Gå til innhold
Hundesonen.no

Crocs?

Aya

Recommended Posts

Noen som har crocs her? Jeg trenger skikkelig goode sko til jobb, og har jo hørt mye bra om disse (forferdelig stygge) skoene.. Er de så gode som ryktet sier? Forslag til gode nettbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i skobutikk hvor vi ikke har lov til å sitte, så vi står opptil 10 timer på en dag. Går mye også, så vi MÅ ha gode sko. Jeg har brukt crocs i et halvt år og jeg elsker dem. Selvfølgelig får man vondt i beina etter å ha gått i mange timer, det hadde man fått om man hadde hatt puter på beina også. Men i forhold til andre sko er de fantastiske!

Prøver noen ganger å bytte sko på jobben, men jeg må alltid bytte til crocsen for de er mye bedre. Etterhvert som du går i dem vil du tråkke dem myke og de vil forme seg etter foten din. Knallgode, absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor alle synes de er så stygge, jeg - de ser jo akkurat ut som tresko. Men kanskje mine svenske aner har påvirket meg til å synes at også tresko ser helt OK ut, da (miljøskadd?)...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor alle synes de er så stygge, jeg - de ser jo akkurat ut som tresko. Men kanskje mine svenske aner har påvirket meg til å synes at også tresko ser helt OK ut, da (miljøskadd?)...

Susanne

Hi hi mamma har alltid klampet rundt i tresko hjemme og på jobben, så jeg har heller ikke noe imot tresko, så vi er to :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er KJEMPE glad i mine knall turkise crocs! Spesielt nå med bekkenløsning og ryggproblemer!!

Ville ikke byttet dem inn for noe som helst!

Men er det andre som blir litt svette i dem? eller er det bare ENDA ett av de herlige graviditetssymtomene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk RenateA - jeg kan heller ikke se at de er noe spesielt stygge, når man er vant til tresko... Skal kjøpe sånne, jeg - når jeg bare finner dem i skoforretningen!

Var innom Eurosko (som angivelig skal ha dem) forrige uke, men de hadde bare sånne fake-utgaver av dem. Og det er selvsagt AKKURAT det samme for meg om de er ekte eller ikke (sånt driter jeg i), men av str 39 var ikke et eneste par igjen.. Så tydelig at de er populære, ja!

Vet at de ble faktisk solgt på en utst. i Sverige i fjor - masse hundefolk som kjøpte (selvsagt) - for 250 SEK.. Og det tror jeg var Crocs-merket også. Prøvde de en venninne kjøpte, og de var aldeles fantastiske å ha på bena, ja...

Ellers er jo føttene mine som skapt for Arcopedico-sko, da.. Ikke så utrolig pene de heller, men guri så deilig å ha på bena... Sliter ut minst et par pr år...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste negative med Crocs er at man får sterkere støt når man er borti noe som gir støt

... men det skal visstnok hjelpe om man stikker to tegnestifter gjennom skoa (inni skoa og på undersiden, så de møtes), da fungerer det som en slags jording (gjording? jording? støtavleder.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig stygge spør du meg, tresko er rene galla i forhold, og jeg hadde bestemt meg for at jeg ALDRI skulle ha slike sko. Men ble selvfølgelig veldig nysgjerrig etter å ha lest denne tråden tidligere i dag så jeg har vært innom skobutikken og prøvd disse skoene. Du verden, de virket supergode å gå i, men de passet ikke til mine føtter... 36 for små, 37 for store, så heldigvis slapp jeg å ha slike sko (som jeg også gjør med mange andre sko... <_< )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være mulig å finne det i Norge også, så føler du deg litt mindre vernepleier på 60?

Hva mener du med det? :icon_confused:Vernepleiere er da alltid velstelte, uthvilte og freshe. særlig de på 60+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns crocsene er kjemoekule jeg!

Silje: Jeg svetter som en gal i dem! Man blir veldig klam under beina ved å gå med dem, og går du med en tynn strømpebukse så knirker det så fint når man går pga man er klam på beina. Sikkert flere kunder som har trodd at jeg har prompa pga de lager en mistenkelig prompelyd når man er klam i dem *rødme*

Ps. Det som er forskjellen med de ekte crocsene og kopiene ("bo", osv) er at crocsene er en helsesko, de har kjempegod demping, former seg etter foten og har mye bedre kvalitet (mange som har kommet inn med kopiene pga de slitner i remmen) så skal man først ha en god sko med mye demping så er det mye bedre å investere i ordentlige crocs som man har lenge, enn å kjøpe par etter par med kopiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er KJEMPE glad i mine knall turkise crocs! Spesielt nå med bekkenløsning og ryggproblemer!

Ville ikke byttet dem inn for noe som helst!

Men er det andre som blir litt svette i dem? eller er det bare ENDA ett av de herlige graviditetssymtomene?

Har ikke prøvd Crocs men har blitt anbefalt å kjøpe de, men jeg har lurt på akkurat det samme, blir man ikke svett/klam på føttene, når man går lenge i de? De består jo bare av plast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
    • Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...