Gå til innhold
Hundesonen.no

hva savner du fra butikkene?


Benedicte

Recommended Posts

*Split-isen

*Dux eller duxi eller noe sånt...?? Liten pakke med tre små sjokoladebiter. Karamell overtrukket med sjokolade... Noen SGT'er som vet hva jeg mener...?

*Også Dajm-kjeksen 7-11 solgte for noen år siden...

*Og rød og blå Riegel selvsagt

*Blå Hubba Bubba, med sånne store biter som det var i gamle dag, da det holdt å ta en tyggis liksom.

*Nøttekuler... :D DET har jeg lett etter mange ganger det, både i inn og utland...

Ja Riegel (den er det lenge siden forsvarnt) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Jeg husker Dux! Veldig god den.. Og Hubba Bubba med store biter - kan ikke fatte hvorfor de måtte lage de små? Det er juks det.. Funny og Shake var og tyggiser som var gode, eller?

Ja Shake ja... Den så jeg for meg, men kunne ikke huske hva den het!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog Riesensjokoladen.. Mulig at den ikke er borte, men jeg har ikke sett den på et par år.. DEN var god den.. *savne*

Maria: nei, sånn er det her og.. hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade formet som appelsin, og BUGG, men da må den koste 50 øre :D

Ja det er noe jeg savner, og det er sjokoladen Opal og Sol is... og så den banansjokoladen som var pakka inn i gult papir og var forma som en banan.

Krembanan, finnes enda den, kjøpte den senest i julen i Sogn :D

Pepsi Chrystal ja, "hjemmebrent-Pepsi`en" :D

Cola light med sitron, nå selges bare lime...

Soho-sjokolade

KJEFT!

Tom og Jerry-brus! Teite Lerum som slutter å lage brus...... :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ! Den disney sjokoladen var så god! Fikk alltid en sånn en når vi hadde vært ekstra snille og det var så kos! :D

Ellers så savner jeg;

- Soho!

- Apelsin sjokoladen<3

- Mileniumssjokoladen! (noen som husker den? Fyrverkeri i munnen!:D)

- Snack pack :D((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
*Split-isen

*Dux eller duxi eller noe sånt...?? Liten pakke med tre små sjokoladebiter. Karamell overtrukket med sjokolade... Noen SGT'er som vet hva jeg mener...?

*Og rød og blå Riegel selvsagt

*Blå Hubba Bubba, med sånne store biter som det var i gamle dag, da det holdt å ta en tyggis liksom.

Aaaaahhh - Dux, de var go'e...... split isen - en favoritt og hubba-bubba - fantastisk - men sånn seriøst - de bitene ER like store som før, det bare vi som har blitt større liksom......

Blå hubba var best, digga den lakris smaken jeg altså.

Riegel.... hmmmmmmmm

... jeg savner sånne små grønne sure sukkertøy som man fikk kjøpt i løsvekt og kosta 10 øre jeg, de var veldig veldig go'e.

....Kjeft

Sånn egentlig så savner jeg de gamle prisene jeg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dux eller duxi eller noe sånt...?? Liten pakke med tre små sjokoladebiter. Karamell overtrukket med sjokolade... Noen SGT'er som vet hva jeg mener...?

*Og rød og blå Riegel selvsagt

*Blå Hubba Bubba, med sånne store biter som det var i gamle dag, da det holdt å ta en tyggis liksom.

*Nøttekuler... :) DET har jeg lett etter mange ganger det, både i inn og utland...

Mmmm...

Sånn egentlig så savner jeg de gamle prisene jeg *ler*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ganske enkelt barndommens is! Den gangen var isen mye bedre og mye større! Er det noen som husker Jet-is? Den hadde en plastfigur inni som sto fast i pinnen, (husker bl.a bilen til bestemor duck). Jeg husker hvor voldsomt spennende det var hvilken figur som skjulte seg inni isen...

O barndom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, her var det mye godt som har blitt borte fra hyllene *sukk* skulle ønske det kunne komme tilbake jeg... eneste som jeg kommer på som ikke er nevnt er champanjedrops. Hvite drops med noe bruspulver greier i, oooh... skulle gitt mye for å få et slikt drops i munnen igjen sikkle, sikkle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse jeg savner... de fjerner ting som ikke sleger så godt... griske folk..

jeg har da sagt til is mannen på jobben at jeg krever å få Pæreis og Drillo isen tilbake.... men neida... :ahappy:

Også savner man disney sjokoladen, også savner man bugg... også savner man sånn kjeeeempe god annen sak, den spiral isen, som de også tok vekk... ALLTID tar de vekk IS som jeg LIKER... gromf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmmmm snackpac!!

sohoo

drillo isen

bugg tyggi

å selvfølgelig den appelsin sjokoladen du kunne slippe i gulvet!

å french fries paprika chips!

å kjeft drikken ser jeg også lite til

og de bjørnene med noe saft drikke inni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner to ting, tror jeg.

Rød Smash (det går fint med den gule altså, men syns det var hyggelig å kunne velge).

No sånne hundegodbiter fra Friskies eller noe. Var i en grønn pakning, og det var sånne sticks eller noe som man kunne dele opp i mindre biter. Utrolig praktisk som turgodis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den som kom sånn ca samtidig med helnøtt og fruknøtt? Hadde oransje(tror jeg) på papiret, var små peanøtter inni, og smakte litt salt?

jupps, akkurat den jeg mener.. endelig noen som husker den.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som husker en chipspose som het "Corney"??? Jeg skrev t.o.m et klagebrev til Maarud når den forsvant. (Jeg var vel rundt 10 år kan jeg tenke meg)

De satte ikke igang produksjonen for meg, men de sendte meg en ESKE full av Maarud produkter! Yey :icon_fun:

Eller hva med de Kitty kjærlighetene du kunne blåse på, så fikk du en ball til å fly?

Og slike stoore, rosa sukkerbelagte skumgummibiter du fikk kjøpt i løsvekt.... Kanskje like greit at de forsvant andre steder enn i min mage :rolleyes: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurkshampo? Neei - nå ble jeg nostalgisk her, jeg savner eplesjampoen med "eplekork" som luktet herlig - min aller første helt egne hund :) ble avlevert hjemme hos oss av oppdretteren sin en herlig vårdag (6. april, faktisk...) duftende av nettopp eple...Et uutslettelig minne fra en av de aller beste dagene i mitt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupps, akkurat den jeg mener.. endelig noen som husker den.. :P

Det var jo den beste sjokoladen da :) Syns det at den var litt salt i smaken, gjorde at den var så god. Den var liksom ikke lik noen annen... Den har jeg gått å savnet leeenge. Men har ikke husket hva den het. Men nå vet jeg det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...