Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som ikke ligger

Mud

Recommended Posts

Skrevet

Jeg hadde samme problemet, Mona la seg IKKE! Lærte henne dekk ved å legge henne ned noen ganger (løfte henne ned). Det var før vi begynte med klikkertrening, men det funket jo :D

Guest Belgerpia
Skrevet

Hmmm...........

Sett henne på kjøkkenbordet (finn ett sklisikkert underlag - mattene bilen er fine til sånt) - godbit foran nesa og ned under bordkanten - da går hun enten på hue ned i gulvet - eller legger seg............ jeg mener - om du først skal bruke påvirkning så er det jo greit å bruke litt mindre påvirkning enn ei hel pølsepakke, hansker og full pakke...........

Grei metode å bruke nå mens hun er liten..

Skrevet
Hmmm...........

Sett henne på kjøkkenbordet (finn ett sklisikkert underlag - mattene bilen er fine til sånt) - godbit foran nesa og ned under bordkanten - da går hun enten på hue ned i gulvet - eller legger seg............ jeg mener - om du først skal bruke påvirkning så er det jo greit å bruke litt mindre påvirkning enn ei hel pølsepakke, hansker og full pakke...........

Grei metode å bruke nå mens hun er liten..

Wow! Den der var kreativ! :Laugh: Er spent på å høre hvilken av utfallene dette ender med, Loke.

Skulle ikke forundre meg om liggen faktisk vil sitte (!) med denne innfallsvinkelen :D

Guest Belgerpia
Skrevet
Wow! Den der var kreativ! :Laugh: Er spent på å høre hvilken av utfallene dette ender med, Loke.

Skulle ikke forundre meg om liggen faktisk vil sitte (!) med denne innfallsvinkelen :D

Ja, jeg har hatt mye kreative folk på kurs opp gjennom årene - og denne her kom faktisk fra ei dame med en sheltie om jeg ikke husker feil - hvor det faktisk var ett problem at når fronten gikk ned så gikk rompa opp - litt sånn gyngehesteffekt på en måte..........

Har siden anbefalt metoden og den synes å fungere greit for de fleste *ler*

Har en kreativ variant for bli kommando også - en valp hadde litt sånn "ikke gå fra meg mamma" holdning, den satt og ble hur lenge som helst med fører en meter eller to ifra, men ikke lenger - da tok damen ett speil og satte opp slik at valpen kunne se henne når hun forsvant rundt hjørnet - og det funka - intensiv trening ei uke med speil og vips - den satt som en prest.. *ler* (selv uten speil)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
    • Hvilke hunderaser er vanskeligst å ha løse utenom båndtvangen? Sikkert de med mye jakt. Men hvilke?
    • WOW!! Grattis😍🥳 Superbra jobba!!
    • Gratulerer så mye. 👏🤩
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...