Gå til innhold
Hundesonen.no

Peico - Irsk Terrier

netteliten

Recommended Posts

Kjente ikke hunden så godt da, men fikk et intrykk av at det var en utrolig herlig hund. Den som ga meg litt sans for rasen :)

Han lever desverre ikke nå, kan sende pm om du vil ha navn...

Sett litt på rasen på utstillinger i det siste og, også sett på bildene i denne tråden...Er rasen like herlig som jeg har fått intrykk av, hehe? :)

Sendt deg PM.

Rasen er virkelig herlig! Jeg synes dt er rart det ikke er flere Irsk Terrier jeg da.

Så at søstrene hans er kommet langt på utstilling, liker Pippi veldig godt! HUn er her på sonen, var i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

osebilde av Knerten og Peico

Peico nærmer seg 9 mnd nå...

Elsker å kjøre lastebil sammen med matfar.

kjempe kosen gutt som vet å få det som han vil!

Blitt litt roligere og er en leken og aktiv terrier!

Han trodde han kunne gå på vannet i sommer, men datt gjennom vannliljene som vokste der, fikk litt vannskrekk.

Men nå våger han å vasse litt igjen, siden "Onkel Frodo" en Golden vasser uti hele tiden. Og han var på en overnatting der, noe som gikk kjempe bra!

Det var litt fra Peicogutten vår!

2007_0916mobilseljord0013.jpg

2007_0916mobilseljord0015.jpg

2007_0916mobilseljord0020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har gutten min blitt 9 mnd.

Herligfred så fort det går!

Peico er 16,9 kg og 52 cm høy!

Peico.jpg

Han har et pent ansikt, jeg er så glad i han!

9mnd.jpg

Alltid klar for tur og moro!

9mndpeico2.jpg

2005_0216foto0032.jpg

virker som han liker å bli tatt bilde av!

Han har hatt en rolig periode, de pubertetfaktene kommer i bølger! Heldigvis varer ikke hver bølge særlig lenge!

Vi jobber mye med kontakttrening og passering! Og han gjør det egentlig bra!

Til våren skal Alcaphi vise han frem på utstilling for oss, det blir spennende! Og neste mnd skal vi på brukshundhelg! Det blir i alle fall kjempe moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fin han er! Hvordan går det med ørene?

Ørene er blitt kjempe fine, helt av seg selv! Antar de få dagene med lim gjorde susen, så har jeg maseet han en del!

Men virker ikke som de har tenkt å reise seg igjen! Og det er jo bra de ble fine da, til slutt, men savner nesten de søte gizmo ørene hans jeg da. :rolleyes:

Og maria, han er ikke noen miniatyr akkurat, tihi.

Men litt større enn standarden som er 49 cm høy og 12-16 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le av terrieren her!

Mistet tannkosten på gulvet på kvelden, enset det ikke. Så da jeg sto opp var den bare mystisk borte. (kan hende det var knerten som fanget den da)

Så kommer Peico, aha, tannkost, og viser meg den stolt.

Jeg fikk den og han satt liksom å smilte, han elsker å pusse tennene sine. Så jeg pusset dem før jeg kastet den i søppelspannet.

Det er sånn pedalbøtte.

Jammen meg prøver han ikke å tråkke på pedalen å åpne søpla, ville jo leke mer med tannkosten.

Men jeg fikk han bort fra situasjonen før han klarte det helt, for jeg vil ikke at han skal leke med søpla!

*smart hund*

I dag var han sååå tissetrengt trodde jeg.

Klarte nesten ikke holde følge med ham.

Fikk litt dårlig samvittighet.

Men så skulle han bare hente en pinne jeg tok fra han i går. Sikkert tenkt på den i hele natt, *le*

Man kjeder seg IKKE med en terrier i hus!

Normalt føler jeg hunder tenker; "ut av syn ut av sinn" Men Peico husker!

Så er det vist ny runde med nytt hormonkrasj i hodet sitt. Han er jo 9 mnd, og pubertet på sitt verste, tror jeg.

Det gikk en hest foran oss i lysløypa, så han trodde vist det var kappløp rundt løypa! Det var så slitsomt. Klarte IKKE å roe ned, så vi "jobbet" hele turen. (godt og vel en time) jeg trodde aldri han skulle bli sliten, men så fort vi var innforbi døra hjemme var avknappen på igjen, så vi slappet av og var like slitne begge to! *sukk*

Det er veldig artig med valp, selv om de er slitsomme i perioder, spesielt hannhund og pubertet! Men tross alt er han såpass snill og god, at jeg enser det ikke på den måten! Han har mye mer positivt vesen enn negativt, og kommer til å bli en flott hund som voksen!

Så vi gleder oss til det og nyter rampestrekene hans vi! (stort sett)

Men da jeg satt på do, så fort jeg var ferdig å han kommer å løfter på beinet, skal markere over meg, da var han ikke like festlig!

Heldigvis så jeg det og fikk tatt han!

Makan!

Men om 2 år kan jeg le av det:)

Har redigert et bilder av Peico!

solarisasjon9mnd.jpg

Peico9mnd.jpg

9mnd2.jpg

9mnd3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig høstvær for tiden, så da koser vi oss på tur.

Peico er så heldig å ha en "Onkel" som har fulgt ham hele veien siden han kom til oss, og de har det perfekt sammen!

3.jpg

Full fart og stormende jubel!

2.jpg

Frodo er en snill og leken og tålmodig 3 år golden.

1.jpg

Onkel Frodo!

Peico er 9 mnd blitt, og han har fine ører og målet er utstilling i Januar, østlandet et sted.

Det er Kennel Alcaphi som skal vise han for meg, blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bartehunden! Hvor gammel er han nå? Husker du fikk han mens jeg "gikk gravid" med Tina, husker jeg gledet meg utrolig til det ble min tur :blink: Men nå er valpetiden (snart) over, tenk! Så fort det har gått!

Husker godt da du ventet på Tina ja, lille beagle frøkna!

Peico er 9 mnd. Han er ikke helt fri fra valpestreker, men er stor blitt.

Valpetiden har gått utrolig fort! Hvordan går det med Tina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint! Tina er 7 mnd, og begynner å kreve mer av både aktivitet og hodebry. Vi har flyttet på landet nå, og her er det mange flotte turmuligheter for ei skogsglad beaglejente. Denne uken starter vi på lydighetskurs, og det skal bli spennende å se hvor oppmerksom denne prepubertale tutta er :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint! Tina er 7 mnd, og begynner å kreve mer av både aktivitet og hodebry. Vi har flyttet på landet nå, og her er det mange flotte turmuligheter for ei skogsglad beaglejente. Denne uken starter vi på lydighetskurs, og det skal bli spennende å se hvor oppmerksom denne prepubertale tutta er :rolleyes:

Har lest siden deres:) hun er nå helt nydelig! Lykke til på kurs! Herlig å bo på landet da! Vi bor i byen, men har skog rundt i alle fall! Og de pubertetgreiene, jada, vi merker dem! hehe

Mer aktiv han her også! Og krever litt hodebry merkes ja!

men vi koser oss, er moro også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Peico er blitt barnehageonkel

dvs. vi har passet en guttunge på 22 mnd. (nevøen min)

Peico er veldig aktiv og oversosial hund, så han var bare "jippiiii, en ny leke"

Så jobbet med å roe ned.

Startet med en trilletur, og det gikk fint.

Peico travet så stolt ved vogna, kikket på guttungen, slikket litt, trippet så pent, ikke noe draing eller snusing.

Heller ikke da Frodo hund ble med på tur.

imponert jeg!

Gikk greit inne etter at gutten fikk lov å gi mat etc.

Og de fikk et samspill "guttene mine"

Se så fine de er sammen!

2005_0110SIGVE0083.jpg

KOSEKOSE.jpg

2005_0110SIGVE0079.jpg

2005_0110SIGVE0081.jpg

2finegutter.jpg

PeicoogSigve.jpg

sigvepeicosofa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
  • Opprett ny...