Gå til innhold
Hundesonen.no

Tar deres katter med "gaver" hjem til dere?


SaraS

Recommended Posts

Jeg har to katter, de er nå innekatter, men gikk ute før. (de klger ikke på å være inne, men har lovt dem at neste gang vi flytter skal de få gå ute igjen.)

Den ene(Bajas) tok aldri med "gaver" til meg, men lille Tilda tok alltid med MASSE gaver.. Det gikk for det meste i kongler og mark (!) Men det kom en del fugler også! halvt levende eller døde..uff.. Også kan man jo ikke bli sint heller, siden hun gjorde det for å gi meg gaver! Lurer på om hun virkelig trodde jeg spiste kongler og mark..... Det var litt kjedelig å komme fra jobb og finne stua full av sånt!

Får dere slike merkelige gaver fra kattene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde en periode i sommer da hun var ganske gavmild, men hun ga seg heldigvis etter at jeg nektet å slippe henne inn med en mus i munnen en gang (slapp henne inn når hun la den fra seg).

Hun hoppet altså inn stuevinduet, gikk over senga vår (grøss!), kom ut på stua, og la en stakkars halvdød flaggermus på gulvet. Tror nok det var en gave, ja.

Hun tok flaggermus minst en gang tidligere, og hun er ikke spesielt "human". Det stakkars dyret var fortsatt i live, og hun drev og lekte med den. Tygget litt på vingen, fant på noe annet, for så å komme løpende tilbake og løfte den opp når den flakset bortover bakken.

Flaggermus er jo fredet, så jeg satte ikke veldig pris på akkurat det. Det var antakeligvis en koloni i nærheten av huset (under taket, kanskje). Får se om den dukker opp til sommeren igjen.

Hun har nok utradert musebestanden her, for i en periode lå det et helt lass (ok, 6-7 stykker) med døde spissmus på baksiden av huset HVER DAG (vi ryddet dem vekk, hun kom med en ny "rasjon" - kanskje hun trodde vi spiste dem?), før det plutselig ikke dukket opp noen i det hele tatt lenger. Nå er det en måned siden siste mus, og enda en måned siden den før det. Mus er tydeligvis artige leker, ikke mat.

Nå skal hun få være innepus en god stund, så da blir det ihvertfall en god pause fra ulekre presanger og opprydning etter nattens blodbad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi hører et kontant klapp i katteluka og en løve (høres i hvert fall slik ut) som brøler på kjøkkenet, da er det bare å håpe at det som er slept inn er dødt. Slakteplassen er foran TV'n, og der spises fangsten. Problemet er at skapet TV'n står på er så lavt at katten ikke kommer under, men det gjør en mus.... :glare:

Heldigvis er det bare en av fem katter som har denne vanen, de andre ordner opp ute før de kommer inn.

Hunnkatter bærer bytte til ungene sine. De ser antageligvis på oss som noen stakkarslige vesener som ikke klarer å fange selv, evt sidestiller de oss med kattunger. Det pussigste jeg har opplevd er at jeg hadde en hunkatt, så tok vi til oss en eldre hankatt. Og hun fanget og bar til ham, oppførte seg som om han var ungen hennes. Og han syntes naturligvis det var helt fantastisk service - tenk å få levert levende mus foran snuta? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...