Gå til innhold
Hundesonen.no

120 l søramerikansk


vipsen

Recommended Posts

Må ha det, bare må ha det - i dag har det kommet et 120 liters kar i hus :) Fått satt det opp med rådasand, røtter og en del avleggere fra det største karet i tillegg til en innkjørt fluvalpumpe så regner med det er kjapt oppe og går - bilder kommer :ahappy:

Planen for dette karet er corydoras, et par apistogramma og stimfisk av en eller annen sort, prøve å finne noe annet enn noen/kardinal tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ssshh... Har bare 160 + 120 + 63 nå..... :ahappy:

Hehehe, that's my girl! :)

Jeg vurderte faktisk STERKT å kjøpe et kar på 530 liter.. Hører vel med til historien at jeg bor på 50 kvm.... Jeg hadde fysisk fått plass til det, det var jo tross alt "bare" 160 ca langt..! Gikk vel litt opp for meg hvor stort det var når en venninne av meg lo godt og sa at det var like langt som henne det! :)

Det hadde blitt akvarie med leiligheten tredd rundt det så jeg klarte å være fornufting (og/eller pysete) og la det være, og ja det var en tøff avgjørelse..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nytt kar!

Siden du har et ferdig innkjørt filter er karet fort ferdig og det er bare å begynne å sette inn fisk samt at du slipper nitritten - lucky you!

Forslag til sør-amerikanske stimfisker:

- dolkestikktetra (nydelig fisk med litt størrelse på)

- smykketetra (en lekker og litt "uvanlig" tetra)

- kobbertetra

- rødmunntetra (drittøff!)

- rødøyetetra

Valgene mange så det er bare å finne den som passer og som du liker.

Hvilken cory har du tenkt å ha i karet da? Eeeeelsker coryer så må bare spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nytt kar!

Siden du har et ferdig innkjørt filter er karet fort ferdig og det er bare å begynne å sette inn fisk samt at du slipper nitritten - lucky you!

Jepp, vet - fikk det helt 'gratis', i og med at jeg har hatt dobbelt med filter når jeg kjørte i gang det utvendige - blir litt overkill for karet, men kan heller kjøre inn det andre parallelt og bytte ut senere.

Forslag til sør-amerikanske stimfisker:

- dolkestikktetra (nydelig fisk med litt størrelse på)

- smykketetra (en lekker og litt "uvanlig" tetra)

- kobbertetra

- rødmunntetra (drittøff!)

- rødøyetetra

Har tenkt på de totre sistnevnte, bare finne et sted de har dem. Ikke alle steder jeg kjøper fisk nemlig :rolleyes:

Hvilken cory har du tenkt å ha i karet da? Eeeeelsker coryer så må bare spørre...

Ikke helt sikker, lurer litt på å hive over sterbaien fra det minste karet og kjøpe noen flere av dem. Kjøpte to grupper med cory i går til de to karene som går allerede, fire forskjellige (axelrodi, julii, sterbai og habrosus VF) som svømmer rundt her nå, de er søøøøøte *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Garttis!

A. hongsloi er nydelig! Og det passer bra med en slik "fargeklatt" sammen med schwartzien.

Er det vanlig "salt/pepper" øksefisk du har? Vær litt obs på at de er svært utsatte for sykdommer, spesielt hvitprikk, hvis du ikke allerede visste det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garttis!

A. hongsloi er nydelig! Og det passer bra med en slik "fargeklatt" sammen med schwartzien.

Er det vanlig "salt/pepper" øksefisk du har? Vær litt obs på at de er svært utsatte for sykdommer, spesielt hvitprikk, hvis du ikke allerede visste det da.

I know :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til en siste gruppe fisk å ha oppi som holder seg i midtpartiet av karet? Vet ikke om jeg vil ha flere ciklider der, kanskje et par nøkkelhullciklider eller annet fredelig, men har lurt litt på en liten stim store tetra, skjørtetetra eller noe i den duren. En stim på 10-15 små tror jeg vil bli litt voldsomt oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørtetetra er jo en grei nok fisk det, men de kan også være temmelig dominante og bøllete...

Hva med f.eks. Lyktetetra? Eller Kileflekktetra? Eller Dolkestikktetra? Eller, eller...hehehe! Det er jo så mange flotte å velge mellom.

Tror ikke jeg ville satt inn flere ciklider i et så relativt lite kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...