Gå til innhold
Hundesonen.no

Gikk vi for langt nå?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Syns ikke det var for langt.. :D

Du hadde jo pause, og du gav den jo vann.. ;)

Så har gått selv turer på 2-3 timer med Diego når han var 4 mnd.

Men da gikk jeg med han løs i skogen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, lar du henne dra i båndet??

Så lenge hun virker frisk og fin burde det være greit :D LiLi blir heller aldri sliten når vi går i skogen, det er jo så gøy. Jeg tror det viktigste er å ta pauser. For når det er så gøy, så er det vel lett at de glemmer at de blir slitne, det blir jo som med barn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt sikkert bra det :) Tror valpene har vett nok til å gi beskjed viss de synes turene blir alfor lange...

FEIL! En valp har overhodet ikke vett til å si ifra når den er sliten ! Den vil gå til den stuper for å være med flokken sin...så ta det med ro med en liten valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ta sjangsen med valpen? Det det kan ende med hvis dere går lengre og lengre turer nå når den er så liten er at den krever mer og mer som voksen. Den blir bare kjmpegiret. Gi den heller en liten tur og så litt hjernetrim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, lar du henne dra i båndet??

Så lenge hun virker frisk og fin burde det være greit :) LiLi blir heller aldri sliten når vi går i skogen, det er jo så gøy. Jeg tror det viktigste er å ta pauser. For når det er så gøy, så er det vel lett at de glemmer at de blir slitne, det blir jo som med barn. :D

Ja jeg gjorde det den gangen ja, hun var jo så ivrig, så jeg ga henne litt pause for treninga, hun er jo tross alt bare valp, så er ikke så nøye med det akkurat nå... Men vi trener på å ikke trekke her hjemme, at hun skal gå fot :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ta sjangsen med valpen? Det det kan ende med hvis dere går lengre og lengre turer nå når den er så liten er at den krever mer og mer som voksen. Den blir bare kjmpegiret. Gi den heller en liten tur og så litt hjernetrim :)

Jeg prøver å få en krevende hund..

Ettersom min rase er en Non-sporting dog, så går jeg mye tur osv med han.. Gjør alt for å få en litt mer krevende hund..

Men hadde jo som sagt ikke gjort det hvis jeg hadde en BC..

Wheaten terrier: Syns ikke du skal stoppe å gå så lange turer, så lenge hun får bestemme tempoet og får pauser så går det jo helt fint.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke veldig sliten ut nei, var jo så mye nytt og spennende, stoppa for hver tredje meter og skulle lukte på marke, er så mange som går tur der med hundene sine, dro i båndet nesten hele tiden...

Var litt steintrapper der også, bar henne for det meste opp og ned trappene, har hørt at valper ikke skal gå så mye i trapper, er ikke bra for beinbygninga... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke veldig sliten ut nei, var jo så mye nytt og spennende, stoppa for hver tredje meter og skulle lukte på marke, er så mange som går tur der med hundene sine, dro i båndet nesten hele tiden...

Var litt steintrapper der også, bar henne for det meste opp og ned trappene, har hørt at valper ikke skal gå så mye i trapper, er ikke bra for beinbygninga...  :?

Nei, bratte trapper er ikke bra for benbygningen..

Iallefall ikke for Diego. Og andre tunge raser..

Så hender jeg bærer han ned trapper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjorde det den gangen ja, hun var jo så ivrig, så jeg ga henne litt pause for treninga, hun er jo tross alt bare valp, så er ikke så nøye med det akkurat nå... Men vi trener på å ikke trekke her hjemme, at hun skal gå fot :)

Hvorfor i all verden gjorde du det? For å prøve å forvirre henne mest mulig? Jaja.. Du kan i alle fall ikke vente at hun skal gå uten å trekke når hun blir voksen da. Hunder skjønner ikke at noen ganger får de lov, og andre ikke. Det blir som å gi henne lov til å ta en kjøttkake fra fatet ditt en dag, bare fordi du er så glad den dagen, men neste dag blir du illsint når hun prøver det samme. Men men, hver sin smak. Jeg ville i alle fall aldri latt hunden min trekke.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du lærer henne jo å trekke. Det er det letteste man kan gjøre, nesten alle hundeeiere greier faktisk å lære hundene sine å trekke. Det eneste du trenger å gjøre, er å følge etter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mener fortsatt at det ikke gjorde noen skade, men skal kjøpe lengre bånd heller så får hun større frihet på en annen måte... Langline?

Hvor mye koster det?

Nei, er jo lov å ha forskjellige meninger :) Det er det jeg bruker flexi til, fordi jeg vil gi henne litt frihet til å snuse og sånn, uten at hun behøver å dra i båndet. Men langline funker jo også fint. Det er vel ganske forskjellig pris på dem. Men må vel ut med en hundrings i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare til å sette kommando på det..(Forek når den får lov å trekke så sier du fri. eller kjøper sele til den og når den har på den så får den lov å "trekke") Så blir ikke hunden forvirra..

Enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare til å sette kommando på det..(Forek når den får lov å trekke så sier du fri. eller kjøper sele til den og når den har på den så får den lov å "trekke")  Så blir ikke hunden forvirra..

Enkelt å greit.

Jepp :) Det er lurt. Men hvis man bare går og lar hunden trekke, da tror den at det alltid er greit. Selv foretrekker jeg å aldri la hunden trekke. Hva godt kommer det ut av det liksom? Hvis de ikke skal bli trekkhunder da selvfølgelig, men den karrieren ser i grunnen litt mørk ut for LiLi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Det er lurt. Men hvis man bare går og lar hunden trekke, da tror den at det alltid er greit. Selv foretrekker jeg å aldri la hunden trekke. Hva godt kommer det ut av det liksom? Hvis de ikke skal bli trekkhunder da selvfølgelig, men den karrieren ser i grunnen litt mørk ut for LiLi...

Hehe, tror ikke det er en karriere for LiLi nei.. :D

Ikke Diego heller.

Selv lar Diego ALDRI trekke. Ikke det at han gidder da.

Men hvis en dag jeg hadde bare latt han få lov, så hadde jeg nok satt en kommando på det.. Så hadde han sluppet å tro at han alltid får lov til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...