Gå til innhold
Hundesonen.no

Temperatur på vannet


mbakkevold

Recommended Posts

Hunder har en normal kroppstemperatur som er litt høyere enn vår, så de tåler teoretisk sett litt varmere vann enn oss.. Men om de synes det er like deilig som oss med en varm dusj kan jo selvsagt diskuteres!

Jeg bruker omtrent samme temp. på dusjen som det jeg bruker på meg selv (sånn før man har blitt skikkelig vant til vannet og skrur det varmere og vermere - i alle fall gjør jeg det).

Altså lunkent og godt for hendene dine - men ikke varmt.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker på Chessea at halen henger ned og hun ser sur og mirfornøyd ut dersom vanner et for kaldt (rundt 37 grader). Hun liker det, ser det i alle fall ut som, litt varmere enn det jeg ville trodd og det jeg har hørt hunder skal like. Du må nesten bare prøve deg fram og se om valpen mistrives om det er for kaldt. Men for all del ikke ha for varmt vann slik at valpen får negative erfaringer med bading i en så ung alder.

Jeg bruker vel litt over 40 grader på vannet når jeg bader min hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se an hunden... Det er ofte ganske enkelt å lese på hunden om den trives eller ikke, og i hvor stor grad den trives. Labradoren min dusjes i atskillig kaldere vann enn det jeg bruker til meg selv. Har jeg vannet på 38-40 grader ca, står hun og peser og ser ikke videre fornøyd ut. Skrur jeg ned til 33-35 grader, er alt straks bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...