Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye stjeler hundene deres?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Tinka stjeler ikke ting av typen sko, sokker, lommebøker, mobiler osv. Derimot - alt som er mat, har vært mat i eller kan kanskje minne om mat er borte med en gang. Det går ikke an å forlate henne i et rom hvor hun har mulighet til å få tak i mat, og hun er veldig utspekulert. For eksempel har hun ingen problemer med å åpne brødskuffa vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Sophus har en hang til ull, dvs ullsokker, ullgensere, ullluer, ullhansker osv, ull er visstnok nyyydelig å tygge på.. :whistle:

Men det beste i verden er papir, rettere sagt Kleenex, sånne små pakker. Og som en ihuga pollenallergiker har jeg alltid et par Kleenexpakker i veska. Veska må alltid settes opp på bordet, eller på en stol, han stjeler nemlig ikke ting fra møblene, men ligger det ull og papir på gulvet er det fritt vilt, i følge Sophus... Ligger veska på gulvet er han nedi med snuten så fort jeg ser vekk og romesterer etter verdens beste Kleenexpakke. :ninja:

Han er også bannlyst fra badet fordi han åpner søppeldunken, han er spesielt interessert i søpla "den uka" i måneden.. :whistle:

Heldigvis er han veldig selektiv på hva han stjeler, og det er lett å rydde vekk ull og papir, og låse dodøra en uke i måneden.

Mat/godteri/godbit enser han aldri.. han er en raring.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito har aldri stjelt. Men hvis det står en middagstallerken tilgjengelig og det ikke er folk i rommet så kan hun finne på å spise. Men hun har aldri gjort det.

Twiggy derimot streeeekker seg for å prøve å få tak i mat på bordet. hun er frekk som fy!

hun tygger på leker,møbler,mat ja alt som virker gode å tygge på :icon_confused:

Men nå har hun gitt seg en god del med det. tennene klør vel ikke så mye lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett mat, men der er hun til gjengjeld ram. Først og fremst mat i seg selv (alt som ligger tilgjengelig blir spist uten magemål), men hun kan også finne på å knaske litt på emballasje det en gang har vært mat i (f.eks kjøttdeigemballasje, isbokser osv.) selv om disse er vasket.

Ellers er det lite stjeling og herping av ting - hun kan finne på å hente skitne sokker og bære rundt på dem dersom hun vil ha oppmerksomhet eller hun er litt oppkavet. Hun liker også å tygge på tomme dorullhylser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd at han har ødelagt noe, men det har vært en del rare perioder...

En gang hadde han funnet en stor boks med truseinnlegg som søstersen var så "heldig" å vinne i et loddsalg de hadde med klassen (masse rare premier). Det var en stor økonomipakke, så det var ikke lite oppi der.

På et hvis hadde han klart å åpne noksen og i tillegg strødd det ut over HELE stua nede, som tilhører ungdomen i huset (dvs. meg og søstersen) Du så ikke gulvet engang!

Jeg kommer hjem, med en gjeng med venninner og kompiser. Og som vanlig går alle sammen ned for å være litt på stua. Jeg smetter innom kjøkkenet (som er oppe) og henter drikke - og hører at alle flirer og ler.

Tror du jeg var passe flau da jeg plukket opp tusenvis av truseinnleg??

Og midt oppi hysteriet har jeg en glad og lykkelig valp, som er så glad for alt som skjer.

Det har vært noen episoder ja, dette var en av dem.

Men han har aldri ødelagt noe, eller stjålet mat - men en periode hadde han spist opp en boks med sjokolade som lå i sofaen.

Men vi har aldri vært avhengig av å stenge bestemte dører o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoebe er nå ni måneder.. Og hun er helt rå! <_<

Hun kan hoppe opp i vinduskarmen og hente ned en bok for å bite på (når jeg ikke ser). Mat er hun enda verre med.. Der er det ingenting som hjelper! Jeg sier bare demonstrativt i fra, men hun gjør det likevel. Den belønningen hun får oppå benken overvinner jo all skjenn jeg kan greie å gi henne uansett :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba har egentlig ikke rappet noe spesielt eller ødelagt noe, men han elsker sokker og truser :closedeyes: Har alltid slengt fra meg sånt men nå har jeg blitt flinkere til å hive det rett til vask..

Nana stjeler ting når hun kjeder seg, men det skjer ikke ofte heldigvis!

Loppa, hun elsker fjernkontroller av en merkelig grunn.. de ligger ofte i sofaen og knottene er veldig spennende... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sette fra meg det meste ja (hendt engang at han har hvert i veska til mamma og tatt alle skivene med servelat). Men ikke senere.

Har kan jeg også ha en bolle med potetgull på bordet ståendes, uten at han tar det :icon_confused: Men om et pizza stykke ligger helt ut på kanten, så er det en annen sak...

(han vi hadde tidligere stjal alt som var spisendes) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyng har vært en drøm å ha i hus, han har gnaget litt på ei barnegrind da han var 8-12 uker, spist litt på en sokk da han var rundt 6mnd, delte opp laderen til mobilen min da han var rundt 10mnd og klippet av tåa på slippersen min da han var 13mnd.. Ellers har han ikke rørt noe:) Jeg kan la maten stå på stuebordet, ha vaffler (som han elsker) liggende heeelt på kanten av bordet, matsøpla kan stå åpen på gulvet uten at han rører den, og alt er bare velstand her;)

Det eneste han stjeler nå er skitne sokker som han bærer rundt, men kun når han kjeder seg veldig:)

Huskyen jeg hadde her stjal derimot som en ravn. Hun brøt opp skap, klatret på benker, brøt seg ut av bur o.l. bare for å få tak i mat eller noe "å ta livet av"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heldigvis hunder som hverken er destruktive eller utpreget kleptomaner. Om man ikke regner med Bogar sin tøffelstjeling da (det inkluderer også tøfler som sitter på mine ben). Men det er kun for å kunne gi de til meg igjen. Nirm er liten ryddegutt, og plukker opp alt han finner rundt om i huset som han trur er mitt, og gir de til meg.

Vida var litt destruktiv da hu kom til meg. Og både bråka og demonterte løst inventar. Men nå har hu slutta med det (annet enn at jeg trur hu sitter i vinduet og ser om det er katter i hagen...).

Forrige schäfertispe kom og avleverte selv tørrforkuler hu fant på gulvet. Så kunne jeg "godkjenne" det om det var spiselig eller ikke (ganske kjekt til tider...). Hannen jeg hadde, led vel av apporteringsmani. Og han apporterte ALT han kom over som jeg eide om jeg ikke stoppa han. Inklusive å åpne skuffer og skap og tømme de for klær. Selv dyna mi prøvde han seg på... Han var noe destruktiv, egentlig ikke så voldsomt. Men den tispa var ekstrem, og det gikk med både en sofa, et teppe samt at hu tygde seg igjennom gulvbelegget, på veggen mm. Kan ikke si jeg savner slikt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig med utspekulerte hunder.. hehe.. tror ikke at noen ser de eller er vel kanskje det de ønsker at vi skal... Pakita hater at mor skal dusje, så da er standarn å legge seg ved døråpningen inn til bader å se ufattelig søt ut :rolleyes: late som at i dag skal jeg være snill pike, bare ligge her altså *lover*. Så fort man har hoppet i dusjen og forhenget er trukket for er det å begynne å krabbe seg litt lengre inn på badet så legge seg igjen.. slapp av muttern sku bare ha litt bedre oversikt altså... Så ser alt stille og fredfult ut igjen og mor kan fortsette.. Så fort vannet er skrudd på og man står der kliss klass, hvem er det da som stikker av med håndklet som ligger pent og klart på bordet ved siden av?????? logik.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilla stjeler hvis hun kjeder seg fryktelig og vil ut på tur. Da går det som oftest i sko, og hun løper rundt som en tulling og prøver å få oss til å jage henne :icon_confused:

Golden Retrieveren vi hadde stjelte en nålepute en gang, og kom med det merkeligste uttrykket jeg noen gang har sett en hund har hatt med den. Da måtte jeg nesten le litt, og etter det stjelte han i hvertfall aldrig mer :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker, lester og tøfler med for inne(spesielt selskinnstøfler) er det eneste Ero stjeler. Da springer han midt på gulvet og viser seg fram i håp om at noen skal komme etter han. Dette har blitt bedre de siste månedene, men det skjer fortsatt. Mat og andre ting lar han ligge. Han fant en gang et bein i en melkekartong i gangen som han veltet. Rare gutten begynte å bjeffe for at noen skulle komme å si vær så god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene stjeler tøflene til samboer.Thats it.Er ferdig med stjeling ellers.*puster ut*

Den andre stjeler alt fra sokker,til tomme colaflasker,maten du har foran deg,klær fra hyller,skittenklær,sko,røykpakker,fjernkontroller,mobiler,søppel,doruller,post,plastposer,hårstrikker.JA det meste av løse ting som kan finnes.

De to andre stjeler ikke spesielt da de har stor interesse for de gleder som er deres egne leker og bein.Dessuten rekker de ikke helt opp enda...Så lenge DET varer..Huff...

Den lille "engel" som ikke spiser på eller stjeler på noe lengre, har tidligere spist opp et helt bilsete,tygget istykker en arbeidslampe (MED LYSPÆRE!!)Tygget istykker mye mobiler og bøker...og stjålet mye søppel.I tillegg til å ha "drept" alle pyntebamsene i sofan..

Han er frelst...Sikkert mye han har gjort som jeg har glemt.Men det er vel litt av vitsen??

Glemme galskapen,slik at du ikke blir redd for å få deg et nytt monsterdyr...hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Å svare på det er ganske enkelt. Bortsett fra at bikkja mi tar en sko og hiver den i gulvet foran meg når den mener at vi skal ut på tur, er den ganske snill med det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man svare? Loke var helt ram når han kom.. han rappet en burger UT av hånden min når vi stoppet for tissepasue og rask lunsj på veien når jeg hentet han. Herlig! :D Helt uten synlig anger eller betenkning.

Vi har jobbet endel med det og nå har jeg ingen problemer med at Loke stjeler mat når det er i stua. Altså: jeg spiser alltid i stua så det er her maten stort sett er. Står maten i stua er den ikke tilgjengelig. Det går faktisk ikke ann å stjele fra stuebordet vet Lokegutt, gjør man det så forsvinner enten maten rett forann snuten på en eller så kommer matmor og sender han inn ut av rommet. Hvis man ligger på plassen sin eller et lite stykka unna bordet så kan man nesten garantere at man får smake litt! Så stua er ikke noe problem, jeg kan forlate huset med all slags god mat på stuebordet. Kjøkkenet derimot er et problem. Alt som står på kjøkkenet er hundemat. Så det så.. Jeg har bare glemt å si værsegod må vite. Gutten klatrer gjerne hvis jeg har glemt å sette det ned til han.

Ting stjeler han aldri lengre...

Lyra er glad i mat og hun er glad i action så ja, hun stjeler. Hun stjeler ikke fra stuebordet så lenge jeg er våken eller i samme rom, men går jeg i dusjen eller om jeg har glemt å rydde vekk tallerknene før jeg legger meg så vasker hun gladelig opp. Alle fire labber på stubeordet. Sokker, sko, BH, doruller etc..alt er leketøyene til Lyra. Hitill har hun vært ganske så grei når jeg har vært på jobb, men i går hadde hun tygd opp en knott på sofaen og tygd hull i en sko. Håper ikke det der utvikler seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin lurer på hvorfor det er så stor forskjell på to aviser som ser prikk like ut. Hvis han tar en gammel avis er det ingen som reagerer, men hvis han tar dagens sportsbilag som far akkurat skulle sette seg og kose seg med, så blir det et voldsomt leven! Ikke lett å forstå disse menneskefolkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady stjeler sjeldent lenger, da må det være noe veldig spesiellt, husker en gang hun stjelte noe dentle sticks, hun likte det så godt at hun snek seg inn på kjøkkenet mens vi satt der, rappet den ned fra hyllen, og skulle til å ta den med seg da vi så det. Hun så fryktelig skamfull og søt ut da :D

Bosse derimot, er et skikkelig matvrak, og vil ta det meste av mat som står på et lavt bord med mindre det er autoriteter i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...