Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn

Wanderlust

Recommended Posts

Her er navnene plukket ut fra lista mi, men jeg har ikke peiling, så vil høre hva dere mener. Eller om dere har noen andre navn, så skriv gjerne opp de også :)

Jeg er ute etter et navn som ikke "alle" heter. :)

Astra/Asta

Almira

Akila

Aimeè

Akira

Bailey

Bocca

Baika

Chantel

Candy

Carmen

Demi

Dawn

Denja

Diva/Deeva

Embla

Faith

Freya

Gyda

Hera

Hazel

Huntress

Issey/Issy

Java

Jordan

Kiara

Kyra/kira

Kimba

LaToya

Malexia/Malexa

Pirill

Peach

Rakel

Shakila

Saga

Stella

Solo

Sheila

Sitra/citra

Semira/samira

Samara

Tirill

Toja/Troja

Troika

Ylva

Zitra

Zamantha

Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhund-jenta skrev:
Jeg liker Bocca best :) kennelen hunkommer fra het kaboka? Bocca blir jo den siste uttalelsen i det kennelnavnet bare i en anne lydform ;)

Jeg liker egentlig Bocca veldig godt, med tanke på at det er en sjokolade, OG at ho er brun :) det du nevner har jeg faktisk ikke tenkt på.

Men så lurer jeg litt, er Bocca hann, tispe, eller både òg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
  bcRex skrev:
Jeg liker egentlig Bocca veldig godt, med tanke på at det er en sjokolade, OG at ho er brun :) det du nevner har jeg faktisk ikke tenkt på.

Men så lurer jeg litt, er Bocca hann, tispe, eller både òg?

Faren til valpene mine heter Bocca, så for meg er det ett hannhund navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bocca var bra, stemmer på det også, sammen med Troika. Navn som slutter på a synes jeg som oftest høres jentete ut. Bailey derimot synes jeg er hannhund navn, vet ikke hvorfor, men vi vurderte det til vår hannhund, så det er kanksje derfor.. :rolleyes:

Hmm.. dette med navn er vanskelig, bare spør Helene, hun har klart å komme seg ned til tre nå, men ikke noe lenger derfra tror jeg..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bocca er nok den store favoritten fortsatt.

Men som noen nevnte, Embla, er et navn jeg likte veeeldig godt når jeg kom på det.

Men vi får bare se. Bocca er nok litt lettere å rope. Også er det faktisk en sjokolade, og jeg Eeeelsker sjokkis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcRex skrev:
Bocca er nok den store favoritten fortsatt.

Men som noen nevnte, Embla, er et navn jeg likte veeeldig godt når jeg kom på det.

Men vi får bare se. Bocca er nok litt lettere å rope. Også er det faktisk en sjokolade, og jeg Eeeelsker sjokkis.

Embla da du, det skal jo kanskje nurket i magen min hete :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcRex skrev:
Hehe ;) Det er jo så fint da. Men jeg vet ikke helt om det er det letteste å rope.

Men står foreløpig på Bocca nå ja :)

At det er fint er jeg jo heeelt enig i :) Men personlig synes jeg Bocca passer bedre på en hund jeg da.. Også er det liksom litt kjappere og mer sprettent om du skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline skrev:
At det er fint er jeg jo heeelt enig i ;) Men personlig synes jeg Bocca passer bedre på en hund jeg da.. Også er det liksom litt kjappere og mer sprettent om du skjønner :)

Jupp, også er det en sjokolade :);)

hehe. Den må jeg jo bare elske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...