Gå til innhold
Hundesonen.no

Manglende respekt for andres meninger


xxx12345

Recommended Posts

I rest my case!

Sikkert smart - for du har vel ikke noe saklig å komme med, annet enn at du liker å diskutere SAK, og synes det er noen unevnelige personer som stadig driver med personangrep her inne - og det er jo *ikke* personangrep - siden du er for feig til å nevne navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar
Aner ikke hva du er jeg - men siden du nå nevner det - jeg tror du må være den som er mest ivrig etter å kommentere andres verdisyn, utsagn og ytringer her på Sonen, du virker som om du er mest opptatt av å være frivillig utskremt kjeftesmelle, og mindre opptatt av sak og tema. Kanskje fordi du ikke har så mye å fare med om hunderelaterte ting, men liker å se ytringene dine på skjermen?

Og her ser vi hele poenget med tråden utmerket dokumentert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men jeg mener at jeg ikke aner hvem den såkalte innerste kretsen er og jeg har heller aldri sett noen slik rangordning her på sonen.... Har man noe å kritisere noen for, er det mest realt å ta det med vedkommende direkte. Det går an å sende en PM for eksempel.

Men, jeg kan jo nevne noen navn, jeg da. Takk Lotta, 2ne, Belgerpia, Akela og sikkert flere for at dere gjør Hundesonen til et litt mindre enspora og kjedelig sted å stikke innom. Vi er slett ikke enige i alt, dere er slett ikke alltid enige med hverandre heller, men noen ganger har dere bare så irriterende peiling på diverse små og store hundesaker! :rolleyes:

Edit: Jeg stakk innom den hundetolktråden, såvidt. Det er lov til å synes at sånt er sprøyt! Hvilken rolle spiller det for en som tror, hva en annen syns? Hvorfor er dere som tror så hårsåre her? Bare lurer...

Nå føler ikke jeg at jeg er i noen "innerste krets" jeg da, men jeg takker for komplimentet, Ida :D

Andre meninger er som sagt helt greit, men PERSONANGREP er ikke greit! Du må da vel se forskjellen? Eller synes du det er greit å ikke diskutere sak, men heller person?

Og denne tråden er ikke et dårlig skjult personangrep, liksom? Den diskuterer sak bare den, for den eneste som har turt å nevne HVEM dere snakker om, er Ida? Javisst..

Siden Ida har turt å navngi "oss i den inneste kretsen", så må jeg vel bare opplyse om at jeg slettes ikke er enig med Lotta, Belgerpia og Akela i alt.. Det er heller ikke sånn at vi møtes privat - sant å si så er Belgerpia den eneste jeg kjenner av "oss i den inneste kretsen" privat, hun er oppdretteren til hundene mine.. Hun og jeg er heller ikke enige i alt, men noe av grunnen til at vi ER venner, og jeg stadig kjøper hund av HENNE, er at vi er enig i MYE.. Det ligger en forskjell der - og jeg beklager, jeg visste ikke at 2 venninner ikke kunne delta på samme forum.. Akela har jeg sett på utstilling men aldri snakket med, Lotta aner jeg ikke om jeg har sett/møtt/snakket med.. Så mye for å ha en "inneste krets", liksom.. Deg Yngvil, derimot, veit jeg at jeg har møtt..

Nei, jeg syns ikke det er greit med personangrep - og føler heller ikke at jeg har angrepet noen.. Men fordi at jeg tilfeldigvis er enig med en eller to som formulerer seg litt skarpt, så er jeg altså puttet i bås og automatisk et "vedheng" som bare gjør meg opp meninger etter hva disse måtte mene..

Nei, denne tråden er helt klart ikke noe personangrep.. Den holder seg til sak den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta: denne tråden handler nettopp om hvordan debattere på en saklig og ordentlig måte. For å poengtere hva som er god og dårlig debatt må man også presisere hva som er dårlig debattskikk.

Hele hensikten med tråden var dog at alle kanskje kan gå litt i seg selv og sin egen fremstillingsmåte her på forumet (enkelte mer enn andre...), for ingen kan med hånden på hjertet si at dette er et gjennomført saklig forum uten personangrep. Ingen oppegående i alle fall...

"Ingen oppegående, ihvertfall" - og det er saklig, mener du? Eller kan det tenkes at din uttryksmåte er nedlatende, hånlig og dum?

Jeg er i høyeste grad oppegående, og synes at de små tilløpene vi ser til "personangrep" her inne som regel går på fjortisnivå mellom småjenter som kjenner hverandre og lufter meninger på hormonelt vis. At man er rykende uenig om bur og burbruk, "healere" og "tankelesere", og at det blir stilt saklige, konkrete og ENKLE spørsmål som enhver burde kunne svare på, men ikke tør å uttale seg om likevel, DET er IKKE personangrep, det er DEBATT.

At du ikke liker det, eller ikke kan svare, og får et kick ut av å være geskjeftig på alle de "umælendes" vegne, vel - det får stå sin prøve, det plager vanligvis ikke meg - men jeg er pisselei av feiginger som debatterer "noen" og "indre kjerner" og "followers" uten å ha guts til å si hvem de mener og hva som er problemet. Har du et problem så ta det med den det gjelder, eller hold kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ingen oppegående, ihvertfall" - og det er saklig, mener du? Eller kan det tenkes at din uttryksmåte er nedlatende, hånlig og dum?

Jeg er i høyeste grad oppegående, og synes at de små tilløpene vi ser til "personangrep" her inne som regel går på fjortisnivå mellom småjenter som kjenner hverandre og lufter meninger på hormonelt vis. At man er rykende uenig om bur og burbruk, "healere" og "tankelesere", og at det blir stilt saklige, konkrete og ENKLE spørsmål som enhver burde kunne svare på, men ikke tør å uttale seg om likevel, DET er IKKE personangrep, det er DEBATT.

At du ikke liker det, eller ikke kan svare, og får et kick ut av å være geskjeftig på alle de "umælendes" vegne, vel - det får stå sin prøve, det plager vanligvis ikke meg - men jeg er pisselei av feiginger som debatterer "noen" og "indre kjerner" og "followers" uten å ha guts til å si hvem de mener og hva som er problemet. Har du et problem så ta det med den det gjelder, eller hold kjeft.

Nei, jeg synes ikke det er oppegående å påstå at dette er et forum uten personangrep. Bare se på ditt forrige svar til meg som avsluttet med "Kanskje fordi du ikke har så mye å fare med om hunderelaterte ting, men liker å se ytringene dine på skjermen?". Ingen oppegående har problemer med å se at dette er personangrep og ikke sak.

Jeg har heller ikke nevnt noen verdens ting om indre kjerne eller followers. Jeg henstilte alle brukerne av forumet til å skjerpe seg. Jeg repeterer det gjerne og så får du etterpå si hva som var så galt med denne henstillingen da:

Nå er ikke jeg noen gammel traver på dette forumet, men har brukt andre foraer flittig i en årrekke. Det jeg har lagt merke til er at dette forumet utmerker seg med ovenfra-nedadholdninger, bedrevitere og rett og slett manglende respekt for andre mennesker, deres valg og meninger.

Dette er rett og slett en henstilling til forumets brukere om å fremvise folkeskikk og være saklige i debatten. Dette finnes nok allerede i forumets regler men det ser ikke ut til at alle bryr seg nevneverdig om det. Man kan selvfølgelig være uenige men det går an å si det på en måte hvor man ikke prøver å latterliggjøre andre.

Skjerpings folkens, vi er da voksne, oppegående mennesker - er vi ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Ida har turt å navngi "oss i den inneste kretsen", så må jeg vel bare opplyse om at jeg slettes ikke er enig med Lotta, Belgerpia og Akela i alt..

Nei, denne tråden er helt klart ikke noe personangrep.. Den holder seg til sak den..

Det at "dere" umiddelbart føler dere truffet og faktisk velger å "oute" dere selv, sier kanskje mer enn noe! Dersom det er så åpenbart hvem som er Den Innerste Krets (noe som forøvrig ikke var noen definert gruppe fra min side, tro det eller ei), så synes jeg det er dersto viktigere å få frem det faktum at mange synes "dere" diskutere på en dårlig måte. "Dere" får også lov til å gå mye lenger i en diskusjon enn de som kanskje ikke er så store profiler her på foumet. Det er synd, for det gir ikke akkurat en bredde til diskusjonen når noen blir stående med sine krasse meninger, mens andres blir moderert og slettet.

Jeg kan skjønne at dere oppfatter mine innlegg her som personangrep siden dere så tydelig definerte dere selv om Den Innerste Krets. Det var ikke min intensjon. Jeg ville bare belyse det faktum at det ER en forskjellsbehandling her og at det er en uting at mange så fort går vekk fra å diskutere tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i høyeste grad oppegående, og synes at de små tilløpene vi ser til "personangrep" her inne som regel går på fjortisnivå mellom småjenter som kjenner hverandre og lufter meninger på hormonelt vis. At man er rykende uenig om bur og burbruk, "healere" og "tankelesere", og at det blir stilt saklige, konkrete og ENKLE spørsmål som enhver burde kunne svare på, men ikke tør å uttale seg om likevel, DET er IKKE personangrep, det er DEBATT.

De "små tilløpene" til personangrep vi ser her inne er som regel sinte middelaldrende damer som har hatt hund meget lenge, og dermed kan alt - og aldri kan avslutte en diskusjon før folk gir opp å debattere med tåpeligheten. For debatt slutter å være debatt når det gang på gang blir en mobbing av andre menneskers holdning til debatt temaet, og slike eksempler finnes det mange av her.

Jeg synes det er et godt initiativ fra trådstarter, og synes reaksjonene i denne tråden såvisst beviser det hun prøver å få frem soleklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er oppegående å påstå at dette er et forum uten personangrep. Bare se på ditt forrige svar til meg som avsluttet med "Kanskje fordi du ikke har så mye å fare med om hunderelaterte ting, men liker å se ytringene dine på skjermen?". Ingen oppegående har problemer med å se at dette er personangrep og ikke sak.

Linkr - pick your battles...

Det er forferdelig vanskelig, for ikke å si umulig, å diskutere argumentasjon på et skriftlig forum med folk som nekter (eller ikke kan?) lese det de selv skriver. Jeg påpeker at du (i de trådene jeg kommer i skade for å lese innleggene dine) sjelden eller aldri kommenterer SAKEN, men er mer opptatt av å uttale deg om andre debattanter og hva de skriver og hvordan de skriver det. Det er også det jeg sier i mitt forrige innlegg. Det må være lov å anta at hvis du hadde hatt noe å si om hund og hunderelaterte ting så ville det vært minst like interessant å formidle som hva du måtte mene om oppdragelsen til de andre som deltar på dette forumet?

Jeg har heller ikke nevnt noen verdens ting om indre kjerne eller followers. Jeg henstilte alle brukerne av forumet til å skjerpe seg. Jeg repeterer det gjerne og så får du etterpå si hva som var så galt med denne henstillingen da:
Vel - for oss som er så gamle at vi har fått litt oppdragelse og faktisk har folkeskikk så vet vi at det aller viktigste er å begynne med å feie for egen dør. Det er et poeng du burde ta til deg. Når det gjelder indre kjerne og "followers" så er det din våpendrager Yngvil som har brukt de begrepene. Hun ligger forøvrig også på et bemerkelsesverdig høyt nivå i argumentasjonen p.t. Her er f eks hva hun skrev til meg i et innlegg i tolketråden for noen minutter siden:

LOL Det er jaggu den rette ræva som fiser!

Så - hvis du har meninger om hva folk skal si og hvordan så kan du kanskje sende en pm til henne?

Nå er ikke jeg noen gammel traver på dette forumet, men har brukt andre foraer flittig i en årrekke. Det jeg har lagt merke til er at dette forumet utmerker seg med ovenfra-nedadholdninger, bedrevitere og rett og slett manglende respekt for andre mennesker, deres valg og meninger.
Det slutter ALDRI å forundre meg at folk som du finner det for godt å kommentere andres uttalelser og meninger på en slik måte. SER du VIRKELIG ikke at du er nedlatende, kritisk, fordømmende og respektløs med dine uttalelser her? Det er ganske så "ovenfra og ned" å fortelle den gemene hop av brukere og administratorer her på sonen at de er "ovenfra og ned", det er vanvittig arrogant å påstå at andre er "bedrevitere" når en selv aldri deltar i en saklig diskusjon og viser hva en kan. Det finnes MANGE dyktige hundefolk her inne, og jeg betviler ikke et sekund at en god del av dem faktisk VET bedre enn f eks deg i de tingene de uttaler seg om. Det er heller ikke alle valg og meninger som skal respekteres - og det er ingen grunn til å late som om så er tilfellet - selv om du skulle mene det. Hva er det som er så gjevt med deg og dine meninger at jeg skal forandre på mitt grunnleggende livssyn for å tilfredsstille deg?

Dette er rett og slett en henstilling til forumets brukere om å fremvise folkeskikk og være saklige i debatten. Dette finnes nok allerede i forumets regler men det ser ikke ut til at alle bryr seg nevneverdig om det. Man kan selvfølgelig være uenige men det går an å si det på en måte hvor man ikke prøver å latterliggjøre andre.

Skjerpings folkens, vi er da voksne, oppegående mennesker - er vi ikke?

Det ser ikke slik ut, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "små tilløpene" til personangrep vi ser her inne er som regel sinte middelaldrende damer som har hatt hund meget lenge, og dermed kan alt - og aldri kan avslutte en diskusjon før folk gir opp å debattere med tåpeligheten. For debatt slutter å være debatt når det gang på gang blir en mobbing av andre menneskers holdning til debatt temaet, og slike eksempler finnes det mange av her.

Og sakligheten glimrer med sitt fravær. Er du snill å konkretisere? Eller blir det "mobbing" da, når noen ber om eksempler og fakta?

Vis meg en tråd hvor noen blir "mobbet" av en middelaldrende dame, og forklar meg hva "mobbingen" går ut på (eller er dette nok et eksempel på de fryktelig vanskelige trådene hvor "den indre krets" ikke gir seg og ber "dere" forklare hva i huleste dere snakker om?)

*Venter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig nysgjerrig på hvem som er "medlemmer" i den innerste krets... Dette har da virkelig gått meg hus forbi?! Har ikke lagt merke til forskjellsbehandling eller noen ting...

Samme her. Denne typen tråd dukker opp med jevne mellomrom, og hver gang lurer jeg på hvorfor all maktmisbruk, klikkdannelse, alle ovenfra-og-ned-holdningene og all fientligheten går meg hus forbi. Jeg må være fullstendig tett i pappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "små tilløpene" til personangrep vi ser her inne er som regel sinte middelaldrende damer som har hatt hund meget lenge, og dermed kan alt - og aldri kan avslutte en diskusjon før folk gir opp å debattere med tåpeligheten. For debatt slutter å være debatt når det gang på gang blir en mobbing av andre menneskers holdning til debatt temaet, og slike eksempler finnes det mange av her.

Jeg synes det er et godt initiativ fra trådstarter, og synes reaksjonene i denne tråden såvisst beviser det hun prøver å få frem soleklart.

Lenge siden jeg så et innlegg jeg var mer enig i :D Har begynt å kutte ut å svare enkelte fordi det blir for lavmål og jeg lett lar meg rive ned på samme nivå...og at det ER forskjellsmoderering har de aller fleste lagt merke til her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Denne typen tråd dukker opp med jevne mellomrom, og hver gang lurer jeg på hvorfor all maktmisbruk, klikkdannelse, alle ovenfra-og-ned-holdningene og all fientligheten går meg hus forbi. Jeg må være fullstendig tett i pappen...

Hi, hi Heidi - jeg tror det er det som er poenget - å vise at "de" (eller er det "vi"?) er "fullstendig tette i pappen"! Ellers må jeg si at moderatorene her på Sonen er både tilsnakkende og "fornuftige" så langt jeg kan se - og hvis noen har problemer og føler seg "misforstått" eller "forskjellsbehandlet" av dem, så er jo det rette stedet å ta det opp med MODERATORENE, og ikke å henge "alle oss andre" for det? :D

Når det er sagt - noen må ha blitt litt overivrige i tjenesten, for tråden om hundetolk synes å være borte i sin helhet - og det er jo noe nytt her på Hundesonen? Me no like...

Men, nu tar jeg helg! Håper dere får noen flotte langturer i dagene som kommer, vi skal ihvertfall nytte tida godt!

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my God!!

:D

Jeg vil jammen bli en "follower" jeg og, for i denne diskusjonen er det jamnført med å mene noe og stå for det, virker det som.

Hvordan har det seg at folk tar så innmari alvorlig på hva som blir ment om dem på nettet??

Ja, vi har noen som snakker fra levra på dette forumet, og kanskje til tider tar i litt hardt i forhold til hva som er nødvendig, men alle kjenner jo disse nickene, hvorfor skal man da føle seg så himla "overkjørt" av at de ikke er enig?? Og særlig når man i utgangspunktet mener at disse er noen etterdiltere osv..

Ok, er man så uheldig at både, Belgerpia, Lotta, Akela, 2ne og kanskje også Loke er uenig med en, så er det kanskje ikke så enkelt å lenger svare for seg hvis man ikke er utrolig munnrapp selv, men de morsomste og heftigste diskusjonene (synes jeg) er jo de der disse personlighetene ikke er enige (noe som skjer både titt og ofte). Jeg synes ikke akkurat at du, Yngvil, heller er så utrolig flink til å bruke "sparekniven" alltid...?

Dessuten, sett bortifra noen diskusjoner, foregår det meste på et krasst, men saklig nivå...

Jeg jobber i et mannsdominert miljø og er vandt med at folk snakker rett fra levra og det er så himla befriende, man trenger liksom aldri lure på hva som menes... Det hadde blitt fryktelig kjedelig og lite aktivitet her om alle skulle pakke inn alt, og at temperatur aldri ville blitt akseptert. Og vi trenger forskjellige personligheter som kan skape litt farge på et nett-forum. Ja til takhøyde, det er vel derfor "kjelleren" er her, så får heller svake sjeler holde seg unna kjelleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne tråden egentlig var litt uthengende i forhold til enkelte brukere jeg.

Dersom man ikke tåler andres meninger, så burde man ikke være medlem av slike fora. Eller lage seg et fora hvor alle skal være enige og alt er kyss, klapp og klem.

Jeg kan ikke si jeg har sett noe drittslenging jeg, om man da ser bort fra en kommentar jeg fikk om at jeg burde ta meg en pille ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at "dere" umiddelbart føler dere truffet og faktisk velger å "oute" dere selv, sier kanskje mer enn noe! Dersom det er så åpenbart hvem som er Den Innerste Krets (noe som forøvrig ikke var noen definert gruppe fra min side, tro det eller ei), så synes jeg det er dersto viktigere å få frem det faktum at mange synes "dere" diskutere på en dårlig måte. "Dere" får også lov til å gå mye lenger i en diskusjon enn de som kanskje ikke er så store profiler her på foumet. Det er synd, for det gir ikke akkurat en bredde til diskusjonen når noen blir stående med sine krasse meninger, mens andres blir moderert og slettet.

Jeg kan skjønne at dere oppfatter mine innlegg her som personangrep siden dere så tydelig definerte dere selv om Den Innerste Krets. Det var ikke min intensjon. Jeg ville bare belyse det faktum at det ER en forskjellsbehandling her og at det er en uting at mange så fort går vekk fra å diskutere tema.

Jeg syns å huske at jeg spurte om hvem som var den "inneste krets" i første innlegget mitt i denne tråden, og nevnte ingen navn inntil Ida foreslo noen.. Jeg visste ikke at det var noen inneste krets her før du nevnte det heller jeg..

Og du motbeviser ikke at det ikke var "oss" du mente når DU mente det var en "inneste krets" her, selv om du er "høflig" nok til å ikke nevne noen navn.. Da antar jeg at du er enig med Ida i hvem den "innerste krets" er.. Og "vi" har ikke forsvart oss, JEG har forsvart MEG.. JEG syns ikke jeg er del av noen "innerste krets"..

Du definerer "oss" ikke, men "vi" får gå lenger enn "dere" i diskusjoner.. Kanskje det er noe "dere" burde nevne for moderatorene, og ikke beskylde folk for å være en "innerste krets" som møter hverandre privat og er enige bare fordi "vi" er i samme "kretsen"..

EDIT: hehe - Det er omtrent ikke hyklersk å diskutere "den innerste kretsen med middelaldrende damer" i en tråd om hvor ****** slemme disse damene er, heller.. For man "outer" ingen, nemlig.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "små tilløpene" til personangrep vi ser her inne er som regel sinte middelaldrende damer som har hatt hund meget lenge, og dermed kan alt - og aldri kan avslutte en diskusjon før folk gir opp å debattere med tåpeligheten. For debatt slutter å være debatt når det gang på gang blir en mobbing av andre menneskers holdning til debatt temaet, og slike eksempler finnes det mange av her.

Jeg synes det er et godt initiativ fra trådstarter, og synes reaksjonene i denne tråden såvisst beviser det hun prøver å få frem soleklart.

Dette er det beste innlegget eg har lest på ei stund! Lokket frem smilet her. Kjenner meg igjen som middelaldrende dame som har hatt hund lenge, men heldigvis ikkje sint. (håper eg :D Og ikkje vil eg påstå at eg kan alt, så langt deri frå, men kan en del (uten å skryte) Deler gjerne den viten eg har, og tar gjerne i mot ny viten fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns å huske at jeg spurte om hvem som var den "inneste krets" i første innlegget mitt i denne tråden, og nevnte ingen navn inntil Ida foreslo noen.. Jeg visste ikke at det var noen inneste krets her før du nevnte det heller jeg..

Og du motbeviser ikke at det ikke var "oss" du mente når DU mente det var en "inneste krets" her, selv om du er "høflig" nok til å ikke nevne noen navn.. Da antar jeg at du er enig med Ida i hvem den "innerste krets" er.. Og "vi" har ikke forsvart oss, JEG har forsvart MEG.. JEG syns ikke jeg er del av noen "innerste krets"..

Du definerer "oss" ikke, men "vi" får gå lenger enn "dere" i diskusjoner.. Kanskje det er noe "dere" burde nevne for moderatorene, og ikke beskylde folk for å være en "innerste krets" som møter hverandre privat og er enige bare fordi "vi" er i samme "kretsen"..

EDIT: hehe - Det er omtrent ikke hyklersk å diskutere "den innerste kretsen med middelaldrende damer" i en tråd om hvor ****** slemme disse damene er, heller.. For man "outer" ingen, nemlig.. :rolleyes:

Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden dere er så opptatt av at jeg skal nevne hvem jeg ville stappet inn i Den Innerste Krets! Spiller det noen rolle? "Dere" ble satt i hermetegn nettopp for å illustrere at jeg ikke hadde definert gruppen. Det var det, som du sier, Ida som gjorde. Om det stemmer, aner jeg ikke. Jeg kan selvfølgelig heller ikke bevise at det er en Innerste Krets, men det kan jo virke slik av og til, og når noen til og med klarer å navngi flere som de tydeligvis mener er naturlige medlemmer i Den Innerste Krets, så bekrefter jo dette min mistanke, gjør det ikke? Jeg ble faktisk litt overrasket selv over hvor definert Ida tydeligvis så på gruppen. Derfor beklaget jeg også om det ble oppfattet som et personangrep da jeg ikke selv har definert en slik gruppe.

Hvor ofte medlemmer av forumet er i kontakt med moderatorteamet er også vanskelig å vite, siden det ikke er offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er kommentert i denne tråden angående moderering. Sonen har en liten, men etterhvert erfaren gjeng moderatorer. Alle disse har et liv og travle dager ved siden av sonen, arbeidet de legger ned her er helt frivillig. Også moderatorer kan ta feil, det kan skje at ingen av dem er pålogget, eller at det tar tid å oppdage 'feil' i forumet når man må lese og lete etter dem. Hele forumledelsen er trivelige mennesker som er tilsnakkendes - er det noe så ta det opp! Om noen føler de har noe å tilføre, har tid og lyst til å gjøre en innsats som moderator er det bare å sende meg en søknad på pm eller mail.

Jeg skulle ønske at brukerne ble flinkere til å benytte 'Tips oss'-knappen som finnes på hvert innlegg. Dere som brukere også har et ansvar for å gjøre miljøet her inne trivelig, både ved å diskutere på en hyggelig måte og å si fra til moderatorer når dere oppdager ting dere syntes det er noe ved. Dette gjør modereringen mer effektiv, i stedet for å lese tråd for tråd, innlegg for innlegg etter feil og brudd kan man gå gjennom og fikse tipsene, hastesakene, først.

Har med vilje ikke moderert denne tråden, om noen føler ting bør tas tak i så trykk Tips oss-knappen på vedkommende innlegg, vi følger også med her så lenge det er noen online.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er kommentert i denne tråden angående moderering. Sonen har en liten, men etterhvert erfaren gjeng moderatorer. Alle disse har et liv og travle dager ved siden av sonen, arbeidet de legger ned her er helt frivillig. Også moderatorer kan ta feil, det kan skje at ingen av dem er pålogget, eller at det tar tid å oppdage 'feil' i forumet når man må lese og lete etter dem. Hele forumledelsen er trivelige mennesker som er tilsnakkendes - er det noe så ta det opp! Om noen føler de har noe å tilføre, har tid og lyst til å gjøre en innsats som moderator er det bare å sende meg en søknad på pm eller mail.

Jeg skulle ønske at brukerne ble flinkere til å benytte 'Tips oss'-knappen som finnes på hvert innlegg. Dere som brukere også har et ansvar for å gjøre miljøet her inne trivelig, både ved å diskutere på en hyggelig måte og å si fra til moderatorer når dere oppdager ting dere syntes det er noe ved. Dette gjør modereringen mer effektiv, i stedet for å lese tråd for tråd, innlegg for innlegg etter feil og brudd kan man gå gjennom og fikse tipsene, hastesakene, først.

Har med vilje ikke moderert denne tråden, om noen føler ting bør tas tak i så trykk Tips oss-knappen på vedkommende innlegg, vi følger også med her så lenge det er noen online.

Men når en moderator har lest tråden (i det minste svart i tråden og jeg vil da tro at moderatoren har lest tråden!) så vil det for meg bety at h*n har godkjent det som har stått tidligere i tråden. For meg vil det da bli unaturlig å Tipse. Moderator har jo da allerede gått gjennom, ikke funnet noe som h*n vil moderere.

Og det har forekommet at moderatorer har hatt innlegg i tråder etter at det er postet personangrep i dem.... Her må jo moderatorer gjøre jobben sin. Det er et klart regelverk å jobbe etter. Ja selvfølgelig har de et liv utenom, men når de er aktive i en tråd vil det for meg bety at de har lest tråden.

Jeg vil og så det at det er ikke bare denne berømte "innerste kretsen" som kommer med personangrep... her syns jeg det har vært jevnt fordelt på alle leire...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig!

Det er enkelte her på forumet som ser ut til å svare på tråder uten egentlig å ha noen interesse av å diskutere tema, men bare verbalt "halshugge" andre. Jeg synes det er greit å ha en viss temperatur i en diskusjon, men når man innleder med personangrep, så synes jeg det går for langt.

Dessverre har mennesker en hang til å henge seg på "mobben", noe som jeg synes gjenspeiler seg i flere tråder. Man skulle nesten tro at enkelte følte de fikk status her inne av å mene det samme som "halshuggerne". "Followers" er min definisjon av slike...

Når det er sagt så er det faktisk moderatorer her på forumet, men det ser nå ut som om de enten ikke våger å røre Den Innerste Krets, eller ikke evner å se når man ikke lenger diskuterer sak, men person.

Det har ingen hensikt å "oute" folk, men som en mangeårig deltaker på forskjellige forum, så gjenkjenner man fort symptomene. Når man selv deltar og forsøker å beholde sakligheten, så blir det ofte svært åpenbart.

Har forøvirg også opplevd å bli moderert når jeg mener større brudd på forumregelen har foregått tidligere i tråden.

De "små tilløpene" til personangrep vi ser her inne er som regel sinte middelaldrende damer som har hatt hund meget lenge, og dermed kan alt - og aldri kan avslutte en diskusjon før folk gir opp å debattere med tåpeligheten. For debatt slutter å være debatt når det gang på gang blir en mobbing av andre menneskers holdning til debatt temaet, og slike eksempler finnes det mange av her.

Jeg synes det er et godt initiativ fra trådstarter, og synes reaksjonene i denne tråden såvisst beviser det hun prøver å få frem soleklart.

Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden dere er så opptatt av at jeg skal nevne hvem jeg ville stappet inn i Den Innerste Krets! Spiller det noen rolle? "Dere" ble satt i hermetegn nettopp for å illustrere at jeg ikke hadde definert gruppen. Det var det, som du sier, Ida som gjorde. Om det stemmer, aner jeg ikke. Jeg kan selvfølgelig heller ikke bevise at det er en Innerste Krets, men det kan jo virke slik av og til, og når noen til og med klarer å navngi flere som de tydeligvis mener er naturlige medlemmer i Den Innerste Krets, så bekrefter jo dette min mistanke, gjør det ikke? Jeg ble faktisk litt overrasket selv over hvor definert Ida tydeligvis så på gruppen. Derfor beklaget jeg også om det ble oppfattet som et personangrep da jeg ikke selv har definert en slik gruppe.

Hvor ofte medlemmer av forumet er i kontakt med moderatorteamet er også vanskelig å vite, siden det ikke er offentlig.

For å være helt ærlig, så syns jeg det er rett og slett feigt tåkeprat når man ikke tør/"vil" nevne/"oute" de man mener er disse middelaldrende sinte allviterene av noen kverulanter som heller diskuterer person enn sak og blir spesialbehandlet av moderatorene.. Når man allikevel har så mye pent å si om disse "innerste kretsen"-folka, liksom.. Ihvertfall når det er så bred enighet om at det er disse "innerste" som er et problem - da må da noen av "dere" vite hvem "dere" snakker om?

Jeg har ikke noe behov for å antyde meningene mine på den måten det blir gjort i denne tråden her, så det er helt greit for meg å være i "Den Innerste Kretsen", om det er der man blir "medlem" når man tør å stå for det man mener, og adressere det til den man er uenig med direkte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si jeg har sett noe drittslenging jeg, om man da ser bort fra en kommentar jeg fikk om at jeg burde ta meg en pille ...

Hvilken kommentar? Respekter når deler av en tråd blir slettet. Det er en flott jobb moderatorene gjør!

"Dere" ble satt i hermetegn nettopp for å illustrere at jeg ikke hadde definert gruppen. Det var det, som du sier, Ida som gjorde. Om det stemmer, aner jeg ikke.

Heisan! Jeg er synsk (eller kanskje sonisttolk :rolleyes: ). Jeg vet hvem som er i den innerste sirkel, uten å ha hatt fjerneste anelse om dens eksistens før i denne tråden! Bare spør meg, hvis dere lurer. Jeg kan sikkert hoste opp flere navn!

Edit: Heidi/Pippin og Molly. Dere står øverst på ventelista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når en moderator har lest tråden (i det minste svart i tråden og jeg vil da tro at moderatoren har lest tråden!) så vil det for meg bety at h*n har godkjent det som har stått tidligere i tråden. For meg vil det da bli unaturlig å Tipse. Moderator har jo da allerede gått gjennom, ikke funnet noe som h*n vil moderere.

Om en bruker føler seg ukomfortabel med det skal det likevel tas tak i - men dette er vi avhengig av at folk sier fra om. Sonen er jo for brukerne, hvor moderatorenes jobb er å gjøre opplevelsen av forumet best mulig for alle sammen.

Og det har forekommet at moderatorer har hatt innlegg i tråder etter at det er postet personangrep i dem.... Her må jo moderatorer gjøre jobben sin. Det er et klart regelverk å jobbe etter. Ja selvfølgelig har de et liv utenom, men når de er aktive i en tråd vil det for meg bety at de har lest tråden.

Det er jeg enig med deg i og dette vil jeg også ta opp med moderatorene ved neste anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en bruker føler seg ukomfortabel med det skal det likevel tas tak i - men dette er vi avhengig av at folk sier fra om. Sonen er jo for brukerne, hvor moderatorenes jobb er å gjøre opplevelsen av forumet best mulig for alle sammen.

Da jeg var helt ny her ble jeg hoppet på, og attpåtil moderert og advart fordi jeg svarte tilbake med samme tone. Sa i fra om dette, men fikk til svar noe sånn som at 'det som burde bli moderert i tråden har blitt det' - og ferdig med det. Synes det er synd når flere føler de har blitt forskjellsbehandlet til fordel for de som skriker mest og høyest her på forumet.

Ellers synes jeg flere av de som kranglet mest tidligere har blitt mindre kranglete siden jeg først begynte å vanke på forumet, så det er jo bra. :D

Hvis det ikke bare er jeg som har blitt mindre 'følsom' for det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...