Gå til innhold
Hundesonen.no

Buster


Betty

Recommended Posts

Lager en ny tråd til Buster (har fått den andre slettet pga mye rot med bilder som ikke fungerer og som ikke ligger på nett lengre).

Buster er vår herlige blandingshund på fire år. Han er et resultat av "forbudt kjærlighet" mellom ei flat tispe og en dobermann hannhund. Han er født i september -02 og er altså fire år gammel nå. Han er veldig lærevillig, men dessverre ganske miljøsvak, på den måten at han piiiiiper å bråker om han ser andre hunder. Faller fort ut på fellestreninger. Det går bedre nå etter mye trening siden november men er fortsatt veldig langt igjen. Når han først er konsentrert på treninger så er han som en drøm å trene med. Lærer fort og er veldig kreativ på en positiv måte. Jeg har en "hemmelig" drøm om å kunne klare apellmerket med han men slik det er nå så er det laaangt igjen. Men drømmer må man ha

Ellers så har vi begynt å trene skikkelig spor med han, og her ligger det masse potensiale. Han elsker å bruke nesen og tar spor veldig fort. Til nå har vi gått menneskespor, men blir å begynne med blodspor om ikke så lenge.

Trener også litt agility med han, og det syns han er morsomt. Røret er visst ekstremt morsomt tydeligvis, for han går inn i det men kommer ikke ut igjen :rolleyes: Der skal han bygge og der skal han bo....

Bilder:

IMG_4049.jpg

Stooort bein!

IMG_3824_edited-1.jpg

IMG_3800.jpg

IMG_3801.jpg

IMG_3766_edited-1.jpg

IMG_3762.jpg

IMG_3776.jpg

IMG_4028_edited-1.jpg

Filmer:

*fjernet defekte linker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Buster er så flott! En herlig gutt, som garantert kommer til å bli en kjempflott storebror!:P Vi savner han ihvertfall her i nord. :P

Ja vi håper han blir det. Får se om det ikke blir en tur nordover på Buster i sommer. Hera må jo få møte Decoy også :P

Aww. Han virket skikkelig herlig! :P Så på mange av de filmene, og han virket veldig go' og morsom! Kjempesøt da. :P

Ja sant han er :P

Pen gutt

Nydelige bilder du tar!

Takk :icon_redface:

Kjempefin :P

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan da vel kalle hundene sina akkurat hva de vil vel?? Særlig i sine egne tråder! Ja for Buster ER en flott flatcoated dobermann retriver, men så er det jo heller ingen som påstår at dette er noe man bør kalle denne typen blandiger, og mener de skal hete det. :P Trenger ikke ta alt så bokstavelig logik.png

Back to topic: ja du mååå komme nordover! Har jo bare såå lyst å hilse på lille søte oransje klumpen! :icon_redface: Og selfølgelig Buster da! Lurer på hvordan Hera hadde reagert hvis hun hadde truffet han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller du han en flat coated dobermann retriever? Det er da vitterligen ingen ting som heter det ... Det er en blanding av FCR og Dobermann, what's the point med å sette "rasenavn" på blandinger?

Enkelte har vitterlig nok å henge seg opp i :icon_redface:

Syns den flatcoated doberman retrieveren deres er flott jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det fryktelig lenge siden det har blitt lagt ut bilder av engelen min i tråden hans, så det er kanskje på tide med en liten bildespam :)

Først to fine hodebilder av gutten :)

busterhode.jpg

http://i56.photobucket.com/albums/g185/E_b...busterhode2.jpg

Idag har Buster fått gått sitt første blodspor og han var kjempeflink. Han tente på sporet på en helt annen måte enn tidligere (har gått fotspor og godbitspor).

bustersporer.jpg

Her ble det litt tungt for fører som også absolutt skulle ta bilder i tillegg til å ta seg fram mellom småbusker.

bustspor.jpg

Nesten sporslutt nå. Flinke gutten :)

snartslutt.jpg

Det ble ikke så mange bra bilder siden jeg hadde lagt sporet i litt vel buskete terreng :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller du han en flat coated dobermann retriever? Det er da vitterligen ingen ting som heter det ... Det er en blanding av FCR og Dobermann, what's the point med å sette "rasenavn" på blandinger?

:) unskyld vi skal aldri prøve på noe lignende igjen...! NOT.... :):)

anyway

Vår flat coated doberman gutt, har det, om jeg tør påstå, bedre en noen gang.!

Han har sååå godt av å få en lillebror, bli vandt til å se andre 4fotinger daglig...

Skjer mye, han er sliten i både hodet og kroppen av å passe på å følge med den lille... :D

album fra noen uker siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Herlige bilder ;) Synes at han har et mye penere hode enn en vanlig flat :P

Jeg kan ikke annet enn å si meg enig :P

Buster til venstre og en renraset flat til høyre (gammelt bilde)

busroc_edited-1.jpg

Ellers så har min vidunderlige kosegutt blitt hele 5 år gammel, og nå må jeg bare innse at jeg ikke kan skylde på alderen lengre. Han er bare glad og begeistret han, sånn er det med den saken :P Vi jobber mot å kunne debutere i lydighet før han når pensjonistalderen, men spørs om ikke det er å ha litt store forhåpninger til oss :P;)

Valpen Buster, bare rundt 9 uker gammel!

Buster_valp_edit.jpg

Nyeste bildet av han, sammen med Decoy, som Buster elsker å leke med, og tyne bittelitt (les: så ofte han har sjansen)

fellesdekk_edited-1.jpg

Ligger mange flere bilder i dagboken, fra 2002 til 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...