Gå til innhold
Hundesonen.no

marsvin utstilling


monica_n

Recommended Posts

Skal stille svina mine for første gang 13 august! Håper Knøttet gjør det like bra som foreldra!

Her er pappan, Nch Polars Miro:

Miro.jpg

og mamman, Polars Sunrise(mangler et cert fra å være Nch):

Sunrise.jpg

Og Lykkebodens Knøttet:

120720051558438G457b831Cda.jpg

Han er veldig lik faren:) Helt lik pels og farge:P Bildet lyger litt, han har veldig fin satin pels, selvom det ikke ser slik ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også skal jeg kjøpe et svin til på utstillingen:

060620050948kBmhcA3BtcUU8mCUfb.jpg

han som sitter helt til høyre;) Han er en amerikansk crested lilac tan roan hehe:P eneste svinet med den fargen/tegningen i norge:)

lilackullene.JPG

heter Snowman, han og Star dust er søsken og de to andre er søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ sånne marsvin med kjempelang pels er så TØFFE! :)

Hvordan foregår en marsvin utstilling? Hvor masse koster det å stille?

Må man være medlem i NMK for å kunne stille?

Hvor masse koster det å ha marsvin egentlig? Må de vaksineres?

Altså for å gjøre mitt innlegg litt kort: kan du fortelle litt om marsvin om kotnader osv? ;) Hvor masse pleier et marsvin (sånn langhåra) med stamtavle å koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pris på selve marsvinet kommer fra 200-400.. 250 er vanligst tror jeg. Det finnes jo forskjellige langhåra raser, noen har krøller og hehe, de er stilige:P

marsvin skal ikke bli vaksinert. Synes ikke det koster så mye å ha marsvin. Høy må de ha, C-vit, spon og pellets. jeg kan finne ut ca. hvor mye det koster, må spørre mamma først :oops:

koster ca. 50 kr. per marsvin du skal stille i rase, og 20 kr for pet tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! fins det utstilling for marsvin!! Der ville jeg ha gått og sett :) Så utrolig fin farge det var på dine marsvin! har aldri sett en sånn farge på svina før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ferie er det akkurat som å ha katt nesten:P tar den med hvis man har mulighet eller får noen andre til å passe den:P kan ikke la den være alene hjemme i flere dager liksom.. men det er vel ganske normalt hehe

marsvinet jeg skal kjøpe koster 400 kr. men det er fordi det er en sjelden farge i norge.. bare en oppdretter av de i norge.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødskult!

Men er det noen utstillinger i bergensområdet av og til da? Jeg gidder ikke dra land og strand rundt for å dra på marsvin utstilling :) Det har jeg ikke råd til.

Men hva er levetiden på et marsvin? Hva heter de rasene med lang pels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal spørre i morgen om det pleier å være utstillinger i bergen, det pleier ikke å være utstillinger her siden det ikke er så mange medlemmer her..:)

Levetiden er fra 5-7 år tror jeg(sjekke det og hehe).

langhårs raser:

*Sheltie

*Texel

*Coronet

*Merino

*Peruaner

*Alpaca

*Lunkarya

(lunkarya finnes i: Lunkaryasheltie, Lunkaryaperuaner og Lunkaryacoronet også..)

Sheltie:

bumblebie26.JPG

Coronet:

harry05.JPG

Peruaner:

Flocke.jpg

Merino:

merino.rot.weiss.jpg

Alpaca:

rasalpaca.JPG

(tupè? ;) )

Lunkarya:

http://lojdstrom.se/images/Zandro.jpg

alle disse kan få veldig lang pels(vokser hele livet) så det er lurt og klippe de av og til eller rulle pelsen hvis du skal stille de i langhår. Klipper du de kan du stille de i klippet langhår altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på hjemmesider nå og falt litt for Alpaca :) Syns de var dødsrå!

Men det var ikke alle som hadde sånn lang pels selv om de var den rasen :? Er det fordi at noen rett og slett ikke får så lang pels eller er de klippet?

Er gemyttet forskjellig innen de forskjellige rasene?

Er det VELDIG masse pelsstell med langhår?

*mase hull i hodet*

Har sett på løvetannen kennel. De så ut til å ha mange finer marsvin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må du ha vært uheldig med musene..:) jeg har aldri blitt bitt av mus, og jeg har hatt ganske mange..;)

jobbet i en dyrebutikk en gang og skulle skifte på buret til noen mus og løftet dem forsiktig opp og endte opp med at den ene hang i fingen min etter tendene sine :-o (og det gjorde vondt, og enda jeg vasket såret og slikt så fikk jeg betennelse i såret) ;) etter det så har jeg ikke likt de små krypene noe særlig. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...