Gå til innhold
Hundesonen.no

Shetland Sheepdog


WheatenMali

Hvilken farge liker du best på sheltie?  

31 stemmer

  1. 1.

    • Tricolor
      5
    • Sobel
      9
    • Blue Merle
      10
    • Svart bicolor
      3
    • svart/tan
      4


Recommended Posts

Alle de tre var jo bare døds deilige da :roll:

Syns den øverste var pen jeg! Nyyyydelig. Hadde ikke takket nei til den nei :)

Derfor er jeg ikke sikker på om jeg ville hatt sheltie for jeg er sååå kresen på fargene. Hvis jeg skal ha blue merle så må den være slik som den øverste der. Og hvis den skal være sobel så må det være en veldig varm sobel farge. tricolor liker jeg ikke :P Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Det midterste er jo et utrolig nydelig bilde! :wink:

Ps. Noen som kan legge ut et bilde av en black and tan?

Siste Black and tan ble født rett etter krigen... så det fins ikke noen bilder av dem...

Den fargen blir regnet som "utdødd"... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oppdretterene jeg har sankket med mener ,nei.... Det hvite genet er avlet inn hos alle sheltier... Synd med sant...

Det er jo ille!

Men du kan du hjelpe meg å skjønne de greiene med hvit faktor?

Jeg har skjønt at hvis man krysser to hunder med hvit faktor så kan valpene bli overdekket med hvitt, men jeg har ikke skjønt hvordan man kan se om hunden har hvit faktor:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ille!

Men du kan du hjelpe meg å skjønne de greiene med hvit faktor?

Jeg har skjønt at hvis man krysser to hunder med hvit faktor så kan valpene bli overdekket med hvitt, men jeg har ikke skjønt hvordan man kan se om hunden har hvit faktor:S

Hvis hunden har hvit lårbue, og har ellers mye hvitt har den hvit faktor. Dette gjør ingenting, men det er viktig å være svært nøye på hvilken hund man parrer med. På mine sider www.scarlet-red.com kan du gå in på The Dogs, Mala (scarlet-red's precious lady) har hvit faktor! Det ser du lett på hennes hvite lårbue :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg det ja :P Takk, har prøvd å lese meg til det på nssk sine sider, men det stod bare at det var lettere å se når de er valper og ingenting om hvordan man så det :? Men nå vet jeg det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om jeg fikk det til nå :P

nemi9dt.th.jpg

Dette er Nemi, hvis du ser på hennes bakfot, så har hun hvit lårbue. Dette tyder på at hun har hvit faktor. Derfor blir hun aldri parret med en hanne med hvit faktor. Da kan valpene bli overtegnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått til dette photobucket også! (tror jeg da :P )

Sånå kan du få se et bilde av Mala når hun var 9 mnd, og med mye mindre pels, da ser du godt at hun har hvit faktor :)

Malahelbilde9mnd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med valper :) Det blir koselig *venter masse bilder* ;)

Bare lurer på om du kjenner til noen av kennelene på nssk sine sider, og om det er noen jeg bør styre unna når jeg skal velge valp?

(Hvis det er noen dårlige kenneler så kan du godt sende det på pm så ikke hele verden får vite det ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde sheltie var sånn lysebrun og hvit som lassie. Mini lassie. ;) Vet ikke hva alle de rare navene på fargene betyr heller. :oops: Jeg liker de store Colliene best. Kommer de i samme farger som de på bildene her? *litt for dårlig kunnskap innen dette ja*

Ja colliene kommer i samme fargeskala som sheltie... og ja, sheltienligner på collie:) Men de har forskjellig hode fasong, øynene er større hos sheltien og sheltien har mer markert stopp... også er de jo selvfølgelig mye mindre enn Collien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioioi!! Det er den amerikanske typen shetlie!! den liker vi ikke!!

Det er den der som ødelegger den opprinnelige sheltien!!

Hvis du ser på hodet og benstammen, så er den ALTFOR kraftig til å være sheltie! Og den amerikanske typen har også mindre øyne og mer pels!!

Se forskjellen på den, og den som jeg skal bruk på Mala, da ser du forskjellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...