vipsen Skrevet 30. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2007 Må ha det, bare må ha det - i dag har det kommet et 120 liters kar i hus Fått satt det opp med rådasand, røtter og en del avleggere fra det største karet i tillegg til en innkjørt fluvalpumpe så regner med det er kjapt oppe og går - bilder kommer Planen for dette karet er corydoras, et par apistogramma og stimfisk av en eller annen sort, prøve å finne noe annet enn noen/kardinal tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 30. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2007 Gleder meg til å se bilder! Og god bedring med litersyken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 31. Mars 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Og god bedring med litersyken! Ssshh... Har bare 160 + 120 + 63 nå..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 31. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Ssshh... Har bare 160 + 120 + 63 nå..... Hehehe, that's my girl! Jeg vurderte faktisk STERKT å kjøpe et kar på 530 liter.. Hører vel med til historien at jeg bor på 50 kvm.... Jeg hadde fysisk fått plass til det, det var jo tross alt "bare" 160 ca langt..! Gikk vel litt opp for meg hvor stort det var når en venninne av meg lo godt og sa at det var like langt som henne det! Det hadde blitt akvarie med leiligheten tredd rundt det så jeg klarte å være fornufting (og/eller pysete) og la det være, og ja det var en tøff avgjørelse..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 31. Mars 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Hehe, jeg har latt to supertilbud på kar på 3-400 liter gå siste to ukene *sukk* Plassen og lommeboken var ikke enig ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 31. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Det er bare en ting å gjøre... Kjøpe større kåk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowgli Skrevet 31. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Grattis med nytt kar! Siden du har et ferdig innkjørt filter er karet fort ferdig og det er bare å begynne å sette inn fisk samt at du slipper nitritten - lucky you! Forslag til sør-amerikanske stimfisker: - dolkestikktetra (nydelig fisk med litt størrelse på) - smykketetra (en lekker og litt "uvanlig" tetra) - kobbertetra - rødmunntetra (drittøff!) - rødøyetetra Valgene mange så det er bare å finne den som passer og som du liker. Hvilken cory har du tenkt å ha i karet da? Eeeeelsker coryer så må bare spørre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 31. Mars 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Grattis med nytt kar! Siden du har et ferdig innkjørt filter er karet fort ferdig og det er bare å begynne å sette inn fisk samt at du slipper nitritten - lucky you! Jepp, vet - fikk det helt 'gratis', i og med at jeg har hatt dobbelt med filter når jeg kjørte i gang det utvendige - blir litt overkill for karet, men kan heller kjøre inn det andre parallelt og bytte ut senere. Forslag til sør-amerikanske stimfisker: - dolkestikktetra (nydelig fisk med litt størrelse på) - smykketetra (en lekker og litt "uvanlig" tetra) - kobbertetra - rødmunntetra (drittøff!) - rødøyetetra Har tenkt på de totre sistnevnte, bare finne et sted de har dem. Ikke alle steder jeg kjøper fisk nemlig Hvilken cory har du tenkt å ha i karet da? Eeeeelsker coryer så må bare spørre... Ikke helt sikker, lurer litt på å hive over sterbaien fra det minste karet og kjøpe noen flere av dem. Kjøpte to grupper med cory i går til de to karene som går allerede, fire forskjellige (axelrodi, julii, sterbai og habrosus VF) som svømmer rundt her nå, de er søøøøøte *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 31. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Du vet Virrevips, at nye fisk krever bilder, ikke bare nytt kar...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 31. Mars 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Du vet Virrevips, at nye fisk krever bilder, ikke bare nytt kar...! Går ikke an å ta bilder når det er sol vel :icon_fun: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 31. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Var vel ikke sol i hele går vel...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 31. Mars 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 Var vel ikke sol i hele går vel...! Jupp. Og dagen før. Og dagen før. I Bergen! :icon_fun: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 31. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2007 I Oslo også..! Ta bilder i kveld da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 10. April 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. April 2007 Da har det flyttet inn litt fisk oppi her: 3 stk Corydoras schwartzi 2 stk Apistogramma hongsloi 10 stk øksefisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowgli Skrevet 10. April 2007 Rapporter Share Skrevet 10. April 2007 Garttis! A. hongsloi er nydelig! Og det passer bra med en slik "fargeklatt" sammen med schwartzien. Er det vanlig "salt/pepper" øksefisk du har? Vær litt obs på at de er svært utsatte for sykdommer, spesielt hvitprikk, hvis du ikke allerede visste det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 10. April 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. April 2007 Garttis! A. hongsloi er nydelig! Og det passer bra med en slik "fargeklatt" sammen med schwartzien. Er det vanlig "salt/pepper" øksefisk du har? Vær litt obs på at de er svært utsatte for sykdommer, spesielt hvitprikk, hvis du ikke allerede visste det da. I know Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 10. April 2007 Rapporter Share Skrevet 10. April 2007 Føler at jeg gjentar meg sel bittelitt her men bilder....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 11. April 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. April 2007 Noen som har forslag til en siste gruppe fisk å ha oppi som holder seg i midtpartiet av karet? Vet ikke om jeg vil ha flere ciklider der, kanskje et par nøkkelhullciklider eller annet fredelig, men har lurt litt på en liten stim store tetra, skjørtetetra eller noe i den duren. En stim på 10-15 små tror jeg vil bli litt voldsomt oppi der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowgli Skrevet 11. April 2007 Rapporter Share Skrevet 11. April 2007 Skjørtetetra er jo en grei nok fisk det, men de kan også være temmelig dominante og bøllete... Hva med f.eks. Lyktetetra? Eller Kileflekktetra? Eller Dolkestikktetra? Eller, eller...hehehe! Det er jo så mange flotte å velge mellom. Tror ikke jeg ville satt inn flere ciklider i et så relativt lite kar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 14. April 2007 Rapporter Share Skrevet 14. April 2007 Ja, her vil vi se bilder!! Høres flott ut, men det er ikke nok med ord.. Et bilde sier mer en tusen ord vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 15. April 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. April 2007 Bilder! Skal mere planter foran filteret til venstre når ting bare vokser seg til så jeg får fordelt litt. Lurer på å sage av den største roten så den blir liggende på sanden, men er ikke helt sikker enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 15. April 2007 Rapporter Share Skrevet 15. April 2007 Woho, endelig bilder! Syns det var kult at roten sto opp sånn jeg da! Men hva skjedde med bilder av fisken da....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 15. April 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. April 2007 Men hva skjedde med bilder av fisken da....? Når noen spanter på meg et kamera ;p Nytter ikke med tre sekunders reaksjonstid, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 15. April 2007 Rapporter Share Skrevet 15. April 2007 Når noen spanter på meg et kamera ;p Nytter ikke med tre sekunders reaksjonstid, hehe. Hehehe nei det blir litt vanskelig da, så du er sånn nesten unskyldt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowgli Skrevet 16. April 2007 Rapporter Share Skrevet 16. April 2007 Wow! Nå så lekkert! Absolutt nydelig er det og jeg synes ikke du bør senke rota lenger ned i grusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar