Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetsbøker


Toller

Recommended Posts

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en god lydighetsbok på Canis.no.

Noen tips?

Jeg bruker treningsmetoden til Oslo Hundeskole, dvs. positiv forsterkning med korrigering.

Står helt fast, og trenger desperat hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest den selv, men hørt mye bra om "Med sikte på 10:an". av Svartberg.

Canis sin "Lydighetstrening i teori og praksis" er bra, og synes den kan brukes selv om man ikke bare trener med klikker. Men den beskriver mye bra oppbygging av øvelser mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg syns også Lydighetstrening i teori og praksis er veldig kjekk. Uansett hvordan du trener. Med sikte på 10`an er også en fin bok, som også er nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Vurderer selv å kjøpe "lydighetstrening i teori og praksis" Er den verdt pengene?

Jeg syns det hvertfall. Og prisen er ikke så stiv med tanke på at boken er tjukk som en murstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Okai.. Takk ;)

Men i "Lydighet i teori og praksis", står alle øvelsene i de fleste klassene?

Jess :)

Og i "Med sikte på 10an", er det bare svensk utgave av denne eller kan jeg få den på norsk? :)

Tror nok den bare finnes i svensk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I lydighetstrening i teori og praksis står det utførlig om hvordan man kan lære inn alle grunnferdighetene, og også tips til hvordan man kan sette sammen øvelsene i alle klasser i både lp og bruks. Veldig kjekt om man sitter litt fast på en øvelse og trenger tips til hvordan man kan komme videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
"Din hund fortsetter" er en ganske bra bok. Noen av tipsene er ganske utgått, men boka er virkelig bra ;)

Veldig enig med bcAmira ;) Men sånn er det med mange bøker. Tror ikke jeg har lest en bok jeg har vært 100% enig med i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg bare kjöpe en lydighetsbok, så er "Med sikte på 10'an" mitt absolutte valg! Den har blitt min Bibel når det gjelder lydighetstrening :ahappy:

Jeg har også "Lydighetstrening i teori og praksis", men synes at den er litt for dyr å kjöpe inn om det bare er konkurranselydighet man vil trene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...