Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskevalpen!

mbakkevold

Recommended Posts

Skrevet

Etter en uendelig lang ventetid hentet vi lille Tina på langfredag! Utrolig deilig (og travelt :) ) å endelig ha henne hjemme!

Må jo bare legge ut noen bilder av skjønnheten (best å nytte muligheten mens hun sover ^_^ )

Litt skummelt på den nye plassen...

...men det tok ikke lange tiden før hun lå strekk ut i senga si!

Tina og "pappa" strekk ut på sofaen :)

Skrevet
Kjempeflott tuppe :)

Skal dere bruke henne i jakt?

Har ingen planer om jakt foreløpig, har lyst å prøve på blodspor. Kanskje få henne godkjent som søkshund. Vi får se :)

Skrevet
Gratulerer så mye :) Jeg får mitt lille nurk hjem 10 mai. Håper dere vil være med å gå tur en gang etter det :)

Det er vi med på. Flytter hjem i slutten av mai, så da får vi avtale en "playdate" :)

Skrevet

tusen takk for fine tilbakemeldinger! Syns selfølgelig hun er verdens fineste ja :) Virker som det er ei jente med bein i nesa, så det skal bli spennende å se hvordan hun utvikler seg!

Skrevet

Så skjønn Tina var :) Jeg får ikke valp før i begynnelsen av juni, det tar så lang tid! Har ventet på en ny hund i over et år puppeh.gif Klø Tina skikkelig på magen fra meg :D

Skrevet

Så NYDELIG hun er!!

Peico ble litt småforelsket her han!

han har vokst KOLOSALT!

Hatt han like lenge som han var hos oppdretter nå.

Vokst masse mentalt og psykisk!

Er så moro!

kos dere!

Skrevet
Så NYDELIG hun er!

Peico ble litt småforelsket her han!

han har vokst KOLOSALT!

Hatt han like lenge som han var hos oppdretter nå.

Vokst masse mentalt og psykisk!

Er så moro!

kos dere!

hihi, er det det man kan kalle puppylove? :)

Skrevet

Puppylove, tihi! Passet bra!

Men hun er jo bare det nydeligste...

Hvordan går det nå?

Som forventet?

Noe du ikke hadde tenkt før? Noe som gikk lettere enn tenkt?

Er hun snill?

Ah, savner nesten den første uka alt jeg.

Den er spesiell.

Skrevet
Puppylove, tihi! Passet bra!

Men hun er jo bare det nydeligste...

Hvordan går det nå?

Som forventet?

Noe du ikke hadde tenkt før? Noe som gikk lettere enn tenkt?

Er hun snill?

Ah, savner nesten den første uka alt jeg.

Den er spesiell.

Jo, det går veldig fint! Tina er ei skikkelig glad jente, veldig sosial og trygg, så det er bra. Var jo innstilt på at det ble mye arbeid med lufting, nattevåk, lek osv så det har egentlig gått veldig bra! Det jeg var mindre forberedt på var hvor knyttet man blir til den lille! Tanker som "har hun vondt nå?", "Blir dette for mye for henne?", " Gjør jeg rett?" o.l er innom rett som det er! Dessuten er valpebitingen mye mer smertefull og intens enn det jeg hadde trodd... au!:icon_confused:

Etter den første uka nå, føler jeg at jeg begynner å bli kjent med henne, så slapper mer av iallefall!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...