Gå til innhold
Hundesonen.no

Titanic

Guest Christine

Recommended Posts

Skrevet

Titanic kan jeg se uten å grine... Itt`no problem ;)

Men å se Pay It Forward ..uten å grine.. ;) Det går ikke det ;)

Men jeg gråt faktisk da jeg så Istid 1, åsså jeg da så ;)

Og The Green Mile ;) Da kommer tårene :rolleyes:

Og den derre.... Armageddon og .... kommer ikke på navnet :whistle:

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Litt OT, men Betty - A walk to remember er jo 10 ganger tristere :closedeyes:

Hmm nå er det lenge siden jeg har sett titanic men den var da mye tristere enn a walk to remember syns nå jeg. A walk to remember var bare rørende å fin den ;)

Guest Christine
Skrevet
Å se Titanic uten å gråte er ikke vanskelig. Uten å le er faktisk mye verre...

Jammen.. Du er mann! :rolleyes:

Skrevet

Og vi kan grine til både bøker og filmer også. ;) ("Hapi" av Wilbur Smith leses kun i enerom altså. :Laugh: )

Men ikke Titanic...

Skrevet

Nei, jeg griner faktisk ikke av Titanic... Jeg griner av de fleste andre filmer, men ikke Titanic. Merkelig det der, for jeg synes den er supertrist! Tristeste scenen er når moren leser for barna sine, da var det nesten tårene spratt frem :closedeyes:

EDIT: Tror noe av grunnen til at jeg ikke beynte å grine av den i går, var de hel****es reklamepausene på tv3, hrmf!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hm... da er jeg også mann. <_< Er bare en gang jeg har hatt tålmodighet til å se hele titanic, og må innrømme at jeg syns hele greia er ganske oppskrytt. Det finnes tusenvis av filmer som er mye bedre enn den.

Er sjelden jeg griner av filmer, men det kan skje. Og bøker! Jeg er nok mer boktypen enn filmtypen. Blir lettere rørt av og lever meg inn i bøker.

Skrevet

Nå setter jeg på titanic, med alternativ slutt! Kommer nok til å være litt deprisiv når jeg er tilbake på dyresonen om 3 timer! ;)

Skrevet
Nå setter jeg på titanic, med alternativ slutt! Kommer nok til å være litt deprisiv når jeg er tilbake på dyresonen om 3 timer! ;)

Alternativ slutt? Hvordan slutter den da? Happy ending, eller? :whistle:

Skrevet

Jøss, føler meg ganske følelsesløs jeg. Skjelden jeg griner av bøker og filmer egentlig. Unntatt Ringeren i Notredame, eneste filmen jeg har grini av, og det var bare fordi jeg syns så synd på quasimodo.

Skrevet
Alternativ slutt? Hvordan slutter den da? Happy ending, eller? ;)

Den slutter nesten likt bare den forandringen at han som "leter" etter diamanten kommer når hun skal kaste diamanten (tror jeg!) og prøver å stoppe hennne. Men til slutt så får hun kaste den ut i havet da:)

Skrevet
Den slutter nesten likt bare den forandringen at han som "leter" etter diamanten kommer når hun skal kaste diamanten (tror jeg!) og prøver å stoppe hennne. Men til slutt så får hun kaste den ut i havet da:)

Ok, hehe.

Skrevet

Har ikke orka å sett Titanic mer enn en gang... Begynte å grine når rulleteksten kom.. Den sangen er jo så fin ;) Begynner å grine veldig fort egentlig, litt plagsomt og...

Skrevet

Gjorde nok det i begynnelsen, men klarer nå å holde meg. Jeg griner av nesten alt! Eller blir veldig rørt og våt i øynene. I dag ble jeg rørt da jeg så en gjeng gamle folk hadde startet et kor i Usa og dro rundt og sang også døde han ene uka før forestillinge, ( ikke rart siden alle var 70-80 +/-)

Men alså, så rørt vil jeg ikke være ;)

Skrevet

Jeg gråt de første gangene jeg så Titanic, men ikke nå lenger. Men jeg husker første gangen jeg så den på kino... Jeg og en venninne klarte ikke å slutte å gråte etter at filmen var ferdig, så vi satt på en bussholdeplass midt i sentrum å hikstet! :) Pay It Forward derimot, den klarer jeg ikke å se uten å felle en tåre eller ti.

Skrevet

Jeg er like dum hveer gang jeg. :) Skriker å hyler om at de må rekke en sånn livbåt og at de livbåtene må komme tilbake hver eneste gang jeg ser den. Også ender det med at jeg sitter der å bader i tårer.

Det verste er når Rose sier til Jack: I love you. Så sier Jack: Oh, don't you say that. It's not over!

Og når båtene kommer tilbake, så sier Rose: Jack, a boat. Jack! JACK! Så må hu bare slippe han ned i vannet.

Da braker det løs i tåregangen her. :)

My heart will go on. :)

Skrevet
Jeg er like dum hveer gang jeg. :) Skriker å hyler om at de må rekke en sånn livbåt og at de livbåtene må komme tilbake hver eneste gang jeg ser den. Også ender det med at jeg sitter der å bader i tårer.

Det verste er når Rose sier til Jack: I love you. Så sier Jack: Oh, don't you say that. It's not over!

Og når båtene kommer tilbake, så sier Rose: Jack, a boat. Jack! JACK! Så må hu bare slippe han ned i vannet.

Da braker det løs i tåregangen her. ;)

My heart will go on. :P

hehe.. ja sånn er jeg også :) Jeg lever meg så veldig inn i filmene jeg ser, så jeg pleier alltid å sitte å rope.. hehe.. Det kan være ganske flaut til tider :) Ihvertfall når jeg ser Titanic sammen med samboeren som da altså synes den er sååå teit! hehe.. Jeg griner også hver gang, men jeg griner av alt jeg.. Skikkelig teit når jeg skal se film med noen jeg ikke kjenner så godt. Er jo den sippungen..

Skrevet

Første gangen da jeg så den på kino, sovnet jeg når båten begynte å kantre. Da måtte jeg jo se den en gang til siden jeg gikk glipp av slutten, men jaggu klarte jeg å sovne da DiCaprio døde.

Når jeg har sett den i mer voksen alder, må jeg innrømme at det mest rørende er den eldre damen (Rose) som forteller. Da blir jeg litt rørt. Ellers syns jeg filmen har en overrepresentasjon av romantiske klisjeer. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...