Gå til innhold
Hundesonen.no

Hudini - ut av selen ?


Recommended Posts

Hei !

Så reklame for Ruffwear sin webmaster sele på ruffwear sin side, hvor det ble reklamert for at hunden ikke ville komme seg ut av selen. Men hundene kommer seg vel ikke ut av vanlig sele heller ???

*bare nysgjerrig*

Klarer ikke se for meg en hund vri seg ut av en sykkel sele liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Joda det går helt fint å kaste seg bakover vri forbena fremover og VIPS så er man ute av både nomesele, sykkelsele og skyddssele. Det var min forrige hund ekspert på. Det eneste som hjalp var å feste på en bukreim, da kom hun seg ikke ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophus er en mester i å rygge ut av sykkelseler o.l, men Ruffwear selen sitter som et skudd. Den klarer han til sin store fotvilelse ikke å rygge ut av når han ser katter eller bestevennen Rusken, da må han pent finne seg i at kattejaging er forbudt, og at vi skal gå rolig (ikke løpe galeMatias) bort til Rusken.

Jeg elsker den selen! :D Eneste ulempen er at Sophus har lett for å skvette på reimen under magen, så den må vaskes relativt ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er ikke alle seler som passer til alle hunder. Har inntrykk av at små og/eller kortbeinte hunder har lettere for å komme seg ut av selen enn andre, selv om det dermed ikke er sagt at store hunder ikke klarer det. Foreldrene mine sin hund er genial i så måte. Hun kommer seg ut av halsbånd også, men akkurat det er vel ikke så rart. De har en spesiell sele de har kjøpt på Felleskjøpet av alle steder, som hun ikke kommer seg ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmaster selen er den eneste selen Loke ikke har kommet seg ut av <_< Hadde en sele som vi brukte mye før og jeg trodde den var Houdini sikker helt til Loke så en pusekatt. Da sto jeg igjen med bånd og sele og følte meg passe dum. Han er så ekstremt rask at det er nesten umulig å se akkurat hvordan han gjør det, men jeg har sett at det på noen seler(og halsbånd) innebærer rask rygging og med andre seler så hopper man rett og slett rett ut med forbeina klistret oppunder buken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmaster selen er den eneste selen Loke ikke har kommet seg ut av <_< Hadde en sele som vi brukte mye før og jeg trodde den var Houdini sikker helt til Loke så en pusekatt. Da sto jeg igjen med bånd og sele og følte meg passe dum. Han er så ekstremt rask at det er nesten umulig å se akkurat hvordan han gjør det, men jeg har sett at det på noen seler(og halsbånd) innebærer rask rygging og med andre seler så hopper man rett og slett rett ut med forbeina klistret oppunder buken.

Selv har jeg "bare" en vanlig sykkel sele til Molly, men kan ikke skjønne at hun skulle klare å komme seg ut av den... Så lenge den passer perfekt og er passelig stram...

Malamuten min kom seg ut av sykkel sele, men den var nok bitte litt for slakk for han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Så reklame for Ruffwear sin webmaster sele på ruffwear sin side, hvor det ble reklamert for at hunden ikke ville komme seg ut av selen. Men hundene kommer seg vel ikke ut av vanlig sele heller ???

*bare nysgjerrig*

Klarer ikke se for meg en hund vri seg ut av en sykkel sele liksom.

Åh, jeg misunner deg som ikke har hatt det problemet noensinne! Det var super frustrerende med min lille "Houdini".. Andre hundeeiere syntes det var dødsmorsomt når han bare "rygget" ut av selene sine... hfmphf...

:ahappy:

Joda det går helt fint å kaste seg bakover vri forbena fremover og VIPS så er man ute av både nomesele, sykkelsele og skyddssele. Det var min forrige hund ekspert på. Det eneste som hjalp var å feste på en bukreim, da kom hun seg ikke ut av.

Been there, done that Hilsen Sofus :ahappy:

Mao, han kommer seg ut av sånne også. Når jeg får litt penger på bok, så er det webmaster selen som skal i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde en uvane med å sno seg ut av sykkelselen på elegant vis han også, spesielt dersom han så katter. Heldigvis har han sluttet med dette, foreløpig er i hvert fall sykkelselen trygg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å mine hunder kommer seg like lett ut av en sele som et vanlig halsbånd så tror ikke det er noe problem nei.

Det jeg har funnet ut er at det er vannskeligere for dem å vri seg ut av selen om det er et stykke mellom forbena på dem også og ikke bare den breie forran brystet på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg "bare" en vanlig sykkel sele til Molly, men kan ikke skjønne at hun skulle klare å komme seg ut av den... Så lenge den passer perfekt og er passelig stram...

Malamuten min kom seg ut av sykkel sele, men den var nok bitte litt for slakk for han...

det er mye man ikke skjønner før man opplever det;) Tror alle med Houdini hunder kan skrive under på det samme, Loke kommer seg ut av nomeselen sin på et par sekunder liksom. <_< Men bukreima på webmaster selen er for vrien for dyret :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har en helt genial måte å komme seg ut av ALLE slag seler, men hun gidder ikke fortelle meg hemmeligheten siden hun gjør det så fort, irriterende... <_<

Har du testet webmaster?

Veit at Raksha her inne har slitt MYE med Aro, og det er kun webmaster han ikke kommer seg ut av... digre collie gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...