil drepe både katt, barn og oss, gjerne mens vi sov..

- Man måtte aldri vise de at man er såret (jeg hadde et skrubbsår på kneet) for blodlukt, evt blodsmak, ville få de til å drepe meg..

- Man kan ikke ha husky og babyer samtidig, huskyer spiser babyer (ble nevnt selv når jeg fikk barn nr 2, og barn nr 1 hadde rukket å fylle 3 år)

- En påsto at Gubbelille ville bli angstbiter fordi han syns at den noe amorøse tispen til denne ene var litt vel pågående, så han flekket tenner til uvesnet (da var han hele 5 mnd gammel, og hadde ingen anelse om hva amorøs var, stakkar)

Med belgerene har man jo og hørt noen morsomme "sannheter", men det går mer på at de er ødelagte av utstillingsavl og sånne ting :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par dager siden fikk jeg forresten en fin kommentar;

"Ååååå så fin hund!!"

"Hmm, han er vel ikke sånn kamphund?"

"Jo, den spiser mennesker daglig *ironi*" (Har sluttet å svare seriøst på dette spørsmålet).

"Æsj, for en stygg hund du har!"

Hmmmmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trodde forrige hunden var dobermann-blanding.. Og her kommer bilde:

KopiavSisteBilde1-large.jpg Ganske lik dober, nemlig..!

Han var forresten veldig farlig, fordi han var svart. :rolleyes: Dessuten flekket han tenner og knurret (smilte og lagde koselyd), så det var rett før han fløy i strupen på de aller fleste. Casper var forresten evig valp, og selv da han var tre år, trodde mange som møtte han at "han er vel ikke året enda?".. :)

Han var jo blanding, og en gang da han valgte å ikke komme på innkalling (men heller løpe etter noen på ridetur), fikk jeg høre at det var bare å avlive han og skaffe meg en renraset hund, for de stakk aldri av, nemlig! :closedeyes:

En gang vi var ute og gikk, så jeg det kom en hund, så jeg kommanderte dekk. Bøyde meg ned og klappet rolig mens den andre hunden kom nærmere. Eieren stoppet og spurte om hunden min var syk, siden jeg ikke klarte å få han med meg videre..?

Tulla har jeg fått høre noe rart om også. Hun er jo for det første en engelsk setter (akkurat det er kanskje ikke så rart for folk som ikke har peiling på raser). Har også fått spørsmål om hun ikke var veldig gammel? Nei, hun er ikke ett år enda (på den tiden), svarte jeg, noe de ble veldig forundret over, fordi hun "lå jo bare der"..!

Tulla burde jeg banke/straffe mer sånn på generell basis, fordi hun da ville like andre folk bedre (muligens fordi hun likte meg mindre?).

Da Tulla var liten bebis, møtte jeg en eldre dame med klikk-klakk-sko, som ville hilse på. Greit det, sa jeg, og så begynte damen å trampe hardt i bakken mens hun gikk mot Tulla, som naturlig nok ble litt redd og prøvde å stikke av. Jeg ble jo litt sjokkert, og ba damen om å slutte fordi hun skremte hunden, hvorpå jeg fikk høre at det gjorde hun slettes ikke, og at hun kunne snakke hundespråket, og det var sånn de gjorde det! <_< (Jeg har muligens ikke så god peiling på hundespråk, for jeg har aldri sett en hund trampe i bakken og komme gående mot en annen hund..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min fikk beskjed av onkelen min om at Atheo kunne vi bare avlive altså, for han så det på han at han der kom til å bli agressiv... :rolleyes: Da var han liten valp på 15 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja,vi slipper stort sett unna de "verste".

MEn da man har to shih tzuer i hus må man vist regne med en hel del kallenavn ihvertfall.

Blandt annet kom min mormor på besøk og lurte på om ikke hun kunne få låne Gizmo litt,hun trengte nemmelig og vaske gulvet!

moppen,rotta,skurefilla,plendritere osv er også gjengangere. Og folk ler seg halvt ihjel hver gang de føler at de har funnet på et helt nytt kallenavn, da vi hadde hæørt "mopp" sikkert 10 gangewr kom min onkel på besøk og sa akkurat dette mens han lo så tårene trillet,jeg og mor dro litt på smilebåndet men siden vi hade hørt det så mange ganger var det liksom ikke så gøy lengre.

Da fikk vi beskjed om at vi måtte slutte og ta alt så høytidlig,det var trossalt bare en spøk! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja,vi slipper stort sett unna de "verste".

MEn da man har to shih tzuer i hus må man vist regne med en hel del kallenavn ihvertfall.

Blandt annet kom min mormor på besøk og lurte på om ikke hun kunne få låne Gizmo litt,hun trengte nemmelig og vaske gulvet!

moppen,rotta,skurefilla,plendritere osv er også gjengangere. Og folk ler seg halvt ihjel hver gang de føler at de har funnet på et helt nytt kallenavn, da vi hadde hæørt "mopp" sikkert 10 gangewr kom min onkel på besøk og sa akkurat dette mens han lo så tårene trillet,jeg og mor dro litt på smilebåndet men siden vi hade hørt det så mange ganger var det liksom ikke så gøy lengre.

Da fikk vi beskjed om at vi måtte slutte og ta alt så høytidlig,det var trossalt bare en spøk! :rolleyes:

Kjenner alle de der, ja. Du får fortelle din onkel en eller annen elendig vits som du vet at han har hørt tusen ganger før. Så forteller du han den samme vitsen (som om den var helt ny) de neste ti gangene du treffer han, for deretter å anklage han for ikke å ha sans for humor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havana - du vet vel at hvis man har 2 hunder er den største er ALLTID mor eller far til den mindre??

Det stemmer :)

Med en IS på 10 år og en liten valp så var det en del kommentarer...

"Ååååh se den søte valpen med mamma'n sin!"

"Ehm... "Moren" er en hannhund altså, og de er ikke i slekt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to cavalierer er jo som alle andre "mor og datter", i tillegg blir Mia alltid tatt for å være valp (hun fyller 7 til sommeren), så det er jo da Minnie som er moren... :rolleyes:

I tillegg blir jeg stadig spurt om hvordan jeg ser forskjell på dem... Eeh.. den ene er brun og den andre er hvit og brun? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to cavalierer er jo som alle andre "mor og datter", i tillegg blir Mia alltid tatt for å være valp (hun fyller 7 til sommeren), så det er jo da Minnie som er moren... :rolleyes:

Det er merkelig få som spør om Dina og Emma er i slekt faktisk.. En ble til og med overrasket når jeg sa det var mor og datter.. Rare greier.. hehe

I tillegg blir jeg stadig spurt om hvordan jeg ser forskjell på dem... Eeh.. den ene er brun og den andre er hvit og brun? :)

Det der blir jeg spurt om - kanskje mer forståelig..? Men Emma har en diger hvit flekk i brystet, og de er jo ikke like sånn egentlig.. De er bare sorte belgere begge to, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
*klippe*

Han var forresten veldig farlig, fordi han var svart. :rolleyes: Dessuten flekket han tenner og knurret (smilte og lagde koselyd), så det var rett før han fløy i strupen på de aller fleste. Casper var forresten evig valp, og selv da han var tre år, trodde mange som møtte han at "han er vel ikke året enda?".. :wub:

Han var jo blanding, og en gang da han valgte å ikke komme på innkalling (men heller løpe etter noen på ridetur), fikk jeg høre at det var bare å avlive han og skaffe meg en renraset hund, for de stakk aldri av, nemlig! :closedeyes:

*klippe*

Men det er jo noe ALLE vet! :rolleyes::)

Får ikke høre så mye om Dina.

De som spør om rasen sier ofte:

"Er det en slik nova.. nova.. duckehund?"

Jeg fikk høre at hun ligna en gris da hun var valp. Hun har rosa nese og hadde mye valpefett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye rart om mine også, fouten at de spiser barn til frokost. Den svarte amstaff tispa mi på åtte år, er en bokservalp... Hun er også mor til staffen vår... Vi kan ikke sove i samme rom som dem, for da kommer de til å drepe oss mens vi sover (har hatt frøkna i senga i seks år :rolleyes: ) Vi må ikke gi dem rått kjøtt for da kommer de ihvertfall til å drepe oss... Det finnes heller ikke noe som heter hverken amstaff eller staff, bare pitbull, og de er alle genmanipulert (eller noe i den dur) til å drepe alle skapninger på jord :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det der er en sånn en collie, er det ikke? De er sauebikkjer dem? Jeg har hørt at dem er veldig smarte! Kusina mi hadde en sånn og den trengte de ikke lære noen ting, bikkja bare skjønte det..."

- eh... det er en BORDER collie. Gjeterhund, ja. Eh... de har hjernedrypp MINST 2 ganger i uka....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nesten ikke en uke uten og høre noe som dette:

- å stakkars den fryser og er kjempe redd, se halen mellom beina da :rolleyes:

- Er det der sånn løpehund?

- Gir du hundene mat?

Og en sa til meg

- åja sånn mynde ja, er sånn hund man egentlig ikke kan slippe løs, for de løper til de faller om, eller kræsjer i et tre"? :wub:

Og så tror mange at de er mor og datter, da er selvsagt doffen mamman :) å folk kan ikke fatte at sissi er voksen, hun er jo så lita! ( hehe finnes jo miniatyr hunder som er mye mindre jo) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt/sett noe artig i det siste (mye tidligere, men det er "gammelt" :wub: ), i påska var vi innom mine besteforeldre på et obligatorisk besøk, hvor min bestefars bror også var. Jeg registrerer at bestefarbroren ser på Lyng, men tenker ikke noe på det før han sier (på dialekt da) "duu? den bikkja din, den er fryktelig dominant, hadde jeg vært deg hadde jeg kvittet meg med den.. For det der blir bare trøbbel!" "Jaha?" svarer jeg og lurer litt.. "jo, nå har jeg stirret på ham i over en halvtime,rett inn i øynene, sett hardt, rynket brynene og hatt sint munn, men den bikkja di den viker ikke engang med blikket! Han holder det hele tiden... Den der kan by på problemer jeg ikke tror du kan takle med dine dallemetoder...den kommer til å ta over lederskapet."

Vel, det kalles veldig god kontakttrening ispedd mye tigging;) Nå skal det sies at bestefarbroren er typisk gammel fuglehundmann, og jeg tviler sterkt på at Lyng vil ta over lederskapet i familien... :rolleyes:

:) det ble jeg også fortalt da vi hadde Brimi (vår første aussie).

Det det går i nå er at jeg har en bordercollie eller en berner sennen! Hehe. Eller at han er alt for søt :rolleyes: Ting jeg absolutt kan leve med å høre :)

Og Sissi: at mynder ikke kan slippes løs for da løper de til de faller om eller springer på et tre, tror jeg er årets beste, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...