Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodspor igjen.


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg finner mange topicer om blodspor, men ingen om hvordan man skal begynne. Vi prøvde litt spor siste kursdagen på et kurs jeg gikk, og rex fattet poenget ganske fort. Fremgangsmåten vi brukte var å slepe en leke/kong for så å legge den i slutten av sporet. Så gikk vi med bikkja etterpå. Så fikk den belønningen på slutten.

Men nå lurer jeg litt på blodspor. Hvordan begynne?

Kjøper blod i butikken, drypper det i et spor? Helst rett frem i begynnelsen?

Hvor lenge skal det ligge før man går det?

Hva gjør man i enden? Legger man godbiter, eller hva gjør dere?

Noe annet som er kjekt å vite?

Fint om noen kan forklare det litt utdypet, (kun som hobby og aktivisering) hvordan man går frem, og alt som trengs å vites...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg driver med ettersøk og sportrening. På hjemmesida mi finner du alt du trenger å vite om du leser

Blodspor - en innføring.

Kort fortalt så bruker du matblod kjøpt i butikk eller blod fra slakteri. Spark opp starten og blod ekstra der og drypp deretter blod for hver annet skritt du tar. Første sporet kan godt være rett fram og ikke så langt slik at hunden får teste ut hva dette er for noe. La det ligge et par timer før du går det. Etterhvert øker du vanskelighetsgraden. Flere detaljer finner du som sagt i artikkelen. Ellers er det bare å spørre i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei!

Jeg driver med ettersøk og sportrening. På hjemmesida mi finner du alt du trenger å vite om du leser

Blodspor - en innføring.

Kort fortalt så bruker du matblod kjøpt i butikk eller blod fra slakteri. Spark opp starten og blod ekstra der og drypp deretter blod for hver annet skritt du tar. Første sporet kan godt være rett fram og ikke så langt slik at hunden får teste ut hva dette er for noe. La det ligge et par timer før du går det. Etterhvert øker du vanskelighetsgraden. Flere detaljer finner du som sagt i artikkelen. Ellers er det bare å spørre i vei!

Oii, supert for n00bs som meg og pelsen! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...