Labbetuss Skrevet 15. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2011 http://www.brukshund.dinstudio.no/text1_11.html Her er min schäfer! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KayKs Skrevet 10. August 2011 Rapporter Share Skrevet 10. August 2011 Hvis han lever i dag ville han ha vært 17 år http://www.hunden.no/blogg/bilder.html?brukere_bilder.biid=72201&bid=5692 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rograr Skrevet 17. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2012 Hvordan er egentlig schæferen å ha med å gjøre? Jeg har lenge beundret disse hundene, men jeg har viket litt fra dem fordi jeg føler de er sterke hunder som er vanskelig å oppdra, med mindre man er en mann med muskler på størrelse med kokosnøtter. Når jeg blir voksen, er ferdig med utdanning og har flyttet for meg selv vil jeg kanskje ha schæfer, men jeg vil ikke ha en sånn hund jeg lar bli hjemme når jeg drar på fjelltur fordi de hunden er så styrete. Er de lette å trene? Hva krever egentlig en schæfer daglig av mental og fysisk trening? Hva slags hevrdag bør en schæfer ha hvis den skal trives å bli en snill og vennlig hund? Hei. Schæferen er en fantastisk allsidig hund. Men den krever litt. Absolutt ikke store muskler ;-), men kamerat skap og jevnlig trening. De er veldig lett lærte, begynn å gå på valpekurs, hverdagslydighetskurs. Lær den å gå i bånd tidlig. De trenger hvertfall en time løs til dagen, evt sykling. Da de må få utfoldet seg. Du kan jo å trene mental stimuli som spor o.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofie & Aska Skrevet 27. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Januar 2013 Her er min schæfer! Hun heter Aska og er fra Kustmarken i sverige. I papirene heter hun Kustmarkens Åpra. Fantastisk mentalitet på henne og forhåpentligvis er hun helt fri for HD og AD. (for ung for å rønktes ennå) 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrimaDonna Skrevet 24. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2013 Her er faren til min valp. Min Donna, 3 mnd. Bildet etterpå nyfødt med mamma. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Finnevolden Skrevet 1. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2013 Noen som veit om det er noen forskjell på pris hos en langhåret og en korthåret schæfer? Har hørt at dette forandret seg i 2012? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 1. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2013 Noen som veit om det er noen forskjell på pris hos en langhåret og en korthåret schæfer? Har hørt at dette forandret seg i 2012? Det er alt svart i den andre tråden hvor du stilte spørsmålet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bruv Skrevet 2. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2013 Her er noen bilder av min schäfer, Paya Bildene ble svære Sammen med søsteren, 5 mnd gamle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeraHiromi Skrevet 12. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Juli 2013 Her er noen bilder av min schäfer, Paya Bildene ble svære Sammen med søsteren, 5 mnd gamle Så nydelig! Hvor kommer Paya fra? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraSL Skrevet 13. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2013 Valper fra onkelen min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bruv Skrevet 13. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2013 Så nydelig! Hvor kommer Paya fra? Takk! Hun er fra Vargfjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraSL Skrevet 4. August 2013 Rapporter Share Skrevet 4. August 2013 Nydelige schæfer til broren min Leah (2,5 år nå) og schæferen til onkelen min. Mor og Datter <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Hvordan er det å bruke en schäfer i agility? Jeg innbiller meg at de er altfor store og tunge til at det blir noe fart på dem? Jeg kan ikke drive agility med japaneren min, men har fortsatt en drøm om å prøve meg i den sporten, og schäfer er min nesten planlagte hund. Jeg har ikke noen skyhøye ambisjoner, men hadde vært gøy å kunne konkurrere og hatt mulighet for å få ok resultater. Kan schäfer gjøre det ok i agility, eller er de for tunge til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Kan schäfer gjøre det ok i agility, eller er de for tunge til det? Ja det kan de, men da må du nok over på grått. Der finner du litt mindre og nettere tisper, men da må se på linjer osv. Hannhundene blir nok for store og tunge og litt enkle til den jobben der Du vil nok ha mer suksee med en litt mindre hund uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Ja det kan de, men da må du nok over på grått. Der finner du litt mindre og nettere tisper, men da må se på linjer osv. Hannhundene blir nok for store og tunge og litt enkle til den jobben der Du vil nok ha mer suksee med en litt mindre hund uansett Var det jeg var redd for. Ikke umulig at det blir en grå brukstispe på meg, altså, men har fortsatt drømmen om en sadel-schäfer med rett rygg... men det er jo som å finne nåla i høystakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Var det jeg var redd for. Ikke umulig at det blir en grå brukstispe på meg, altså, men har fortsatt drømmen om en sadel-schäfer med rett rygg... men det er jo som å finne nåla i høystakken. Trenger ikke være så vanskelig dette, jeg syns du skrev det fornuftig først med at du velger en hund uten ambisjoner om å satse på AG, Er mange som driver med det. Og du trenger ikke ikke nødvendigvis låse deg til grått eller, mange tisper er nette og raske har vært borti flere i nyere tid som ikke er gråe brukslinjer. Ble veldig overrasket over tispen jeg hadde her en periode. Du må bare legge litt jobb i valg av linjer og oppdrett noe du hadde måtte gjort uansett for å finne deg schäferhund. Dessuten får du fordelene over alle andre om du har en schäferhund med det medfører. . Syns du skal holde deg til planen din jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Trenger ikke være så vanskelig dette, jeg syns du skrev det fornuftig først med at du velger en hund uten ambisjoner om å satse på AG, Er mange som driver med det. Og du trenger ikke ikke nødvendigvis låse deg til grått eller, mange tisper er nette og raske har vært borti flere i nyere tid som ikke er gråe brukslinjer. Ble veldig overrasket over tispen jeg hadde her en periode. Du må bare legge litt jobb i valg av linjer og oppdrett noe du hadde måtte gjort uansett for å finne deg schäferhund. Dessuten får du fordelene over alle andre om du har en schäferhund med det medfører. . Syns du skal holde deg til planen din jeg. Takk for innspill! Ja, vet det blir en del research, er ikke snakk om å finne første og beste kull på Finn. Har sånn halvveis begynt med research allerede, selv om det er flere år til vi skal ha en. Hadde bare vært gøy om jeg kunne trent agility også med en schäfer, siden det er noe jeg har lyst til å prøve. Mitt inntrykk har vært at de fleste bruksschäfere er grå, og de fleste utstillingsschäfere (med bananrygg) er sadelfarget. Jeg ønsker en rettrygget og frisk sadelschäfer, så ser for meg det blir noen års research der, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Hvis man vil bruke schæferhunden sin i agility så har størrelse lite å si. Vet om en som brukte sakten sin til dette og nådde et godt stykke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Hvis man vil bruke schæferhunden sin i agility så har størrelse lite å si. Vet om en som brukte sakten sin til dette og nådde et godt stykke. Ville trodd størrelse har noe å si - hvis man blir for tung så er man jo ikke kvikk og rask nok til å løpe banen på en ok tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Ville trodd størrelse har noe å si - hvis man blir for tung så er man jo ikke kvikk og rask nok til å løpe banen på en ok tid? Det blir jo en helt annen sak igjen, og har med å gjøre hvor langt man vil nå, ikke om man kan starte. Hvis man vil nå langt i agility så ville jeg ikke anbefalt rasen i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Starte vet jeg jo at jeg kan, det kan man med de aller fleste raser. Og vet ikke hvor langt jeg vil nå, sånn sett, men hadde vært gøy å kunne konkurrere med ok resultater i de lavere klassene. Av nysgjerrighet, hvilke raser utmerker seg av de større rasene i agility? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 3. November 2013 Rapporter Share Skrevet 3. November 2013 Starte vet jeg jo at jeg kan, det kan man med de aller fleste raser. Og vet ikke hvor langt jeg vil nå, sånn sett, men hadde vært gøy å kunne konkurrere med ok resultater i de lavere klassene. Av nysgjerrighet, hvilke raser utmerker seg av de større rasene i agility? Vil tro det er bc og golden. Muligens belgerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 Vet om belgere som har gjort det veldig bra på crufts hvertfall (: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 Mitt inntrykk har vært at de fleste bruksschäfere er grå, og de fleste utstillingsschäfere (med bananrygg) er sadelfarget. Jeg ønsker en rettrygget og frisk sadelschäfer, så ser for meg det blir noen års research der, ja. Uansett hva du går for MÅ du gjennom ett ******* med research. Tør jeg spørre hvorfor du vil ha schæfer når det finnes andre raser som egner seg bedre? Slik jeg tenker blir det litt lotteri å finne en liten schæfertispe med de rette egenskaper til ag. Det er vanskelig nok å finne de til lp liksom... Som de andre sier; bc, jaktgolden/labrador, belgere (mallen blir på lik linje som schæfer tenker jeg, veldig mye hund). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 Min førsteprioritert og -ønske er å ha en schäfer. Å drive med agility er nr. to. Dvs, jeg skaffer meg ikke først og fremst en hund for å drive agility. Jeg skaffer meg først og fremst en schäfer, og kan jeg drive agility med den, så er det flott. Hvis ikke, så er det fortsatt viktigere for meg å ha en schäfer enn å drive agility. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts