Gå til innhold
Hundesonen.no

Working Test


HHC

Recommended Posts

Sorry admins, om denne skal under bruks så flytt den! :D

Jeg skal på Flatmesterskapet i år også, kunne gjerne tenkt meg en sammenlagtplassering, men da må jeg på workingtest også. Noen som kan fortelle litt hva man gjør på denne saken! :D

Må jo få trent litt,så får vi ta resten med en liten latter heller! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En working test består av forskjellige poster du skal igjennom hvor du får forskjellige oppgaver på hver post, forskjellige dommere og en poengsum opptil 20p pr post. Det er som regel 5 poster, så du kan maks få 100P.

Oppgavene kan bestå av f.eks: enkelmarkering på myr, vannmarkering, feltsøk, blind markering osv, avhengig av hvilken klasse man stiller i: BK, AK og VK -begynnerklasse, åpen klasse og vinnerklasse. I Vinnerklasse kan man få walkup på en post.

Det blir kun brukt dummies på WT og prøven er uoffisiell, sosial og kjempefin prøveerfaring til en evt B prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, mn hva bør hunden kunne før en slik WT?

Tar nok den første med litt latter og feilig antar jeg :twitch:

Det samme som på en jaktprøve! Gå fot med og uten kobbel, sitt og bli, spontan apport, ikke tygge eller bære dummy hardt, lystre fløytedirigering (akkurat dette er på avansert nivå, men det er kjekt å kunne dersom hunden søker altfor stort eller i feil retning. Du vil ha behov for å kunne dette i AK og VK på WT pga vanskelighetsgraden) , avlevering i hånda, god oppførsel blant andre hunder, lydfri passivitet.

Er ikke noe i veien for å stille selvom hunden ikke kan alt dette, men man har god sjans for å få en pen poengsum hvis hunden klarer de fleste av disse punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...