Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilke andre dyr har du?


WheatenMali

Har du noen andre dyr en hund?  

27 stemmer

  1. 1.

    • Nei, bare hund
      1
    • ja!
      24
    • har ikke hund men andre dyr
      2
    • har ingen dyr
      0


Recommended Posts

Jeg har utenom golden retrieveren Yrja, to katter som heter Mons og Marte. Jeg har også fem marsvin, fire gutter, Timmy, Punkern Pusling(Pusling), Emil og Krølle Øreløs(Krølle). Jenta heter Blond Princess, men kalles bare Blondie.

Alle er veldig søte og om noen måneder skal Blondie og Emil få unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Iben et guttenavn da...? hihih...jeg kjenner to Iben,og begge er det nemlig... :oops: :wink:

Jo i Norge er det et guttenavn. Men man må ha to navn da. Altså f.eks Per-Iben...U c?

Mens i Danmark er det en jentenavn.

Mamma ringte inn og spurte om det var lov å kalle jenter det men fikk nei. Men så fant hun et avisutklipp eller noe av en norsk jente som het Iben og da fikk hun lov :D

Hehe for meg er Iben et jente navn. Kan ikke forestille meg en gutt hete det.. ;) Men for mange er det sikkert omvendt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke noen hund, men har en ilder som heter Casper. Han er en viltfarget gutt på 2 år :D Stoor til å være ilder, liten i hodet.

Nydelige lillebolla mi. ;)

Men vi må desverre omplassere han, for mamma orker ikke å ha han og hund. Tror vi måtte uansett, for han lukter så j*****g inne. Så da er det bedre han kommer til noen der ALLE i huset liker ildere, ikke bare barna. :evil: ;)

Men vi har funnet verdens snilleste kjøper, så alt ordner seg gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurranseduer..? :?

Ja, det er duer som konkurrerer i flyging. Det er mange som konkurrerer i dette, og da sender man f.eks duene fra Hardangervidda og så ser man hvem som kommer først hjem. Duene har en elektronisk ring på foten, og det er en elektronisk klokke hjemme ved inngangsdøra på duehuset. Så idet dua kommer hjem og flyr inn luka, så registreres tida. Deretter sammenligner man alle sine duer, og det avgjøres hvem av dem som vant. Ganske interessant egentlig!

Duer har en egen evne til å orientere seg - innebygget kompass - og uansett hvor de sendes fra (har aldri vært der før), så tar de retningen og flyr rake veien hjem. Det er imponerende! De sliter når det er tåke - da forstyrres radaren deres...

Motivasjonsfaktoren deres for å fly raskest mulig hjem er at ungene deres er der, eller at de er sultne. Å fly fra Hardangervidda og hjem til oss utenfor Haugesund tar kun noen timer...

Problemet er at det er så mye rovfugl (hauk), og den spiser mange av duene våre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hmmm, har jo nevnt tidligere at jeg har flere dyr enn hund :D Men jeg kan jo fortelle mer om dem.

Jeg har to katter.

Lano og Bagheera.

Lano er en blanding av perser og huskatt.

Bagheera er blanding av brittisk korthår svart og huskatt. Han har siameser i blodet.

Av de 11 rottene:

Nayad, som er en standard black hooded.

Monita, som er en standard black berkshire.

Keira, som er en agouti berkshire dumbo.

Seem-Nyx , som er en standard black banded huksy.

Apache, som er en agouti hooded dumbo.

Dorris, som er en black hooded dumbo rex.

Trinity, som er en standard champange hooded.

Lille-Raksha , som er en fawn hooded dumbo rex.

Ashlin, som er en Agouti bareback balzed dumbo rex.

Tess, som er en agouti hooded dumbo dobbelt rex.

Jeg skal kaaaaaaaaaaanskje få en til hund da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...