Gå til innhold
Hundesonen.no

Første vårtegn


vipsen

Recommended Posts

Gåsunger allerede?? Jøss vi er heldige om de har kommet til i slutten av april. Eneste vårtegnet er at himmelen på en måte er blåere, og det blir ikke mørkt lenge før vi er ferdige på jobb. Og så kjenner vi at solen varmer mer og mer, og luften er annerledes på en måte. Men noen sikre vårtegn er det nok enda en stund til. På hjemplassen min har det gått ras, og er fortsatt rasfare pga for mye snø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få kose med gåsungene også når du kommer i morgen, ikke bare med tollernøstene... :icon_fun:

Kom for ca uke siden, å farmor har krevd gåsunger levert på døren.... :closedeyes:

ÅÅååh har de kommet der nede :P Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solen skinner og det lukter "vår":P Hatt et par sånne dager her nå, men heldigvis har det frosset på igjen. En meter med snø som skal smeltes bort frister ikke, gruer meg til gjørme inne, ute og overalt på vofsen:P

Også spiring er et flott vårtegn, men tror vi har litt igjen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Gåsunger allerede?? Jøss vi er heldige om de har kommet til i slutten av april. Eneste vårtegnet er at himmelen på en måte er blåere, og det blir ikke mørkt lenge før vi er ferdige på jobb. Og så kjenner vi at solen varmer mer og mer, og luften er annerledes på en måte. Men noen sikre vårtegn er det nok enda en stund til. På hjemplassen min har det gått ras, og er fortsatt rasfare pga for mye snø :P

Kan si meg enig i den. Første "vårtegn" her var vel på søndag. Da var det varmegrader i sola for første gang i år!! Deilig! Men snøen må ikke smelte enda da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøklokker og krokus, gåsunger på trærne, solen som varmer, vårfølelse.. Himmelen er "høyere" og har en annen blåfarge.. Asfalten er tørr, og jeg fpr lyst på grillmat og rollerblades. Ååh, jeg elsker våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dine første vårtegn og har du sett noen enda?

Så pusekatter på trærne i dag for første gang i år :P

Pusekatter i trærne er det året rundt her. ;) Men av det slaget som kan løpe da...

Har ikke sett så mye gåsunger her enda, men i går kom de fra kommunen og klippa trærne i gata. Og det er sikkert vårtegn her. Ellers starter fugler å synge i tre tida på natta nå. Og jeg så et par gjess igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag etter litt regn tittet solen frem. Snøen smelter, og mye grus (som man må passe seg for at man ikke sklir på i bakker) kommer frem, og det er ekstremt varmt på bussen..,

Lagt merke til fuglekvitter tiiidlig på morgene de siste dagene. Det er pluss grader, og nå gleder jeg meg bare til all snøen er borte, og til jeg slipper å kaste på meg jakka for en liten tur ut. (husk å ikke kle av seg for tidlig selvom det virker varmt, pleier å bli mange syke sånn tidlig på våren, nettopp pga dette :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...