Gå til innhold
Hundesonen.no

Nettauksjon: Hunder til salgs


Yodel

Recommended Posts

Virker som om dama har fått vedtak fra dyrevernet eller noe om å avvikle driften. Helt sprøtt at hun kan inneha så mange hunder! Og SYKT at man kan selge dem på auksjon - dog er det ikke nettauksjon, men en lørdag med flere telt etter hva jeg har skjønt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bare sykt egentlig. Både at hundene selges på den måten, men også når man ser antallet hunder vedkommende har. Om man ser på utstyrlista hennes, så har hu tydligvis hatt en del hunder hjemme hos seg og (alle?). Lurer på hvordan det har sett ut hjemme hos henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har ifølge et søk drevet en offentlig godkjent kennel og kattepensjonat (!), i tillegg til dette gigaoppdrettet. Det er jo klassisk... et passelig antall hannhunder, mengder med tisper og et altfor stort antall raser til at noen seriøst vil kunne si at hun "kan" rasen.

Minner mest om en form for profesjonell hundeprodusent - muligens en av en av de beryktede "puppy mills"? Kanskje med en godkjennelse av noe slag? Ifølge en noe skrudd side ellers er hun hengt ut for å ha ansatt illegale innvandrere, og de er jo gjerne grovt underbetalt i statene.

Ellers lurer jeg unektelig på hva dette med "hennes innsats i profesjonell hundeavl" skal innebære ellers? Googler du på kennelnavnet finner du igjen to eller tre hunder i andres stamtavler, that's it.

"Auksjonsfirmaet" viser seg ellers å ha spesialisert seg på nettsalg av hund, http://www.onlinepetauction.com/, som igjen selger til et annet firma, Dog Treaty, som blant annet har følgende tilbud:

"42 small young loud colored chihuahuas . Most of them are just reaching breeding age. Will sell as a group or individual . Individual prices will be adjusted. Call us or e-mail for pictures".

Om en beaglehannhund heter det: "This is a very nice beagle male. He is medium sized and friendly. He would make a great addition to your program. He is not registered and was born in o3."

Det er også linker til Missouri Pet Breeders Association, som jeg ikke helt finner ut hva er - men som i vill begeistring hyller en ny lov, kalt "Animal Enterprise Terrorism Act", vedtatt før jul. Og som jeg antar er rettet mot dyrevernere som prøver å demonstrere på ene eller andre viset. I MPBAs hjemmeside skriver man "Fantastiske nyheter for oppdrettere". Og i lovteksten er definisjonen slik:

`(1) the term `animal enterprise' means-- `(A) a commercial or academic enterprise that uses or sells animals or animal products for profit, food or fiber production, agriculture, education, research, or testing; >>>>`(B) a zoo, aquarium, animal shelter, pet store, breeder, furrier, circus, or rodeo, or other lawful competitive animal event; or `© any fair or similar event intended to advance agricultural arts and sciences.

Det høres liksom ikke ut som det er "vanlige oppdrettere" det er snakk om - men mer businessgreier. Nå fant jeg noe mer, nemlig deres egen definisjon: "Pet producers take pride in their responsibilities for proper care and handling of their pets. The following code describes general consideration in the raising and handling of pets."

De har noen edle retningslinjer, http://www.mpbaonline.org/who.php, der punkt 1 går ut på at dyrene skal ha nok mat og vann. Punkt 4 er at man skal være "human" når det er nødvendig å "dispose of a pet" (kvitte seg med den), punkt 6 at man skal se til dyrene daglig.

Sånn er verden der ute... og det verste er jo at det finnes flust med kjøpere... flust med søte familier og hundeelskende mennesker som kjøper masseproduserte hunder etter mødre som er fødemaskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på akelas innlegg.

Det står å lese helt på toppen:

"I have known Martha J. Reed for approximately 23 years during which time she has constantly been a positive influence on and for the pet industry."

og:

"The professional pet industry will feel the loss of Martha J. Reed of Reedgate Kennels."

Yrkesfolk, som produserer og selger varer altså.

Da blir liksom ikke resten sånn voldsomt overraskende.

Samfunnet vårt likner mye på usa på enkelte punkter, men gudskjelov er det vesentlige forskjeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...