Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 17-18Mars


WheatenMali

Recommended Posts

Hvordan gikk det med alle?

Jeg kan fortelle det jeg vet, Guro ble BIR valp med Pepper, så ble Ronya 2bt og Kira 4bt(rett meg hvis jeg tar feil), jeg så også Caroline med en av sheltiene sine i ringen men ikke hvordan det gikk, selv så stilte jeg tre kinesere, en i valp og to i voksen, og der ble vi BIR valp med Cola, 3bt med Mayday(første gang i jk) og BIR voksen med Dollar, wihi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det travelt for meg :) I tillegg til mine to egne var jeg vel inne med 4 andre tilsammen..

Kan jo skrive kritikkene for mine da.

Dommer var Mario Gil de Biedma, Spania

Antall påmeldte: 41 voksne og 11 valper

Villa sin kritikk:

Feminine, nice expression. Still very young, needs to develop. Good movement. Tailset is correct, but carries the tail too high on the move :)

Plassering:

2 BTK

Kommentar:

Ingen overraskelse at vi ikke kom først, og det er kun pga. halen. Men det er stadig noe man kan gjøre noe med, så det tar vi ikke så tungt :)

Saeta sin kritikk:

Nice and feminine. Good, well proportioned body. Typical expression. Excellent topline. Nice chest and forechest. Good bone. Excellent movement.

Plassering:

1 kval 3 konk (av 11 i klassen)

Kommentar:

Snurt over at vi ikke fikk CK med den kritikken og så mange i klassen, men i morgen er en ny dag! Hun sto som en gud som alltid, både på bord og gulv, men noe høy hale idag. Prøve å få varmet opp i morgen, selv om det ikke blir lett med 2 hanner som skal i ringen først.

De andre jeg stilte idag fikk disse resultatene: Dean (AK): 1 kval 4 konk, Scotch (CHK): 1 kval 2 konk CK 4 BHK, Susie (CH i VETK, 13 år!): 1 kval 1 konk HP, Beste veteran. I tillegg gikk jeg med Felix i BHK, og ble nr. 3 der (Scotch ble vist av en annen i BHK). Bare for å ha skrevet det et sted også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde BIR både valp og voksen på beardisene - valpen er en ny import på 8 mndr fra Tyskland, og den voksne er en tispe på 2,5 år som heter Milla - hun ble også BIG.4.

Moses-bebisen min ("Jake" fra "Et valpekull blir til" her på Sonen) var med kun som besøkende da han er for ung til å stilles. Jeg tror han fikk ca 50 mennesker ned i knestående og "lille nusse, fnutte, tutte, gutten" - dvs masse kos og oppmerksomhet.. Tror han syntes utstilling var superkult!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde BIR både valp og voksen på beardisene - valpen er en ny import på 8 mndr fra Tyskland, og den voksne er en tispe på 2,5 år som heter Milla - hun ble også BIG.4.

Moses-bebisen min ("Jake" fra "Et valpekull blir til" her på Sonen) var med kun som besøkende da han er for ung til å stilles. Jeg tror han fikk ca 50 mennesker ned i knestående og "lille nusse, fnutte, tutte, gutten" - dvs masse kos og oppmerksomhet.. Tror han syntes utstilling var superkult!

Susanne

Jeg er ganske sikker på at jeg gikk forbi deg, ved en ring med et bur det stod "taildown" på:getlost:

Gratulerer til alle=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikro-dutten min Archie debuterte som veteran i dag: 1 kval, 1konk, HP og 2. beste veteran - slått av Caroline og Susie! :getlost: Er kjempefornøyd med resultatet (håpet på en 1. ) og vi ble jo slått av en verdig gammel dame. Hehe!

Grattis med flotte resultater til alle sammen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle med flott resultater! Det var morro å hilse på dere i går. Loke hilser spesiellt til den snille Borzoi gjengen, Lyra sender lekebjeff til Pepper og jeg vurderer sterkt å spore opp og kidnappe Moses*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen redigere overskriften, så vi kan ha samme tråd for begge dager? Litt unødvendig å ha en for hver dag føler jeg.. Jeg skriver ihvertfall dagens resultater her jeg :getlost:

Dommer idag var Monique Van Brempt, Belgia.

Antall påmeldte var 45 voksne og 13 valper

Villas kritikk:

Excellent looking. Good proportions in head and body. Good topline and tailset. Correct movement. Coat is coming. Very showy. The eyes could be a little bit better.

Resultat:

Nr. 1 4-6 mnd., 1 BTK, BIM

Kommentar:

Idag er jeg strålende fornøyd! Hun gikk så utrolig bra! Kunne godt ha kommet sist for min del, så lenge hun går som det der. Halen ned, og sto som ei prinsesse som alltid :wub: Eneste som var litt rart var at vi ble BIM da hannen ikke ville gå et skritt i ringen, men da slapp vi ihvertfall å vente på gruppa ;)

Saetas kritikk:

Very nice bitch with good expression. A little short in upperarm. Good proportions in body. Very nice coat. Movement small behind, OK in front. Very showy. Nice temperament.

Resultat:

1 UK 4 UKK (av 10)

Kommentar:

Helt OK, hun gikk og sto helt perfekt, så jeg skal igrunn ikke klage. Hun er i mine øyne nydelig uansett :P

De andre gikk det OK med idag, Susie ble igjen beste veteran, mens Scotch ble 4 i CHK uten CK. Hege gikk med Dean som fikk blått. Jeg gikk med Lance i BHK og ble nr. 4 der med ham. Fin dag og grei dommer, hun plasserte heldigvis ikke opp noen amerikanere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Grattis alle sammen! Så såvidt Kristine stille, også satt vi ved sheltie-ringen. Kanskje du så oss, Caroline? To blondiner med en toller. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde BIR både valp og voksen på beardisene - valpen er en ny import på 8 mndr fra Tyskland, og den voksne er en tispe på 2,5 år som heter Milla - hun ble også BIG.4.

Da tror jeg at jeg så deg :getlost:

I dag stilte jeg Zolla (saluki), og hun ble faktisk BIR! Det er hennes første BIR (hun er 5 år og NUCH)! Utrolig morsomt! Pepper (dalmis valpen til Guro) ble bare 2BHK av 2. Samme dommeren som satte dem opp til BIS3 i går, så da må han vel ha ment at det ikke var så mange ekstremt gode hunder i BIS :rolleyes:

Grattis til Kristine med knall resultater med kineserene (jada, jeg skal legge ut bilder..)!

Grattis til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stilte jeg også tre kinesere, ck med 2bt på juniorfrøkna, og bir valp og voksen i dag og på Cola og Dollar, i tillegg vant Cola gruppe 9 og ble BIS 4! Dollar ble BIG3=)=)=)=)

BIS 4 valp eller? Jeg fikk nemlig vite at BIR sheltien Otto ble BIS 4 igår (voksen altså).. Herlig når en sheltie blir plassert i BIS-ringen! Han er forresten pappa til det kullet Gunn (Scarlet) har hjemme hos seg nå :getlost:

Edit: Gratulerer til alle andre også forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere alle sammen :icon_fun:

Yodel: Det blir jo BIM og BIR på dere hele tiden på de nydelige valpene :)

Jeg har bare så lyst på en brunog hvit basenji! Men samboer mener vi har nok med de to vi har :rolleyes:

Men innerst inne vet jeg han har rett, så få kose meg med bilder så lenge ;)

Har du fått deg shelti og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere alle sammen :icon_fun:

Yodel: Det blir jo BIM og BIR på dere hele tiden på de nydelige valpene ;)

Jeg har bare så lyst på en brunog hvit basenji! Men samboer mener vi har nok med de to vi har :rolleyes:

Men innerst inne vet jeg han har rett, så få kose meg med bilder så lenge :)

Har du fått deg shelti og?

Hehe... jaaa, men det er ikke såå vanskelig å få BIR/BIM når de eneste sommervalpene som er født i skandinavia er mine:)

Men så har de jo blitt BIG og/eller BIS plassert omtrent HVER gang, og fått FANTATISKE kritikker, så jeg må vel si meg meget fornøyd med kullet...

Basenjier er herlige, men jeg skjønner at det blir mye med tre, ja... Du får kose deg med bilder du :rolleyes: Om tiden er inne skal du se at du ikke ender opp med en herlig liten rød/hvit sjarmerende små-"#¤/"

;)

Hjemmesiden er forresten oppdatert...

Edit: Har vel ikke anskaffet meg sheltie, han fulgte liksom med på "lasset" da jeg og samboern flyttet sammen :rolleyes:

Han er nå herlig, da... Selvom jeg i utgangspunktet anskaffet hund med ønske om en korthåret rase som ikke bjeffer... ;) *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bare dårlig med oss.

Begge dommerne kikka veeldig på hvite tegninger.

Dommeren på lørdag mente atn denne hunden ikke måtte bli hvitere på beina, og dommeren på søndag ga denne hunden blått pga av hvit sokk og mente at denne hunden var for lys i ansiktet!

Så dere kan jo tenke dere selv hvordan det ga gikk med Albin..

Han fikk blått på lørdag og gult på søndag!

Bella fikk blått på lørdag på grunn av for løs front, og rødt på lørdag. Hun var den siste som ble tatt ut i en juniorklasse på 13 stk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...