Gå til innhold
Hundesonen.no

Legg inn bildet av din hund som "sitter bamse"

SD

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Artige bilder :D

Sitt bamse var superlett å lære Zorro... noe av det første han kunne...

men finner ikke noen bilder av det på dataen her... skal finne noen, det kommer :)

Skrevet
ser ganske kraftig ut på det ene bildet, men det var så søtt at det måtte jo være med!

Ikke det at hun er fult så kraftig nå... *Host*, mynde? :D

Skrevet

Ike får det heller ikke til,jeg tror han har for stiv rygg,stive bein og rett og slett er fysisk feilformet på en eller annen måte :closedeyes:

Skrevet

Hera sitter bamse som om det skulle være vanlig sitt. Hun har blitt trent på det siden hun var lita. Så noen ganger når hun blir ivrig, sitter du heller bamse enn vanlig.

bamse.jpg

Og så står hun ganske bra på to også. God balanse:)

bamse2.jpg

Skrevet

"Sitte bamse" er Chica`s favoritttriks - noe hun er utrolig flink på, hun kan sitte lenge! Noen ganger blir hun kanskje litt vel ivrig på å trene, eller få godbit/belønning at hun setter seg i bamse før jeg rekker å si hva hun skal gjøre.. hehe :P Det ser nesten ut som hun skal brekke ryggen noen ganger også, hun blir så ivrig at hun sitter ikke bamse med rett rygg, men lener seg såpass mye bakover at hun får en sving i ryggen.. Det ser ikke bra ut for ryggen, så prøver å roe det litt ned, hehe=)

Jeg har et bilde av henne der hun sitter bamse, og der sitter hun en ganske god bamse også :ermm:

ChicaogGustavsfrstemte13.jpg

Skrevet
Søtingen! Og jeg fortsetter med min ergrelse over at Tinka ikke får det til....

Zorro lærte det kjempefort... men det var ikke så vanskelig da, for han satte seg slik når han ikke visste hva han skulle gjøre... så jeg la bare til en kommando :ermm:

Skrevet

Her er bilder av SOkrates som er under læring av å sitte bamse.

Sokrates014.jpg

Må si jeg er veldig glad for jeg da har lært meg klikker og target. Fungerer veldig bra:D

Sokrates004.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...