Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefale?


Guest Maritus

Recommended Posts

Guest Maritus

Jeg har tenkt til å pusse tennene til hunden min, men vet ikke helt ogsen tannkrem og hva slags tannbørste jeg skal bruke, dette er første hunden min...(er bare 12år :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan eventulelt bruke vanlig barne tannkrem.

Selv bruker jeg en av merket KW med leversmak. Tannbørste og hundetannkrem kan jeg vel tenke meg at du finner i din lokale dyrebutikk? Går an å gå dit å spørre også :wub: Jeg liker personlig de som man bare setter på fingeren, men kan hende du ikke kommer så langt inn med den da du har ganske stor hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal IKKE bruke mennesketannkrem.

Men gå i en dyrebutikk og spør der, så finner de tannbørste og tannkrem. Du får en "vanlig" tannbørste, og tannbørster du setter på fingeren. Jeg syns den sistnevnte er best.

Veterinæren har det også ,men er som regel lettere å stikke innom en dyrebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Man skal IKKE bruke mennesketannkrem.

Men gå i en dyrebutikk og spør der, så finner de tannbørste og tannkrem. Du får en "vanlig" tannbørste, og tannbørster du setter på fingeren. Jeg syns den sistnevnte er best.

Veterinæren har det også ,men er som regel lettere å stikke innom en dyrebutikk.

Men kommer man like lett inn i munnen med bekke tannbørstene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
jeg har ikke hatt noe problem med det nei :wub: du har golden retriever? da tror jeg ikke det skal være noe problem.

Hun tror jeg heller ikke blir noe problem, for vi får jo låv til og skikke på tennene hennes, men og børste tennene hennes går vel bra det å, så lenge det smaker noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tror jeg heller ikke blir noe problem, for vi får jo låv til og skikke på tennene hennes, men og børste tennene hennes går vel bra det å, så lenge det smaker noe!

man får noe tannkrem med smak som jeg vet. Men bare å spørre i en dyrebutikk :wub:

Går nok bra. bare å vende henne til det. Og gjøre det til en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å pusse tennene til hunden min, men vet ikke helt ogsen tannkrem og hva slags tannbørste jeg skal bruke, dette er første hunden min...(er bare 12år :P )

Jeg synes det er kjekt å bruke Plaqueoff animal.

Det er sånt pulver hunden får en gang om dagen, strø over maten.

det er ikke mye de skal ha, det står på pakken.

Da er det lettere å børste bort tannstein og annet plakk, samt tar bort dårlig ånde.

Her er en link!

http://www.biodistra.se/indexno.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...