Gå til innhold
Hundesonen.no

Motivasjon


Taran

Recommended Posts

Nå har det seg slik at jeg har lite motivasjon for både lydighet og agility i det siste.. Virker som Tella har lite motivasjon også, for hu syntes det ikke er så morsom og gjør øvelsene treigere enn før..

Har noen, noen gode tips til å få opp motivasjonen ? Fart også for den sakt skyld..

Har kommet et stykke i lydighet og agility treningen, men ser ingen vits i å starte før motivasjonen og farta er bedre på plass.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selv ha tatt en pause fra det hele. En ferie på en måte.. Så heller komme tilbake til det etterhvert. Både du og hunden har godt av det. Hvis ikke kanskje trene med andre flinke folk hjelper. Jeg selv får god motivasjon av å se på flinke hunder og folk.

Også tror jeg litt det om du mister motivasjonen, så smitter det litt over på bikkja. Som Djervkvinnen sa, kanskje en liten pause, hvor dere prøver ut noe nytt, har det gøy. Så kommer dere nok inn i det igjen. Men jeg mener at det ikke er vits å trene så lenge du har mistet motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at jeg har lite motivasjon for både lydighet og agility i det siste.. Virker som Tella har lite motivasjon også, for hu syntes det ikke er så morsom og gjør øvelsene treigere enn før..

Har noen, noen gode tips til å få opp motivasjonen ? Fart også for den sakt skyld..

Har kommet et stykke i lydighet og agility treningen, men ser ingen vits i å starte før motivasjonen og farta er bedre på plass.. :icon_redface:

Nå er jo dette med motivasjon knyttet opp i mot følelsen av å mestre og å se fremgang i det man driver med.

Og dette henger igjen sammen med vilken treningsfilosofi man benytter seg av og om både hund og du er bekvem og komfortabel med det. Jeg tror du tenker litt speilvendt her for du sier at det ikke er noe vits i å starte før motivasjon og fart er bedre på plass. Jeg har jobbet med dette i mange år og tro meg..å ta en pause..hjelper kun en kort stund om du ikke endrer den kursen som opprinnlig førte til at motivasjonen forsvant. Du vil oppdage at du raskt er tilbake der du ikke ønsker å være..umotivert. Som regel (for det er alltid unntak) vil pauser bare være effektive sammen med en kursendring. Sett deg ned med papir og blyant og skriv ned alt som faller deg inn angående trening, motivasjon,målsetting og ønsker. Ikke tenkt løsninger..men bare kartlegg alle forhold omkring det du driver med. Ta fram denne hver kveld og les hva du har skrevet og føy til nye ting som kommer rekende av seg selv.

Pluttselig en dag..når du minst aner det...kommer løsningen ganske av seg selv og motivasjonen er på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og tips =)

Syntes dere har noen gode poeng her, som jeg ikke har tenkt så mye over selv..

Selv blir jeg motivert av kurs, se andre konkurrere, lese interisange bøker.. osv..

Så nå har jeg meldt oss på et konkuranse kurs i Lp i mars/april. Noe jeg tror vil gi oss et ekstra dytt videre i riktig retning..

Ingar: Har veid litt opp og ned og har funnet forskjellige grunner.

Deriblant at jeg har vært for dårlig til å trene variert i det siste og treningen blir litt for kjedelig for Tella, dette har nok smittet over på meg igjen..

Tro det eller ei, jeg føler meg allerede mer motivert. Bare av å sette meg ned og tenke over hva jeg må endre på meg sjøl. Så kom liksom motivasjoen til å jobbe videre med både min trening og vår trening sammen.. =)

Nå skal vi ha en liten pause noen dager, gjøre ting vi ikke gjør så ofte.. Ha det gøy.. Så kommer nok motivasjonen mer og mer tilbake.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at jeg har lite motivasjon for både lydighet og agility i det siste.. Virker som Tella har lite motivasjon også, for hu syntes det ikke er så morsom og gjør øvelsene treigere enn før..

Har noen, noen gode tips til å få opp motivasjonen ? Fart også for den sakt skyld..

Har kommet et stykke i lydighet og agility treningen, men ser ingen vits i å starte før motivasjonen og farta er bedre på plass.. :D

Jeg har ett godt forslag: møt opp på fellestreninger hver mandag og torsdag hos din lokale hundeklubb*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett godt forslag: møt opp på fellestreninger hver mandag og torsdag hos din lokale hundeklubb*ler*

Jammen, Jammen =P

Nei, nå har jeg faktisk meldt meg, Tella og Betty på til sammen 6 kurs denne våren, så motivasjonen stiger nok da..

Kurs oversikten har kommet ut om du vil se, masse kurs denne våren.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...