Gå til innhold
Hundesonen.no

Ukorrekte plasserte ører


SD

Recommended Posts

Nå nettopp oppdaget jeg noe jeg aldri før har sett på Kira, ørene hennes er skeivt plassert. Noe jeg vil påstå hun ikke har hatt før, ikke sett det på henne live eller på bilder.

Er dette normalt hos labradorer eller hunder? At det plutselig oppstår ukorrekte eller skeivt plasserte ører? Og hva kommer det evt av? Er det bare jeg som ikke har sett før eller? For det vistes kjempe godt og var mindre pent å se på.

Kan komme med bilder senere, men det vistes ikke like godt på bildene som det gjør live.

Sikkert bare jeg som overreager og er helt fjern, men jeg ble faktisk lettere skremt fordi det oppstå så plutselig og det var så store forskjeller.

Edit: Lagt til bilder

_2033489.jpg

_2033490.jpg

_2033491.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at hun ikke bare legger ørene bakover med "vilje"? Tinka gjør det ganske ofte, og da ser hun egentlig svært pussig ut... Riktignok holder hun jo ikke ørene der for lange perioder, kun når hun f.eks. hører bjeffing på avstand og løper ut i stua for å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for hun legger ikke ørene bakover. Men du har ikke lagt merke til skeive øreplasseringer hos Kira du? På bilder av henne eller live eller noe? Skal legge ut bilder straks, men som jeg sa så vises det ikke like godt på bildene jeg tok. Sikkert pga av vinklinga og min dårlig fotografering :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ørebetennelse eller sopp da?

Leonbergeren min så akkuratt lik ut når han hadde ørebetennelse eller sopp i ørene.

Jo, jeg skal jo ikke utelukke det. Hun har hatt ørebetennelse to ganger før, men har ikke sett henne sånn da. Men utelukker det selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si at rex (har jo ikke samme ører), men det ene var veldig sjevt plassert, men han ristet hodet mye. Og klødde. Men kan virke som om det var noe som hadde havnet i øret, for etter å ha ristet noen ganger var det over. Så var sikkert noe som irriterte.

Dette har skjedd to ganger, men har gått over ganske fort, og da har han hvert å lekt med mye, og antagelig fått noe i øret. For noe annet galt var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si at rex (har jo ikke samme ører), men det ene var veldig sjevt plassert, men han ristet hodet mye. Og klødde. Men kan virke som om det var noe som hadde havnet i øret, for etter å ha ristet noen ganger var det over. Så var sikkert noe som irriterte.

Dette har skjedd to ganger, men har gått over ganske fort, og da har han hvert å lekt med mye, og antagelig fått noe i øret. For noe annet galt var det ikke.

Høres kjent ut. Kira har oppført seg litt rart ang det øret det gjelder i det siste. Ristet mye og da under lek osv. Som Rabalder sa så kan det jo være ørebetennelse/sopp, men hun har ikke de samme tegnene på ørebetennelse nå (hvis det er det) som hun hadde de to forrige gangene. Håper selvsagt at det bare er noe som irriterer og som går over slik det gjorde til Rex :wub:

Edit: Kan vel med det samme si at hun har mye væske i det skeive øret, det har hun hatt ei god stund og dyrlegene har ikke sagt noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut. Kira har oppført seg litt rart ang det øret det gjelder i det siste. Ristet mye og da under lek osv. Som Rabalder sa så kan det jo være ørebetennelse/sopp, men hun har ikke de samme tegnene på ørebetennelse nå (hvis det er det) som hun hadde de to forrige gangene. Håper selvsagt at det bare er noe som irriterer og som går over slik det gjorde til Rex :wub:

Edit: Kan vel med det samme si at hun har mye væske i det skeive øret, det har hun hatt ei god stund og dyrlegene har ikke sagt noe på det.

Men skakker ho på hodet litt også? For ser veldig likt ut. så helt fjernt ut, øret så rett og slett helt mongo ut på rex. Men kan jo kanskje være sånn om det bare er noe med øret.

Er det bare idag du la merke til det? eller har ho gått sånn i flere dager`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skakker ho på hodet litt også? For ser veldig likt ut. så helt fjernt ut, øret så rett og slett helt mongo ut på rex. Men kan jo kanskje være sånn om det bare er noe med øret.

Er det bare idag du la merke til det? eller har ho gått sånn i flere dager`?

Nei, hun skakker ikke på hodet. Hva som ser veldig likt ut? Ørene til Kira eller ørene til Kira og Rex? Var først i dag jeg la merke til øret. Vi trente på stå i noen minutter, holdt med drakamp og så trente litt på stå igjen da jeg plutselig la merke til det. Og under en halvtime før jeg la inn tråden. Viste mamma dette og hun la også merke til med engang, så tydelige forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun skakker ikke på hodet. Hva som ser veldig likt ut? Ørene til Kira eller ørene til Kira og Rex? Var først i dag jeg la merke til øret. Vi trente på stå i noen minutter, holdt med drakamp og så trente litt på stå igjen da jeg plutselig la merke til det. Og under en halvtime før jeg la inn tråden. Viste mamma dette og hun la også merke til med engang, så tydelige forskjeller.

ørene til kira og rex :wub: han hadde det ene veldig rart plassert (på samme måten).

Se det an til i morra evt da? Her gikk det bort i løpet av noen timer (en halv dag kanskje). Men jeg begynte selvsagt å lure først når jeg så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ørene til kira og rex :wub: han hadde det ene veldig rart plassert (på samme måten).

Se det an til i morra evt da? Her gikk det bort i løpet av noen timer (en halv dag kanskje). Men jeg begynte selvsagt å lure først når jeg så det.

Ja, det var det jeg trodde du mente :P Får håpe det går bort ja, det har jo enda ikke gått en halv dag siden jeg merket det :wub: Så håper vi det går bort i løpet av morgendagen, for det ser helt underlig ut og umulig å ikke legge merke til.

Forresten, du har vel ikke noen bilder av Rex når han hadde slike ører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe dere nettopp har oppdaget/lagt merke til, så er det sannsynligvis noe som nettopp har kommet, tror dere ikke? Jeg ville sjekket ørene hennes jeg.. Særlig om hun har mye væske i det ene øret, det er ikke normalt selv om en veterinær ikke har kommentert det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe dere nettopp har oppdaget/lagt merke til, så er det sannsynligvis noe som nettopp har kommet, tror dere ikke? Jeg ville sjekket ørene hennes jeg.. Særlig om hun har mye væske i det ene øret, det er ikke normalt selv om en veterinær ikke har kommentert det :wub:

Jo, det tror nå jeg. Men for nå se det an da, kan ikke dra til veterinæren før mandag alikevel. Og ikke mente jeg at det var normalt med mye væske i det øret selv om veterinæren ikke har kommentert det før, har bare da ikke "brydd" meg så mye om det :P Så vi får se..

Synes forskjellen på ørene er blitt mindre nå, men er forsatt forskjell på de. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg trodde du mente :wub: Får håpe det går bort ja, det har jo enda ikke gått en halv dag siden jeg merket det :wub: Så håper vi det går bort i løpet av morgendagen, for det ser helt underlig ut og umulig å ikke legge merke til.

Forresten, du har vel ikke noen bilder av Rex når han hadde slike ører?

Nei har desverre ikke det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...