Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har blitt tante!


Marianne

Recommended Posts

Endelig endelig endelig endlelig kom han! ;)

Han kom idag, etter litt brask og bram, men alt gikk bra tilslutt (med hjelp av en sugekopp ;) ) Han er så nydelig og jeg er så stolt! ;)

En stor gutt: 4420 gram og 53 cm lang, og enda hadde hun 9 dager til terminen...! ;)

Det ligger masse bilder i bloggen på siden min her er en smakebit! :whistle:

Bilde46.jpg

Fine lille nye familien! ;)

09-12.jpg

Og nei, navn er enda ikke bestemt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var utrolig søt! ;) Hva med en navnetråd? Han er vel fra A - kullet? ;)

Hehehe ja han er fra A-kullet! ;) Sebastian er et alternativ ihvertfall, men kjenner jeg de foreldrene rett så får han ikke navn på en stund enda...... :rolleyes:

Gratulerer så mye! :icon_fun:

Nå er du vel verdens stolteste tante tenker jeg.

Takk og JEPP det skal jeg love deg!! :whistle: Jeg er forelsket på ordentelig... Helt solgt ;) også lukter han så godt.. *sukk*

Jada jeg vet... :rolleyes: Jeg er håpløs...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh! Gratulerer så masse. Sånt er så moro. Jeg ble tante for første gang for litt over 11 måneder siden! :whistle: Og det er stort altså. Var helt rørt jeg da... Og tenk at lillegutt snart er 1 år allerede! :shocked:

Jaja. Gratulerer så mye (igjen ja ;) ) Er jo deilig å være tante da, for da er det bare å sende ungen videre når han begynner å grine. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye tante Marianne... :whistle:

Stort øyeblikk å bli tante, jeg vet, så jeg lurer på HVOR stort det egentlig er å bli mor...?

Men hvem trenger vel å være mor når man kan være verdens kuleste tante.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig baby tid for både to og fire nå ;)

Gratulerer Tante :icon_fun:

Hehehe ja det var veldig også! Tanken slo meg også, 3 på rad! ;)

Jaja. Gratulerer så mye (igjen ja ;) ) Er jo deilig å være tante da, for da er det bare å sende ungen videre når han begynner å grine. ;)

Hehe, det bryr jeg meg fint lite om! Vanligvis så er det bebiser som blir sendt til meg når de gråter, jeg har en tendens til å roe de ned så de sovner! ;)

Gratulerer så mye tante Marianne... :P

Stort øyeblikk å bli tante, jeg vet, så jeg lurer på HVOR stort det egentlig er å bli mor...?

Men hvem trenger vel å være mor når man kan være verdens kuleste tante.. :whistle:

Ikke sant, det tenker jeg også! Men jeg lover, jeg skal bli verdens kuleste og besteste tante! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :icon_fun:

Åja, jeg er skikkelig misunnelig. Heldigvis så har jeg 2 venninner som har fått baby nettopp, så jeg stjeler de av og til :whistle: Ellers så håper jeg på at storebroren min kan komme i gang med familielivet (sånn at jeg kan vente noen år til ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :icon_fun:

Åja, jeg er skikkelig misunnelig. Heldigvis så har jeg 2 venninner som har fått baby nettopp, så jeg stjeler de av og til :) Ellers så håper jeg på at storebroren min kan komme i gang med familielivet (sånn at jeg kan vente noen år til :) )

Hehe, ja det er noen som har mast på oss også.. Søsteren er 31 og jeg er 27 og dette var den første bebisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Fiiiine bebisen :)

Hehehe ja han er fra A-kullet! :P Sebastian er et alternativ ihvertfall, men kjenner jeg de foreldrene rett så får han ikke navn på en stund enda...... :rolleyes:

Det er bare hundefolk som sier sånt, at første barnet er a-kull *ler*

Mine barn fikk forøvrig ikke ordentlige navn før de var 5-6 uker gamle, tror jeg? Man må jo bli kjent med de først, liksom.. Frem til da het de gryntegrisen og snorkfrøken :rolleyes:

Takk og JEPP det skal jeg love deg! :) Jeg er forelsket på ordentelig... Helt solgt :) også lukter han så godt.. *sukk*

Jada jeg vet... :rolleyes: Jeg er håpløs...! :P

Stort øyeblikk å bli tante, jeg vet, så jeg lurer på HVOR stort det egentlig er å bli mor...?

Men hvem trenger vel å være mor når man kan være verdens kuleste tante.. :)

Vel, selv jeg som egentlig ikke liker barn, syns at det var stort å bli mor.. Selv om jeg ikke helt fikk den store morslykke-følelsen med en gang, så var jeg ganske fjollete tror jeg? Og nyfødte babyer lukter godt! Og man skal sitte og se på de når de sover, ta på de bittesmå fingrene og de übersøte tærne (og jeg liker ikke tær, bare for å ha nevnt det) og bare pille litt på de!

Og det er helt sikkert fint for mor å ha tanter til barnet som blir like fjollete tror jeg? Mine barn har bare onkler de, men de ble smårare de og.. Min tattis-dekorerte bror som tror han er tøffere enn toget gjorde det til en vane å legge seg på sofaen med snorkfrøkna (da het hun kanske Camilla alt, når jeg tenker meg om? hehe) og hvile middag når han kom hjem fra jobb (vi bodde sammen med foreldrene mine i noen måneder mens vi ventet på at leiligheten i kjelleren skulle bli ferdig.. For man begynner jo å bygge en ukes tid før man må flytte inn, det er helt normalt det? :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :P Nydelig unge han var!

Gratulerer som tante til en alldeles skjønn guttebass! :)

Takk! :)

Gratulerer! Fiiiine bebisen :P

Det er bare hundefolk som sier sånt, at første barnet er a-kull *ler*

Mine barn fikk forøvrig ikke ordentlige navn før de var 5-6 uker gamle, tror jeg? Man må jo bli kjent med de først, liksom.. Frem til da het de gryntegrisen og snorkfrøken :rolleyes:

Vel, selv jeg som egentlig ikke liker barn, syns at det var stort å bli mor.. Selv om jeg ikke helt fikk den store morslykke-følelsen med en gang, så var jeg ganske fjollete tror jeg? Og nyfødte babyer lukter godt! Og man skal sitte og se på de når de sover, ta på de bittesmå fingrene og de übersøte tærne (og jeg liker ikke tær, bare for å ha nevnt det) og bare pille litt på de!

Og det er helt sikkert fint for mor å ha tanter til barnet som blir like fjollete tror jeg? Mine barn har bare onkler de, men de ble smårare de og.. Min tattis-dekorerte bror som tror han er tøffere enn toget gjorde det til en vane å legge seg på sofaen med snorkfrøkna (da het hun kanske Camilla alt, når jeg tenker meg om? hehe) og hvile middag når han kom hjem fra jobb (vi bodde sammen med foreldrene mine i noen måneder mens vi ventet på at leiligheten i kjelleren skulle bli ferdig.. For man begynner jo å bygge en ukes tid før man må flytte inn, det er helt normalt det? :rolleyes: )

Hehe, ja jeg er ganske så tussete! Nå søsteren fortalte at hun var gravid så grein jeg som en sil! Og når jeg fikk vite at han var født så grein jeg i sånn ca en time! Tussete...? :P

Hvis du så på den filmen i bloggen min så lager han ganske så mye lyder, sånn ca hele tiden! Skjønninen til tantesin det! :)

Jeg har foreløbig ikke greid å finne et plagg som det står tantes elskling på og det vil jeg ha! Finner med farmors og mormors elskling,men ikke tantes *hrmpf* Så hvis det er noen som vet hvor jeg kan få tak i det på så blir jeg veldig glad for et lite pip!

Nå skal jeg å besøke han igjen! :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Hehe, ja jeg er ganske så tussete! Nå søsteren fortalte at hun var gravid så grein jeg som en sil! Og når jeg fikk vite at han var født så grein jeg i sånn ca en time! Tussete...? :)

I know! Man blir helt sprø... Jeg og grein så snørr og tårer rant både når hun ble født og når hun ble "annonsert". Og jeg får ennå klump i halsen jeg, bare jeg ser henne, og kan som Tone sier, bare titte, kjenne og ta litt i evigheter når jeg treffer henne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅååh så heldig! Har også lyst til å bli tante men mine to eldre søsken er ikke særlig produktive. Jaja jeg har nå tre og et halv tantebarn på fire foter :)

Og så rasler det jo en liten smule i eggstokkene mine av å se og høre om sånt :)

Du får kose deg med lille hjerteknuseren. Du blir sikkert en flott tante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know! Man blir helt sprø... Jeg og grein så snørr og tårer rant både når hun ble født og når hun ble "annonsert". Og jeg får ennå klump i halsen jeg, bare jeg ser henne, og kan som Tone sier, bare titte, kjenne og ta litt i evigheter når jeg treffer henne... :)

JAA! Han er så skjønn!! Kommer fra sykehuset nå, og han er, om mulig, enda skjønnere idag! *sukk*

Du får kose deg med lille hjerteknuseren. Du blir sikkert en flott tante :)

Utolig hyggelig skevet, tusen takk! :P

Når mamma og jeg satte oss inn i bilen og jeg så på klokka ble jeg jo litt overrasket og sa Oi, hadde ikke tent å bli så lenge da! (Har en skoleoppgave å skrive) Mamma humret litt og sa; Ja du var ikke akkurat lett å få med hjem da..!

Skjønner ikke hva hun mener..... :)

:P

10.jpg

Ja jeg er solgt..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåmmin så søt en gutt :)

Nå er det bare å vente på at storebroren min får fingra ut og forlove seg med kjærsten sin,og da er det nok ikke lenge til jeg får tittelen 'tante' =D

Hehe, det er ikke ringen på fingeren som lager bebisen vet du...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...