Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lage ting?


Shilamon

Recommended Posts

Skrevet

Sitter her og fikler litt med en ny side og i den forbindelse tenkte jeg å lage meg noen fine bannere, buttons og kanskje bakgrunner.

Men hvordan får man laget alt dette? Sitter med en mac og photoshop cs2. Har lagt ved en fil så bare er et utgangspunkt for litt leking. Hvordan får jeg overgangene til å bli finere? Bildet ser jo veldig klippet inn ut...

Tar imot tips og triks:)

Skrevet

Prøvde å lage kantene litt jevnere, mend et var vanskelig siden jeg bare kunne bruke klonefunksjonen på bildet. Sender du orginalbildene er det kanskje lettere å hjelpe deg. :twitch:

For å få mer flytende overganger bruker jeg viskelær i stedenfor utskjæring med for eks. lassoverktøy.

post-43-1172277486_thumb.jpg

Skrevet

takk for svar til nå:twitch: Men viskelæret, bruker du det før eller etter du har lagt hunden på bakgrunnen? og hvordan gjør du det? visker i kantene?

Tar gjerne imot flere tips på hvordan man lager alle sånne websideting, lyst til å lære meg hvordan:)

Skrevet

Jeg bruker alltid viskelær og blåser opp bildet skikkelig så jeg får jevnere kanter.

Har tuklet og feilet mye, man må bare ha GOD tid og tolmodighet :D

Skrevet
takk for svar til nå:baby: Men viskelæret, bruker du det før eller etter du har lagt hunden på bakgrunnen? og hvordan gjør du det? visker i kantene?

Tar gjerne imot flere tips på hvordan man lager alle sånne websideting, lyst til å lære meg hvordan:)

Jeg legger hele bildet med hunden på, uten å gjøre noe med det untatt å lage til passe størrelse, og deretter bruker jeg viskelæret på hele bildet, og rundt hunden. Hvis du forstår hva jeg mener?

Skrevet
takk for svar til nå:baby: Men viskelæret, bruker du det før eller etter du har lagt hunden på bakgrunnen? og hvordan gjør du det? visker i kantene?

Tar gjerne imot flere tips på hvordan man lager alle sånne websideting, lyst til å lære meg hvordan:)

Jeg legger hele bildet med hunden på, uten å gjøre noe med det untatt å lage til passe størrelse, og deretter bruker jeg viskelæret på hele bildet, og rundt hunden. Hvis du forstår hva jeg mener?

Skrevet

he he, egentlig ikke.... men kan leke litt og se om jeg skjønner mer da;) Tydeligvis må jeg lære meg å bruke viskelæret.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...