Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulike filmer...en kjempetrist.Den første.


Inustaff

Recommended Posts

Ehm... Hva var egentlig poenget med den andre viedoen der? Hva var det de drev med? For meg så det ut som uvettig kamplek der poenget var å trigge hunden til å bite? Gi meg gjerne en forklaring på hva filmen dreide seg om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Hva var egentlig poenget med den andre viedoen der? Hva var det de drev med? For meg så det ut som uvettig kamplek der poenget var å trigge hunden til å bite? Gi meg gjerne en forklaring på hva filmen dreide seg om..

Kanskje opptrening til tjenestehund? Førerne har nå uniform på, så burde ikke være så vanskelig å gjette. Og tjenestehunder bør som ofte kjent ha evnen til å bite, uten at det er noen "uvettig kamplek".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trening av tjenestehund. Vi gjør det samme her i Norge når vi trener IPO og tjeneste hunder blandt annet. Ulike land trener på sin måte når det kommer til trening av tjenestehunder/ipo hunder. Noen skal også fremstiller mer macho osv på film, så mange kan nok syns det ser litt voldsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje opptrening til tjenestehund? Førerne har nå uniform på, så burde ikke være så vanskelig å gjette. Og tjenestehunder bør som ofte kjent ha evnen til å bite, uten at det er noen "uvettig kamplek".

Beklager at jeg spurte, men jeg er overhode ikke "inne" med sånn type trening, og ville da finne ut om det faktisk var "lek" eller om det var trening slik du sier. Man spør for å lære, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Noen soldater står å kaster stein på en hund..

Men løper den ikke litt rart , se på filmen ?

Ehm.. Jeg tror den løper rart, fordi soldatene har sikkert stått der en stund og mishandlet hunden.

Det skulle ikke vært lett å finne frem til slike filmer, det skulle ikke ha fantes slike situasjoner i det hele tatt.. Blir så utrolig hjelpesløs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, de er så forferdelige ;(

Jeg fant også en

http://www.youtube.com/watch?v=fOdWnysTihM...ted&search=

Noen soldater står å kaster stein på en hund..

Men løper den ikke litt rart , se på filmen ?

Det er det verste jeg har sett! De soldatene burde blitt avlivet! Forresten ser jeg ikke helt gleden av å se en slik film! Jeg kan ikke fatte at noen har hjerte til å legge den ut en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det verste jeg har sett! De soldatene burde blitt avlivet! Forresten ser jeg ikke helt gleden av å se en slik film! Jeg kan ikke fatte at noen har hjerte til å legge den ut en gang..

Nei, ikke jeg heller... Det er helt Forferdelig...

Klarer nesten ikke å se på sånne filmer ..

Skjønner bare ikke ossen det går an å gjøre noe sånt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Hva var egentlig poenget med den andre viedoen der? Hva var det de drev med? For meg så det ut som uvettig kamplek der poenget var å trigge hunden til å bite? Gi meg gjerne en forklaring på hva filmen dreide seg om..

Hei,

Nå har jeg riktignok kun sett halve filmen, men antar det fortsetter slik som første halvdelen utover hele, dette er standar RIK trening (vel, RIK har et par regler her i norge som ikke blir overholdt i denne filmen, men dette er utlandet, man skal bla. kun bruke arm bytte, ikke ekte personer og ikke hel-dekkende dress når man trener osv. vidre krever det lisens for å drive med og RIK Grunnkurs, godkjent figurant osv.)

- - -

Utrolig trist den første filmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden som blir kastet stein på har høyst sansynelig knekt/ødelagt deler i ryggen. Ene bakbenet peker rett ut og det ser ikke ut som den har noe mye støtte i det høyre heller? Det er nok derfor "gutta" kaster stein på den. For å få den til å løpe. Er vist det rareste de har sett. Hadde de hatt litt guts hadde de latt dyre fått slippe sine lidelser isteden for å øke dem.

Trist med oppdrettere som ikke kan la være å avle videre på dårlige gener. Kan tenke meg hvordan jeg selv ville opplevd å se hundene lide i bla. epeleptiske anfall. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var kjempe trist med den siste filmen egentlig eller skulle du vise ossen en slik hun skal være når den er frisk?

Fy søren den filmen av den hunden som løp så stygt var utrolig sterk!!

Begynte å grine med en gang jeg så den løpe og lukket siden med en gang...

At det går ann, håper det finnes et sted hvor disse folkene som gjør slikt får lide når de had dødd eller noe sånt...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nå har jeg riktignok kun sett halve filmen, men antar det fortsetter slik som første halvdelen utover hele, dette er standar RIK trening (vel, RIK har et par regler her i norge som ikke blir overholdt i denne filmen, men dette er utlandet, man skal bla. kun bruke arm bytte, ikke ekte personer og ikke hel-dekkende dress når man trener osv. vidre krever det lisens for å drive med og RIK Grunnkurs, godkjent figurant osv.)

I mondering bruker man jo heldrakt i bitearbeidet. Men regner med at disse hundene er i tjeneste av noe slag (uniformerte eiere), og skal hunden ut i reelt bitearbeid, så må den lære å bite andre steder i kroppen også. Veldig fåtalls av dagens "slasker" er høffelig nok til å løpe med venstrearmen pent ut til siden slik at hunden får et godt grep der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...