Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få hunden til å skjønne cluet?


WheatenMali

Recommended Posts

Jeg sliter med kommandoer på Nena, når jeg sier ting til henne så står hun bare og ser dumt på meg, skal jeg få henne til å dekke MÅ jeg bruke hånda og bevege den mot gulvet hvis ikke blir hun sittende og stirre på meg, hvordan skal jeg få henne til å skjønne hva hun skal UTEN håndsignaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare å trene,trene,trene og trene... DEt kommer etterhvert!

Zico var også sånn - lenge!

Men for en mnds tid siden eller noe sånt så begynte han plutselig å høre etter UTEN håndbevegelsene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto mer irriterende er det når det ikke er valp, men derimot en hund på nesten to år. :roll:

:)

Hehe, ja det kan jeg skjønne. Men hu er vel i den perioden hun?

Der de blir litt vrange..*Huskerikkehvadetheter* #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Jeg sliter med kommandoer på Nena, når jeg sier ting til henne så står hun bare og ser dumt på meg, skal jeg få henne til å dekke MÅ jeg bruke hånda og bevege den mot gulvet hvis ikke blir hun sittende og stirre på meg, hvordan skal jeg få henne til å skjønne hva hun skal UTEN håndsignaler?

da ville jeg lagt henne ned litt fort og ubehagelig... da ville hunden skjønne at den må gjøre det med en gang, og fort... hvis ikkke gjør du det, og det blir ikke like behagelig som å legge seg ned selv...

Terrieren er en tøff hund, så du må prøve å være like tøff :P Det er beundrings verdig å trene en terrier :) de er slett ikke dumme, de bare har faste, og egne meninger om hva de vil og ikke vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg lagt henne ned litt fort og ubehagelig... da ville hunden skjønne at den må gjøre det med en gang, og fort... hvis ikkke gjør du det, og det blir ikke like behagelig som å legge seg ned selv...

Terrieren er en tøff hund, så du må prøve å være like tøff :P Det er beundrings verdig å trene en terrier :) de er slett ikke dumme, de bare har faste, og egne meninger om hva de vil og ikke vil :D

Men en valp kan det jo ikke kommandoen helt..

Ser jo det bare på Diego. Så da er det bedre å trene inn kommandoen bedre før enn begynner med ubehag?

(Hvis du ikke klikkertrener da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

åja, det er valp ja! da må du nok ta det litt roligere. Jeg ville sagt dekk en gang, vente 2 sekunder, hvis ikke hunden legger seg legger du den raskt ned. Ikke gi noe håndtegn, da vil du trene hunden til å gå etter bevegelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...