Gå til innhold
Hundesonen.no

Flexibånd

Wheaten terrier

Flexi-line/bånd  

26 stemmer

1. 1.

• Nei, bruk heller et vanlig bånd
      18
    • Ja, men kun om man har helt kontroll over hunden
      6
    • Ja, hvorfor ikke?
      2

Recommended Posts

Skrevet
joda, canis er klikker folk.... Men er det ikke rart med en ting.... de fleste med gode resultater i hundesporten er ikke klikkere ;)

Klikker er jo en veldig ny metode da.

Men anyway hvordan vet du at de ikke er klikkere?

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
på canis blir man piska om man er Nordenstammer hvertfall ;) det blei jeg hvertfall.... ble kalt for dyremisshandler osv...

det viser vel bare at det er mange uerfarende hunde eiere eller hunde elskere der da!

Skrevet
Vi bruker det - har ikke så stort valg akkurat ....

Nei, det er jo greit nok. Men da bør dere jo også være klar over at det er et klikkertrenings-forum, og at sansynligheten for at de jubler for Nordenstam-meninger er ganske lav.

Skrevet

Nei, det er jo greit nok. Men da bør dere jo også være klar over at det er et klikkertrenings-forum, og at sansynligheten for at de jubler for Nordenstam-meninger er ganske lav.

OI! Er Flexi-bånd nordenstam - vi har alltid tenkt på det som å gå tur med hunden :roll:

Skrevet

OI! Er Flexi-bånd nordenstam - vi har alltid tenkt på det som å gå tur med hunden :roll:

Tror kanskje Cavalier&Collie mente han brukte Flexibånd fordi han ikke hadde noe valg - ikke canis.no ;)

Og nei, flexibånd er IKKE Nordenstam. Hehe. Ganske langt fra, tror jeg.

Skrevet

Tror kanskje Cavalier&Collie mente han brukte Flexibånd fordi han ikke hadde noe valg - ikke canis.no :P

Og nei, flexibånd er IKKE Nordenstam. Hehe. Ganske langt fra, tror jeg.

Hæhæ :P Sånn sett ja.. Misforsto litt jeg da, sårri :P

Skrevet
Fordi jeg ikke får lov å bruke andre bånd...

Neida - det er greit - har det aldri løst, fester det på et hakk slik at båndet ikke er lenger enn et gjennomsnitts treningsbånd :wink:

Hva er vitsen med flexibånd da? :P

Skrevet
Fordi jeg ikke får lov å bruke andre bånd...

Neida - det er greit - har det aldri løst, fester det på et hakk slik at båndet ikke er lenger enn et gjennomsnitts treningsbånd :wink:

Så, når du trener lydighet f.ex, bruker du flexi da også?

Skrevet

Nope - bruker treningsbånd til trening - dessuten har jeg vanligvis båndet litt lengre enn et treningsbånd når jeg går tur (går ofte tut i skogen!) litt smått med et lite bånd, da :wink:

Skrevet

Julie/Wes.:

Fordi jeg stiller det etter omgivelsene. Går jeg i skogen har jeg det på det lengste. Når jeg går på gata har jeg det ganske langt inne ... osv. :wink:

Dessuten bruker resten av familien det når de går tur også

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...